Welke hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ronja

Berichten: 2142
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 21:57

youngster schreef:
Ik vraag me af of je zowiezo nog wel zin hebt als je aan het studeren bent.. Je komt in een totaal andere wereld, en ik heb inmiddels al meer mensen om mij heen gezien die dan geen tijd en geen zin meer hebben in de paarden. Zeg niet dat hij jou gaat gebeuren, maar misschien wel iets om over na te denken voordat je er zometeen met 2 zit..
Nee ik zou het niet doen..


Dit hoeft niet hoor, ik studeer zelf ook en reis iedere dag op en neer (een uur reizen, dus valt nog mee) om de paarden te kunnen blijven rijden en verzorgen. Als paarden altijd al prioriteit zijn geweest voor je, verandert dit niet ineens als je gaat studeren. Ze geeft zelf aan dat ze thuis blijft wonen, dan verandert je leventje niet zo heel veel hoor... Ik blijf juist thuis wonen OMDAT ik mijn verantwoordelijkheden voor de paarden heb...

Maar goed, het gaat hier om free... tsja je merrie zal toch aandacht nodig blijven hebben, ik weet niet hoe vaak je rijdt maar als je 5-6 keer per week een uurtje rijdt ofzo zul je dit toch eerst langzaam moeten afbouwen voordat ze fulltime de wei op kan, en zelfs dan blijft rijden gezond. Rijden voor en tijdens de drachtigheid is het beste voor je merrie. Het veulen zelf heeft ook veel aandacht nodig! Natuurlijk hoef je hem de eerste drie a vier jaar niet te rijden, dus wie weet zou hij net klaar zijn om ingereden te worden als jij klaar bent met je school... Zo proberen wij het ook uit te mikken. Maar je moet hem in de eerste jaren goed opvoeden, zodat je later met een bruikbaar paardje kunt beginnen met zadelmak maken enz.
En weet dat een papierloos veulen een kans heeft op een minder goede toekomst dan een leeftijdsgenootje die wel papieren heeft, indien je hem toch ooit zou willen verkopen (als je ergens anders gaat wonen voor je werk ofzo, je weet maar nooit)
Maar goed, als je er genoeg tijd voor hebt en je fokt het veulentje voor eigen gebruik, dan ben ik de laatste om je tegen te houden! Lachen
Enne, een studie wordt een stuk draaglijker als je daarnaast ook nog naar je paard gaat, neem dat maar van me aan Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ManonGrr, Perros, Schrompeltje en 131 bezoekers