nakomelingen van Astrix ?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-01 22:10

hooi
ik wou graag weten hoe de nakomelingen van de fjorde dekhengst astrix i-39 zig gedragen
en hoe ze er uit zien
alvast bedankt

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 01:49

ooit had ik een merrie van astrix zo koppig zowel onder zadel als voor de kar.
teminste bij mij.
heb haar uit geleend aan een manege in nieuw-vennep.
deze hadden een koper er voor toen haar verkocht.
toen is ze van een meisje geworden met een arm.
had toen vernomen dat het super met haar en die fjord ging.
ik was genezen van fjorden, beland in prikkeldraad langs de weg tegen auto aan en toen in sloot met wagen en al.
ik had het gehad.
er kunnen ook super goede fjorden zijn maar ik had slecht getroffen waar door ik fjord af ben.
veel geluk met alles.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 10:04

Astrix staat nu in Belgie ter dekking maar wordt ook nog wel gebruikt in Zeeland.
Qua type verschilt het nogal wat voor moeder erbij zit, sommigen zijn vrij zwaar, anderen tegen het moderne aan.
je kunt het beste het dekstation bellen om te vragen hoe hij doorfokt, vinden ze altijd erg leuk als je geinteresseerd in hem bent.
tel: 0032-89613993
adres: M. Gorissen
Struweelstraat 2
Zutendaal (Belgie)

Ik ken verder weinig astrixen, hij is weinig gebruikt geloof ik in NL. Hij heeft 1 goedgekeurde zoon: Bjorgard (1,42 en luxe type) in NL.

Succes en vraag anders eens bij http://www.thier.nl/fjordnl/ daar zitten veel meer fjordofielen.

groetjes, Viv

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 10:41

bedankt
loes-freke & vippie
Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 13:57

ik heb vanmorgen nog op een astrix gereden. deze fjord is van een vriendin van me. hij is nu 5 jaar en heet rohan. Hij loopt L dressuur met 2 winstpunten. hij kan heel leuk lopen alleen jammer dat hij niet groter is geworden dan 1.40 M Het is echt een schat van een paard. Als je een foto wilt zien moet je naar http://www.clubs.nl en dan naar dieren kiezen paarden en pony's en dan de rivjennengillesclub op zoeken dan staan er een paar foto's van hem in het foto boek.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 20:19

Als ik de Astrixen bekijk vind ik ze zelf kwa model wat tegen vallen.
Ik heb zelf 2 jaar met Astrix mogen werken en heb dus nogal wat veulens van hem gezien.
Nu na een jaar of 5/6 zie ik enkele veulens terug die nu groot zijn en worden bereden.
Roan(het paardje dat Wodan beschrijft en tevens het resultaat van mijn eerste '' dekking'' Haha! )vind ik zelf een leuk dier alleen het type vind ik niet zo, hij is wat ielig en het hoofd is ook niet helemaal.
Ik heb er nog een paar gezien en die zijn precies zoals Roan.
Astrix heeft ook nog wel het nadeel dat het staart schuren nog wel eens doorgegeven wordt.
Maar het karakter vind ik over het algemeen wel goed van de Astrixen. Hoe een paard later wordt ligt verder ook voor 90% aan de opvoeding.
Verder vond ik Astrix een heerlijke hengst om mee te werken, lekker rustig en heerlijk om te rijden.
Astrix is nou eenmaal een ouder type fjord dus zal misschien niet zo luxe vererven.
Ik zou het leuk vinden als iemand eens wat nakomelingen op de foto zet en hier plaatst.
En als iemand nog foto''s van Astrix heeft van na 1996 zou ik dat ook leuk vinden.
Ik volg hem nog steeds het is alleen jammer dat hij zover weg staat.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:39

Hoi ik verzorgeen fjordenruin Peer en die is nu ook te koop. Hij is heel breed gebouwd, brede nek en een vriendelijk hoofdje een echt een knuffel beest, alleen met rijden zeer eigenzinnig voord e rest een heel lief beestje.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:51

Deze foto van Astrix had Cowgirl geplaatst in een nieuw topic. Voor de duidelijkheid heb ik hem hier naartoe verplaatst.

Afbeelding

Rozaforever
Berichten: 40
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-02 12:49

Hallo,

Ik wil graag foto's van alle Fjorden van Astrix!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ben de stamboom van Roza aan het uitzoeken en Astrix is famillie, dus alsjeblieft!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!