afstammelingen Dukaat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

afstammelingen Dukaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 19:04

Zijn er hier mensen met een afstammeling van de hengst dukaat? Ik ben heel benieuw, dukaat is de volle broer van ferro.
Ik heb er sinds een paar weekjes eentje en het is echt een schat van een beest, ik vraag me af hoe andere afstammelingen zijn qua gangen, karakter e.d.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:08

figora schreef:
Zijn er hier mensen met een afstammeling van de hengst dukaat? Ik ben heel benieuw, dukaat is de volle broer van ferro.
Ik heb er sinds een paar weekjes eentje en het is echt een schat van een beest, ik vraag me af hoe andere afstammelingen zijn qua gangen, karakter e.d.


Dukaat is geen volle broer van Ferro, maar 3/4. Dukaat is een Ulft x Urania v. Farn x Solaris xx, en Ferro is een Ulft x Brenda v. Farn x Prefekt. Heb wel verdere informatie over Dukaat, stuur me maar een mailtje als je daarin geïnteresseerd bent (geen PB).

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 19:09

ow... foutje... maar wel bijna dan...

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:13

ik heb een dukaat merrie!!
pb me maar,als je wat wilt weten!!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:09

Afstammelingen 1990 (veulens)
Deze hengst wist een zeer uniforme collectie veulens te presenteren die voldoende zijn ontwikkeld, wel rijtypisch zijn gebouwd en over ras en kwaliteit beschikken, maar iets langer gelijnd zouden kunnen zijn.
Hoewel soms iets lang, is het hoofd toch goed gevormd en sprekend met een wakker oog. De hals is wisselend van lengte (bij de geprikte veulens soms iets kort), maar wordt steeds goed gedragen en gaat over in een lange nek. In enkele gevallen is de hals iets diep aangezet. De schoft loopt ver door, maar moet zich nog ontwikkelen. De schouder is steeds goed van lengte en ligging. De iets gezonken rug is goed gespierd en gaat over in een sterke lendenpartij. De croupe is goed gespierd, lang, breed en goed van vorm. Zowel voor- als achterbeen is goed gesteld, maar het fundament zou meer zwaarte kunnen hebben.
De stap is ruim, tactvol en gemakkelijk. In draf vertonen de veulens veel opdruk, tact, balans, oprichting, kracht en ruimte. De slechte weersomstandigheden weerhielden de veulens er niet van zich in beweging treffend te presenteren. Het toegevoerde merriebestand bleek zeer wisselend te zijn, waaronder enkele stermerries met tuigpaardafstamming. Ook daar weet de hengst zijn eigen opdruk te geven.
Eén geprikt, niet getoond veulen is thuis door de inspecteur beoordeeld. Dit bleek achter niet regelmatig te draven.
Vanwege het niet te royaal gevoerde beenwerk dient de hengst merries toegevoerd te krijgen die voldoende fundament hebben.

Kort samengevat: zeer uniforme collectie, voldoende ontwikkelde, rijtypisch gebouwde veulens met ras en kwaliteit. Het fundament zou royaler ontwikkeld kunnen zijn. De draf vertoont balans, kracht, ruimte en oprichting.
Getoond: 15 veulens uit 33 dekkingen.

Afstammelingen 1994 (januari; 3-jarigen)
De beoordeling van de 3-jarige nakomelingen van Dukaat wordt één jaar uitgesteld vanwege minder dan 10 getoonde nakomelingen.

Afstammelingen 1995 (januari; 3/4-jarigen)
Naar aanleiding van de (uitgestelde) beoordeling/rapportage van zijn 3/4-jarige nakomelingen krijgt Dukaat (1.30 m springen) voorlopig nog even het recht van de twijfel. Gezien zijn eigen prestaties wil de hengstenkeuringscommissie de nakomelingen de kans geven om aan te tonen dat ook zij in prestatie-opzicht kunnen scoren.

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 17:35

thx kleintje, en mexx2 ik heb je gepbt! groetjes

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:51


ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 12:39

van mijn merrie,is de moeder niet bekend op het papie!