Twee kampen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:29

Ja lijkt mij ook prettig, vooral omdat ik in een kamp geduwd wordt.
Zou graag weten welk kamp dan, ben eigenlijk niet zo'n kampeerder.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:36

Ben het met ThePast03 eens. Ik wil graag discusieren over het fokken van paarden en me niet hoeven te schamen dat ik KWPN paarden fok.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:48

Wat Pipo zegt voel ik niet zo. Degenen die vinden dat ik in een ander kamp zit heb ik nooit ontmoet, weet niet wie het zijn en waar hun reacties vandaan komen.
Met alle mensen die ik ontmoet heb (op Pipo na) heb ik absoluut geen problemen.
Dus dat lijkt mee een symplificatie van de werkelijkheid.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 19:54

Ik heb geen enkel probleem met Ceasario, Pipo, ik denk dat jij teveel van je eigen situatie uitgaat over bokkers die andere bokkers kennen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:02

Ik zou heel graag willen weten waar die agressie uit Drenthe op gestoeld is. Om de haverklap wordt ik persoonlijk aangevallen en ik zou niet weten waarom.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:36

greetje"]
[quote="sarabande schreef:
Ik zou heel graag willen weten waar die agressie uit Drenthe op gestoeld is. Om de haverklap wordt ik persoonlijk aangevallen en ik zou niet weten waarom.


Sarabande wat ben jij een schijnheilig mens, alle ellende is voortgekomen uit die vieze PB"s die je altijd stuurde en die heb ik ze hier laten lezen. Joostvangestel heeft deze ook ontvangen maar heeft er ook weinig aan gedaan. Dat is ook de reden dat ik nog maar weinig op FA post. Je moet wel eerlijk blijven jongedame!!!!!

En waar ik me bij jou aan erger, dat jij altijd schopknechtjes gebruikt. Een bewijs van een van jouw schopknechtjes heb ik via PB naar Bart van B gestuurd maar die nam het voor kennis aan maar deed er ook niets aan. (Overigens op mijn verzoek om maar geen oude koeien uit de sloot te halen)
[/quote]

pardon ik weet niet eens waar je het over hebt
Ik heb je ooit proberen uit te leggen wat er achter leugens van jullie school, daar wilde je niet naar luisteren
maar stuur me mijn pbs maar eens door wellicht werkt dat verheldernd

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 20:42

greetje schreef:
Joostvangestel heeft ze dus die mag ze op het forum plaatsen. De PB van het schopknechtje van Sarabande mag er ook op.



Mensen die mij kennen weten dat ik recht door zee en eerlijk ben. Ik ken jullie niet wordt alleen hier van alles beschuldigd.
En wat de beschuldiging van Pipo betreft, ik heb aan een oude kennis, die heel duidelijk en hardop had aangegeven dat ze mij prive kent, gevraagd om geen privezaken aan Pipo te vertellen. Niet voor niets dus.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 21:15

Dit forum gaat over het fokken van paarden en ponnies. Dat is ook het enige waar ik over wil discusieren.
Hopelijk wordt dat weer mogelijk op dit forum, ik trek mij terug uit deze discussie omdat ik niets kan toevoegen dan wat ik al gezegd heb.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 13:34

Jan_VT schreef:
Met welke reden...??? God mag het weten.


Omdat je scheld pb's over mensen die je niet kende naar mensen die je niet kende stuurde????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:49

Pipo schreef:
Misschien is het een idee om eens tot het begin van de problemen te gaan.

En dan zeg ik Sarabande en Troef! Volgens mij is het daar allemaal mee gestart. Die twee vonden elkaar niet zo heel aardig. En waar dat probleem lag weet ik niet, dus durf ik ook geen uitspraak over te doen.

Maar ik weet wel dat toen het kampjes gebeuren begon. Je was of voor Troef of voor Sarabande. Onzin natuurlijk maar ik denk wel dat het toen mis is gegaan. Als je het met Troef eens was, had Sarabande het gevoel dat je tegen haar was. Troef had dat probleem trouwens niet, die kon het allemaal redelijk goed scheiden naar mijn idee.


