[GZ] info over nakomelingen van Orame

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

[GZ] info over nakomelingen van Orame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 12:28

Tja wie heeft voor mij het veulenrapport van de hengst Orame? En dan de uitgebreide die de IDS uitgeeft. Ik kan hem nergens meer vinden Het is op dit moment een chaos in mijn archieven Knipoog !

Hoe vererfd hij in zijn schouder-, rug- en lendenen partij?

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 12:31

Ja, daar ben ik ook wel super benieuwd naar!!!!!!! Ik kan je helaas niet helpen, ben er ook op zoek naar geweest. Maar zonder resultaat.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 12:38

Klopt hier op bokt is hij niet zo erg gewild geloof ik.... maar als iemand me kan helpen... Graag

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:59

Afstammelingen 2001 (september; veulens)
Oramé toonde een uniforme collectie, ruim voldoende tot goed ontwikkelde, rijtypische veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan en over uitstraling beschikken.
Het hoofd is sprekend. De nek is doorgaans goed van lengte en vorm. De hals is ruim voldoende van lengte en ruim voldoende van vorm, maar is meermalen iets horizontaal aangezet. De schoft is goed van lengte en ruim voldoende ontwikkeld. De schouder is goed van lengte en ruim voldoende van ligging. De rug is goed gevormd en bespierd. De lendenen zijn doorgaans goed gevormd en sterk aangesloten. De croupe heeft ruim voldoende lengte, is goed gevormd en goed bespierd. De broekspier moet in enkele gevallen meer lengte hebben. Het voorbeen is correct gesteld. De koot is lang. Het voorbeen is meermalen iets teer en frans gesteld. Het achterbeen is soms iets lang. Het fundament is voldoende ontwikkeld en heeft kwaliteit. De hoeven zijn meermalen smal.
De stap is zuiver en heeft voldoende ruimte. De draf heeft een goede ruimte. Het voorbeen wordt doorgaans goed gebruikt. De veulens hebben voldoende souplesse. Het achterbeen zou meer ondergebracht moeten worden. De veulens houden de croupe iets hoog en zouden meer balans moeten tonen. De veulens springen niet gemakkelijk in galop aan. In galop komen de veulens matig tot dragen en zou het achterbeen meer gebogen moeten worden.
Van de vijf thuis geïnspecteerde veulens wijken er drie qua ontwikkeling en beweging in negatieve zin af van de rapportage.
Bijzonderheden: Vijf van de twintig geprikte veulens bleven afwezig. Vier van de aanwezige veulens hebben een navelbreuk.
De kwaliteit van de moeders was goed.
Getoond: 20(+5) veulens uit 358 dekkingen in 2000

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 18:43

Dank je hier heb ik echt wat aan!

gabrycha
Berichten: 1801
Geregistreerd: 09-12-01
Woonplaats: Gehuchtje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:31

Er zit in de laatse ids een grafieken overzicht met indexen daaruit kun je ook het een en het ander halen over zijn vererving

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 08:40

Ja maar Oramé is nog een jonge hengst en van hem zijn die gegevens nog niet bekend en dus staan ze er ook nog niet in.....

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 08:41

Van Obelisk stonden ze er wel in.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 13:20

Sjuimpje schreef:
Van Obelisk stonden ze er wel in.


Klopt, vond ik ook al een beetje vreemd. Mss heeft hij meer dekkingen gedaan dan Oramé?