De hengst Tangelo, wie heeft info??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

De hengst Tangelo, wie heeft info??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 23:32

Dit bericht had ik ook al bij rassenpraat geplaatst. Een beetje op de verkeerde plek... Bloos

Hoi Allemaal,

Jerom blijkt toch een stamboek te hebben en hij stamt af van de hengst Tangelo. Wie kan mij meer info over deze hengst geven en/ of websites waar ik meer over hem kan vinden...

Ik kan totaal niks vinden (alleen van Tangelo v/d Zuuthoeve) en daar stamt Jerom NIET vanaf. Jerommeke is nl 16 jaar. En als ik het goed gelezen is is die Tangelo van '95/96. Dat zou dus niet kunnen.

Wie kan mij helpen!

Groetjes Gerda

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:38

Bedoel je de volbloed Tangelo xx? Maar Jerom en 16 jaar? De J-jaargang was in 1991, dus dan is dat niet zijn stamboeknaam. (Laatste veulens van Tangelo xx komen uit 1988). Foto van Tangelo xx kan per mail (niet pb).

Tangelo xx BB 680001
Engels volbloed
Geboren: 1968
Kleur: Donkerbruin
Stokmaat: 1.71 m

Vlakkebaan: 33 starts
Winnaar: 6 keer
Geplaatst: 13 keer
Winsom: DM 105.600,-
Hordenbaan: 34 starts
Geplaatst: 17 keer
Winsom: DM 306.520,-

Fokker: R. Lehmann, BRD

Chief III xx x (Tollkirsche xx v. Obermaat xx) x (Thorgund xx v. Janitor xx) x (Thordrun xx v. Graf Ferry xx) x (Tremonia xx v. Lycaon xx)

Generalausgleichsgewicht
GAG vlakkebaan 88.6 kg
GAG hindernisbaan 96 kg

Afstammelingen 1981 (veulens)
De ontwikkeling kan als goed worden omschreven, de veulens hebben veel maat en voldoende breedte en diepte. Er werd een uniforme collectie rijtypische veulens getoond, die ras uitstralen en goed naar voren zijn gebwoud hetgeen in stap werd gedemonstreerd. In een enkel geval werd een iets lang hoofd gesignaleerd, overigens zijn de hoofden droog en sprekend. De mooi gevormde halzen lieten een goede bespiering zien. Schoft en schouder zijn zeer rijtypisch gebouwd. De schouders zijn van goede lengte en de ligging verdient de kwalificatie best. De schoften zijn markant en lopen lang door. Rug en lendenen zijn sterk gebouwd en voldoende gespierd. De croupe is goed van vorm en lengte en voldoende gespierd. In een enkel geval zou de broekspier iets verder mogen doorlopen. Het voorbeen kon vaak meer uitdrukking hebben; met name de pijp is nogal eens fijn en lang, de voorknie is overigens goed ontwikkeld en voldoende ruim gebouwd. Dooreengenomen is het achterbeen goed gesteld, in een enkel geval is het te gehoekt. Door de meestal fors ontwikkelde kopjes van de griffelbeentjes lijkt het spronggewricht iets kort, toch is het voldoende ruim gebouwd en "schoon". De stap kan omschreven worden als ruim en soepel met voldoende kootvering. De schoudervrijheid zou in draf iets beter moeten zijn, de buiging in de voorknie is echter goed. In het algemeen werd de achterhand goed gebruikt, toch zou in enkele gevallen de stuwkracht sterker kunnen. De commissie constateerde een duidelijk verschil in beweging tussen de geprikte en uitgezochte veulens met dien verstande dat de uitgezochte veulens betere bewegingen lieten zien dan de geprikte. Tangelo kreeg kwalitatief goede merries toegevoerd waardoor zijn kansen in de fokkerij gunstig zijn beïnvloed, toch drukt de hengst een eigen stempel op zijn nafok. Bij hoog in het bloed staande partners lijkt hij minder goed te passen.
Getoond: 36 veulens uit 145 dekkingen.

1988 overleden

Dekstation
1980-1987 Stoeterij Vosbergen, Heerde

Fokregistratie
Totaal 541 veulens uit 838 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 00:26

Dank je MissHIS!! Zou je een foto kunnen mailen?? Mijn e-mailadres is j.lewis2@chello.nl. Ik had dat over zijn naam idd ook al via mijn topic vvdd gehoord... het jaar 1987 (waarin hij geboren is) is een G-jaar. Morgen KWPN weer even bellen... Oh wat spannend allemaal!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 09:42

MissHIS schreef:
Maar Jerom en 16 jaar? De J-jaargang was in 1991, dus dan is dat niet zijn stamboeknaam.


Dit paard is haar als 13 jaar verkocht. Heel slim dat ze hem dan een naam geven met de J!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 10:58

Tangelo xx's kenmerken zich door een brede, soort dubbele neusrug met deukje: ze hebben een heel opvallend gelaat, heel charmant met veel uitstraling.
Die paar die ik gezien heb lijken zelfs met de oren plat in de nek nog lief te kijken Nagelbijten / Gniffelen

Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 12:36

NIEUWE ONTWIKKELINGEN OP ONDERZOEKSGEBIED!: Haha!

Net KWPN weer gebeld en Jerom heet inderdaad geen Jerom. Zijn naam begint met een F en het KWPN kan mij nog niet zeggen hoe hij wel heet. Ze moeten dat geheim houden tot ik de papieren die ik toegestuurd krijg heb ingevuld en het onderzoek naar de papieren is afgerond.

Wat ze me wel hebben kunnen vertellen is dat de vader dus Tangelo xx is (dat wist ik al) en dat hij in (geloof 1995) L1 dressuur heeft glopen met 1 winstpunt en in 1995 L1 heeft gesprongen met 6 winstpunten en (geloof 1996-97) l1 heeft gesprongen met 7 verliespunten. Dus als iemand in dit jaar met een paard genaamd F...... gereden heeft en het paard in dit topic herkend........... Please laat het me weten. Ben zo nieuwschierig! Bloos

O... en iedereen bedankt die heeft aangekaart dat zijn naam niet kon kloppen, want daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Groetjes Gerda