Het enige dat ik op deze fantasie kan antwoorden is bekijk de berichten van toen. Het domme dat ik toen gedaan heb is me nooit tegen deze aantijgingen die een jaar lang via Hippics doorgingen verdedigen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 14:53

Laat maar zien

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 15:36

geral schreef:
dat laatste Sarabande is dus totaal niet waar en ik zou het prijs stellen Hippics buiten deze discussie te laten, wat dat is niet ter zake doende volgens mij



Sorry Geral ik vrees dat je ongelijk hebt en het is ook nog allemaal op te zoeken. Het is pas gestopt na de terugkeer naar Bokt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:34

Pipo"]

[quote="Anya schreef:
Overigens is Sarabande ervan overtuigd dat jij niet zoiets naars over haar dode veulentje zou hebben gezegd Pipo. Dat is dus weer zo'n zichzelf in stand houdende rotopmerking die op zeker moment gaat circuleren. En meer kapot maakt dan ons allemaal lief is...


Deze uitspraak heeft ze anders wel gedaan naar iemand toe! Terwijl ik dat NOOIt heb gezegd. En het uberhaupt niet in mijn hoofd haal om dit soort ordinaire uitspraken te doen.
[ Maar Sarabande steekt der kop in het zand. Zoals gewoonlijk............
[/quote]
Dus ondanks dat dit me afgeraden is toch maar even reageren


Deze uitspraak over een veulen heb ik niet gedaan. Dat kan ook niet er is geen dood veulentje dus dat is verzonnen. Er is een lege merrie wanneer die verworpen heeft is niet duidelijk.

Trouwens hoe dingen omgedraaid worden.
Deze rel begon met een post van Greetje.
Ik reageerde daar inhoudelijk op.
Vervolgens kwamen haar kinderen mij persoonlijk aanvallen en het einde van het verhaal was dat ik Greetje aanviel.
Nee dus, maar zo gaat het vaak.

Verder bevreemdt het mij dat ik opeens een Kamp ben.
Er is een tijd geweest dat ik ongeveer de enige was die durfde te zeggen dat ik het KWPN paard op prijs stelde.
Tegenwoordig durven meer mensen dat te zeggen en is daar zelfs discussie over. Niet iedereen kan die discussie scheiden van een persoon. Wellicht dat voor mensen die daadwerkelijk fokken de discussie eerder prevaleert boven de steken onder water.
Ik kan heel gedreven en ook snel aangebrand reageren op zaken over fokkerij. Als dat gezien wordt als een persoonlijke aanval is dat eerder de fout van de lezer dan van de inhoud.
Er komen ook opeens allemaal reacties van mensen die een keer geen gelijk kregen, daar is een forum voor anders moet je tegen de spiegel praten.
Pipo ventileert hier een heleboel dingen waarvan ik zeker weet dat die geen waarheid bevatten, dat ik die niet stuk voor stuk weerleg is niet kop in het zand steken, maar onbegonnen werk.

Wat betreft het roddelen van mij over Pipo, als iemand mij vraagt wat vind je van Pipo zeg ik steevast: lees haar berichten en vorm je eigen mening!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 16:57

Er zijn ook een heleboel mensen die kunnen komen vertellen hoe aardig ik ben (gezien mijn pb's vandaag) maar omdat ik juist het idee dat ik een kamp zou zijn of bij een kamp zou horen bestrijdt vind ik dat niet ter zake doende en onnodig.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 17:34

Anya"]
[quote="sarabande schreef:
[Ik kan heel gedreven en ook snel aangebrand reageren op zaken over fokkerij. Als dat gezien wordt als een persoonlijke aanval is dat eerder de fout van de lezer dan van de inhoud.
[/quote]

Dat laatste is natuurlijk niet waar Sarabande. Net zoals jij reageert op opmerkingen/steken onder water naar jou toe, reageren mensen weer op jouw opmerkingen. Die dan aan de andere kant ook pijn doen of gelezen worden door buitenstaanders die er het hunne van denken.

