russiche/egyptiche etc arabieren wat is het verschil???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-01 16:37

ik heb geen idee wat nou het verschil is tussen die egyptische en russische en misschien nog wel meer bloedlijnen.
Kan iemand me dat uitleggen Koe ?????

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 17:12

Verschil zit um in de bouw en dan vooral het hoofd kun je aan zien of het een egyptische, poolse of russische arabier is.
Egyptisch zijn veel eleganter en hebben een heel fijn hoofdje. Russische en poolse zijn wat grover in het hoofd. Poolse zijn nog iets grover dan de russische maar dat verschil is bijna nihil.
Viv

Fadima
Berichten: 153
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 19:27

hey dit vind ik ook wel heel interesssant? Kan iemand misschien het verschil laten ZIEN Haha! Verward

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 23:07

Afbeelding
De Egyptische (Simeon Sadik)

Afbeelding
Russische (Kubinec)


_________________
A Creature of the South….

Dry and fineboned with dancing movements – Intelligent, fiery and calm – the charismatic face with big black eyes – the high carried tail – his black hoofs and fine texture of hair and skin ----- A Precious Type…..The Ar

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Youko op 2001-11-30 22:09 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Youko op 2001-11-30 22:14 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Youko op 2001-11-30 22:24 ]</font>

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 23:17

En dan nog de Crabbat, of te wel de Engelse; die is kleiner, kortere beentjes en wat ronder. En natuurlijk de Spaansen, daar zijn er niet zo heel veel van.

Persoonlijk ben ik fan van de Egyptenaren.

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 23:21

En dan nog de Poolse...(mijn favoriet onder de arabieren)
Afbeelding
Dit is Monogramm....één van de beste hengsten op de wereld. Veel van zijn nakomelingen zijn wereldkampioen. Vorig jaar hebben de Polen bijna alles gewonnen en dit jaar doen ze het ook weer goed. En dan daarna de Egyptenaren, vooral Simeon Sadik ben ik ook een grote fan van...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 23:23

Kwijl Kwijl Kwijl Monogramm.... wow... wat zou ik daar graag een baby'tje van willen hebben... helaas ontbreekt het me aan de centen... Verdrietig

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 23:26

Ja, hij is prachtig. Ik hoop over 2,5 jaar met hem te kunnen dekken (niet ik, maar mijn merrie Haha! , dûh). Hij is nu 17 jaar oud, dus ik hoop dat ik het nog red voor die tijd....

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 00:39

Afbeelding

Shabri is ook Russisch

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 21:14

Volgens mij -of ben ik nou gek?- is er wel weer een wezenlijk verschil tussen Engels en Crabbet...Crabbet is volgens mij ontstaan uit een basis van goede Russische arabieren, gefokt door lady Wentworth. Crabbet's zijn wat degelijke arabieren met een vrij sterke achterhand, minder rank dan de meeste andere arabieren. En dan heb je ook nog de Babson arabier, ontstaan uit een selectief fokprogramma met 5 egyptische types als stamvader zeg maar...Spaanse arabieren zeggen mij persoonlijk het minst hoewel ik eigenlijk niet weet waarom...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 21:18

Mmm, ik snap het niet helemaal. Er wordt hier gezegd dat Russische en Poolse arabieren grover in hun hoofd zijn. En Poolse nog iets grover. Maar Monogramm (Pools) is toch veel mider grof in het hoofd dan Kubinec en Shabri. Die zijn allebei Russisch. Dat snap ik dan niet helemaal. Kan iemand ook even een foto plaatsen van een egyptische arabier? Ben benieuwd hoe dat koppie er dan uitziet! Lovers
Maar ben ik nou zo dom? Verward *LOL*

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:17

Russisch en Pools ligt wel heel dicht bij elkaar...en grover in het hoofd is natuurlijk heel algemeen, er kunnen natuurlijk van ieder soort arabier paarden zijn met een fijn of een wat grover hoofd.Enne...er staat al een foto van een Egyptische arabier...

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 22:18

Vikki, dat is bij mij een kruisje! Lachen

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 14:22

Rusland heeft in de oorlog heel veel paarden van Polen 'gestolen' voor hun eigen fokkerij, daarom lijken ze een beetje op elkaar, alleen de meeste polen hebben meestel nog minder dish...wel hele grote sprekende ogen en schijnt wat grotere oortjes. Dit is hoe ze beschreven worden, maar dat hoeft niet te betekenen dat ze allemaal zo eruit zien..

Wat betreft die kruisje, ik heb al 2 keer van foto veranderd, maar vreemd genoeg doen ze het eerst een tijdje en daarna niet meer Verward