Welke hengst?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 19:01

Het is misschien wel een beetje negatief commentaar allemaal, maar ik denk wel dat ze gelijk hebben. Een veulen fokken kost veel, tijd, geld en energie. Dan hebben we het nog niet eens gehad over, deopfok, het inrijden en de verdere scholing van je paard. En het feit dat als je ooit later je veulen nog eens wil verkopen het heel moeilijk te verkopen zal zijn. Omdat er geen compleet papier bij zit.
ook is het zo dat als je je eigen merrie wilt laten dekken je er heel lastig een goed veulen uit zal krijgen, als je dan toch voor een veulen kiest zou ik er eentje bij een professionele fokker kopen. Dan heb je er papier bij zitten, je weet bij voorbaat hoe ie eruit ziet, je kunt kijken of ie gezond is enz. enz. ook dit lijkt mij geen perfecte oplossing omdat je nog steeds met de opfok, het inrijden en de verdere scholing van je paard zit. Maar je bent wel de risico's met je merrie en het veulen en het gezeur met de dekking kwijt, want denk eraan dat als je haar laat dekken ze waarschijnlijk ook niet drachtig zal zijn van de een op de andere dag. En anders kun je het best gewoon een tweede paard kopen die al geschoold is, maar zoals je al eerder zei was dit je bedoeling niet, omdat je ook met je studie zat en eigenlijk al een beetje met je tijd en het rijden in de knoei zat. dus zou dit juist niet zo moeten zijn, snap je. Dus wat je ook doet je komt altijd op het feit uit dat je bereikt wat je nou net niet wilde bereiken.
Het lijkt me dus verstandiger om het niet te doen, een veulentje fokken lijkt leuk, maar denk ook even aan de concecwenties.

Er komen steeds meer mensen met paarden maar steeds minder paardenmensen.


xx_hanneke
Berichten: 90
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: in het land van maas en waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 00:29

Idra schreef:
Jezus, ze vraagt advies om een hengst, en dan krijgt ze dit. Adviseer haar gewooneen hengst, ze zal zelf wel weten hoe ze het aanpakt, niet?

Wil je iets barok? Dan kan ik je wel helpen! Dan kan je ook eventueel een cruzado papier aanvragen, en dan heb je toch nog iets.


nou oke als ze dan alleen een hengst wil, we proberen alleen haar te helpen een verstandige keuze te maken. Maar als ik haar was zou ik voor (zover ik dan kan zien op de foto's) een hengst kiezen met ruime bewegingen en veel afdruk die lekker los door z'n lijf is, met iets maat.
Als je nog specefieke hengsten wilt weten vraag maar raak, maar wil je kwpn hengst hebben? Dan zou je het veulen toch nog kunnen inschrijven in een register met een dekbewijs, en als je merrie dan een levensnummer heeft heb je toch nog half papier. (toch?)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Pantykous en 156 bezoekers