Waar sprake is van miscommunicatie is dat de schuld van de schrijver van de boodschap en de lezer.



klopt je hebt helemaal gelijk. Ik bedoelde (maar ben ook aardig gemangeld vandaag) dat mijn posts niet betrekking hebben op de schrijver, maar op het geschrevene. Dus als ik mij zo uitdruk dat degene waarop ik reageer zich persoonlijk aangevallen voelt heb ik mij dus of niet juist uitgedrukt, of wordt verkeerd gelezen, hetgeen hetzelfde effect heeft.
Ik zal dus proberen zorgvuldiger op te schrijven wat ik bedoel in topics om geen misverstanden te krijgen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 18:18

Ceasario schreef:
Maar blijkbaar is Terwijl de meeste personen totaal geen kaas hebben gegeten van de fokkerij Kwa ervaring.

Behalve Sarabande, Maar die krijgt van Ceasario tegengas om dat FA
meer moet zijn dan een zending forum van het KWPN..



Wellicht moet je niet alleen ouder maar ook wijzer zijn om inhoud te kunnen scheiden van de persoon. Ik ga graag in discussie over mijn opvattingen van een goed sportpaard, maar respecteer het altijd wanneer een ander een onderbouwde eigen mening heeft ook al is die mening niet de mijne.

Wellicht is dit de oplossing die Pipo of Bart bedoelde

Het verdere deel van het cyptogram laat ik aan anderen over Haha!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:00

Aan het begin van dit topic zei ik dat ik op F&A ben om over het fokken van paarden en ponnies te discusieren.
9 pagina's lang is daar door meerdere mensen een mening over gegeven, vaak was dat een zeer persoonlijke mening over mij. Het is niet aan mij om dat allemaal te weerleggen, dat kan ik niet. We zien niet allemaal dezelfde waarheid. Hoe onwaar ook door het te bestrijden geef ik het de zwaarte van een waarheid.
Bijvoorbeeld in de zienswijze van Chantal kan ik me niet vinden. Natuurlijk er zullen best dingen gezegd en gedaan zijn die zo op haar over gekomen zijn, maar ik heb de indruk dat zij denkt dat zij bij de dingen die ik doe en schrijf erg belangrijk is.
Dat is niet zo.
Ik heb een andere versie van de waarheid dan Chantal en het heeft weinig zin om daar tot op de details op in te gaan.
Anders blijven we aan de gang
Wat gedaan is is gedaan. En vergeten en vergeven is voor sommigen (ook voor mij) inderdaad zeer moeilijk, maar wellicht kunnen we overgaan tot de orde van dit forum, dat is discusieren over het fokken van paarden.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 23:27

Pipo schreef:
Verder vind ik de laatste bijdrage van Sarabande zeer positief te noemen. Dit is een stukje waar ik denk iedereen wat mee kan.


Dank je wel, laten we gewoon proberen elkaars meningen te respecteren daar kan dit forum alleen maar beter van worden.

Gribaldifan ik vind het heel erg dat je weer door dit verdriet heen moest. Ik vond het niet nodig, maar je wilde dit graag zelf kwijt, ik heb heel veel bewondering voor je moed OK dan!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:42

Ik heb inmiddels via PB begrepen dat men zich afvraagt waarom ik niet meer reageer.

Het antwoord is heel simpel. Ik moest werken en ik heb wat tijd genomen om iets leuks te doen (zoals de dag voor de vrouw even overdoen Knipoog ). Ik had ook tijd nodig om alles wat hier gezegd is te verwerken en na te denken over een zinnig en wat uitgebreider antwoord dan ergens in het begin van dit topic.

Ik heb de berichten allemaal gelezen. In het antwoord van MissH herken ik veel van mijn eigen problemen en ergernis met F&A. Ook ik ben er trots op wat de KWPN fokkers bereikt hebben, vooral het gezondheisaspect, daar ben ik altijd duidelijk in geweest. Ook dat mijn mening over het KWPN beleid niet altijd positief is. Ik probeer altijd te leren van andere visies, zelfs die van Anna en Ceasario . Maar alleen door discussie kun je je een mening toetsen en bijstellen en zoals ook al door anderen gesteld is er niet altijd ruimte voor gelijkwaardige discussie. Wat mij al een tijd stoort, dat meldde ik al eerder, is dat ik veel vragen voor advies bij dekken via pb krijg omdat mensen dat niet meer on topic willen zetten .

Een goede fokker is ook een fokker met een eigen mening passie voor het fokken. Trots zijn op je eigen product hoort daar bij. Daarom is het soms zo kwetsend als daar laatdunkend over wordt gedaan.

Door die betrokkenheid, de tegenslagen die je vaak hebt komen emoties los. Bij iedereen en dus ook bij mij. Ik heb daarom ook antwoorden gegeven waar ik niet trots op ben. Soms ook bedoeld om terug te slaan. Ik vond dat als ik gepest mocht worden, dat ik dan zelf ook terug mocht pesten. Op een bepaald moment kun je dan ook niet meer terug. Er is al te veel gezegd en gedaan. Er zijn al teveel PB's heen en weer gegaan en opmerkingen in een topic gemaakt. Dan ga je toch door, omdat fokkerij mijn passie is en omdat ik dan gelijk wil hebben.

Ik hoop oprecht dat we dit forum weer kunnen gaan gebruiken waar het voor bedoeld is. Discussies over fokken.

Maar oud zeer is niet zomaar weg en de kans dat het de kop op steekt is dus aanwezig.

Daarom heb ik het volgende voorstel. Iedereen drukt gelijk op de rode knop als er een opmerking staat die ook anders gelezen kan worden. Aan de moddies zou ik dan willen vragen hier zeer alert op te reageren en de opmerking te nuanceren.

Ook voor PB's over en weer over personen kunnen we misschien zoiets afspreken. Wil IEDEREEN die een PB ontvangt over iemand, deze bij een moddie melden. Dat voorkomt zeker een boel ellende.

Tot slot wil ik nogmaals zeggen: als ik mensen heb gekwetst met mijn opmerkingen dan daarvoor mijn excuus. Ik kan niet beloven met iedereen direct te willen barbeque-en. Zoiets heeft minimaal tijd nodig. Ik kan wel beloven mijn best te doen mijn bijdrage aan dit forum positief te houden

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:04

Gail schreef:
. Zo lees ik Pipo's reactie over mensen (zo lees ik het he) die alles van paps en mams krijgen en die dan belerend doen tegen jou terwijl jij je de pleures werkt om alles met je hardverdiende centjes te betalen. Ik snap de emotie die zij daarbij voelt.


Pipo en iedereen die Sjuim kent weet dat ze weliswaar haar stallen met haar ouders deelt, maar dat ze er erg hard voor werkt. Ook de paarden van haar ouders traint, ook op de zaak werkt. Zij heeft gekozen voor dat leven inplaats van een carierre opbouwen. Sjuim ontzegt zichzelf alles voor haar paarden, gaat niet uit, niet op vakantie, niet naar feestjes etc. Ze koopt geen mooie dingen voor zichzelf, maar stopt dat in setjes of tuigage.
Ze heeft zich verschrikkelijk veel ontzegt om een veulen uit mijn merrie te kunnen fokken. Ze heeft er op een gedreven en intensieve manier er verschrikkelijk veel voor gedaan om tot de juiste keuze te komen en kon bijna niet wachten tot dit veulen er was.
De merrie heeft verworpen en daar heb ik voor Sjuim nog veel meer verdriet om als voor mijzelf nu mijn merrie voor de 2e keer geen veulen brengt.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:24

Alane schreef:
En zie hier over kampvorming...Iemand schrijft iets over Sjuimpje en hoppa...een paar bokkers die gelijk in de bres springen..en zo is dat continue



Iemand schreef gisteravond iets heel onterechts over Sjuim. Zoals Sjuim ondanks alles wat er over mij gezegd is niet voor mij in de bres gesprongen is, zo voelde ik mij ook niet geroepen om daar iets mee te doen.
Tot ik vanmorgen zag dat die post echt verkeert weer opgevat. Dan heeft het niets met kampen te maken maar met vriendschappen en ik wil veel doen om de sfeer op F&A beter te maken, men mag mij afzeiken wat ze willen, maar niet mijn vrienden onterecht bejegenen, daar kan ik niet tegen.

Overigens Sannie hetgeen hier gebeurd heeft o.a. ten doel met iedereen een beter communicatie te krijgen. Juist ook met de minder ingewijden. Zie mijn eerder post dat ik de eerste ben die betreur dat ik via PB om adviezen gevraagd word door mensen die graag met een KWPN hengst willen dekken.

Wanneer ik geen antwoord op een bepaalde vraag geef betekent dat dat ik er geen verstand van heb. Mijn kennis is maar heel beperkt gericht op het fokken van bewegingspaarden, daar hou ik me al meer dan 30 jaar mee bezig. Ik kan niemand raden in een andere fokkerij dat moeten weer anderen doen. Dus dat is geen onwil, maar gewoon onkunde van mijn kant en daar wil ik niemand mee lastig vallen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 12:31

Ik geloof niet dat dat met minder bekende bokker te maken heeft maar met de vraagstelling of het onderwerp. Er verdwijnen ook heel veel nauwelijks gelezen topics van bekende bokkers in de boktkelders.
Dus als je geen antwoord krijgt vraag dan eens waarom.
Heb je een voorbeeld dat zou je vraag duidelijker maken

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 13:29

Sannie1980 schreef:
Ik denk toch dat als ik een vraag stel over bv. Gribaldi of een "bekende" bokker dat de laatste toch zekers meer antwoorden krijgt.


Gribaldi beantwoort precies aan het voorbeeld van Sjuim. Daarover zijn minstends 3 of 4 topics zo uit de hand gelopen dat ze gesloten werden. Zie nu zijn zoon PB weer.
Een bekende bokker zal daar geen vraag meer over stellen en het ook niet meer wagen er iets over te zeggen voor de lieve vrede en omdat alles al gezegd is.
Dus die onvolprezen zoekfunctie.
Helaas word een verwijzing daarnaartoe vaak als denigrerend opgevat.
Begrip moet wel van 2 kanten komen en uitleg kan je altijd bij de moddy vragen.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:50

Er zijn naast de persoonlijke zaken nog wat dingen blijven liggen die F&A er niet toegankelijker op maken in mijn ogen. Het eeuwige gequoot bijvoorbeeld.
Als je iets wil quoten, selekter dan dat stukje waarop je reageert of verwijs naar de post.
Het tig keer quoten van foto's soms zelfs zonder enige tekst.
Het mag er dan mysterieus uitzien, ik vind het neerbuigend naar de medebokker.
Buitenlandse stukken neerzetten, niet ter zake doende linken, het overdreven maken van reclame voor hengsten.
Het zijn maar een paar zaken waar ik ook een mening van anderen over zou willen zien als we dan toch samen F&A aantrekkelijker willen maken.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 09:59

Dat bedoel ik nu ceasario, het KWPN is het grootste stamboek ter wereld. De meeste mensen die paarden fokken hier fokken een KWPN paard, die maken geen reclame voor een stamboek maar willen trots kunnen zijn op hun eigen fokkerij.
Overigens wordt er evenredig veel meer voor piepkleine stamboekjes reclame gemaakt.
De verhouding is soms wat zoek.

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: janneke584 en 38 bezoekers