Zwolse Paardendagen Best Stallion.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 20:36

Maar nu weer serieus. Knipoog

Eerste winnaars International Stallion Show bekend


Vanmorgen om 09.00 uur is de tiende editie van de International Stallion Show van start gegaan. De kandidaten om de titels Future, Promising, Young en Best Stallion 2004 deden vandaag een eerste gooi naar de felbegeerde springtitels.
Annet Willems reed de 5-jarige hengst Salvatore (Cavalier x Leandro) naar de overwinning in de 1.10m rubriek. Jur Vrieling volgde op korte afstand met Sarantos, de zoon van de succesvolle springpaardenleverancier Emilion. Vrieling zette met VDL Silverstone (Champion du Lys x Marthago) nagenoeg dezelfde tijd neer, maar passeerde de finishlijn een fractie van een seconde later en eindigde daarmee op de derde plaats.
De eerste selectie in de 1.30m rubriek voor goedgekeurde hengsten in de leeftijd van zes tot 12 jaar werd gewonnen door de Acobat II-zoon VDL Arkansas onder Wout-Jan van der Schans. Albert Zoer bezette met Pavoni (v. Lincoln) en Patinko (v. Kigali) de tweede en derde plaats en is hiermee volop in de strijd om de titel Promising Stallion in de wacht te slepen. De uit IJsselmuiden afkomstige Miranda Spronk won met Venus T (Phin Phin x Capital) de eerste selectie voor de titel Young Stallion. In deze 1.20m rubriek eindigde de zesjarige Blom’s Orient de l’Espace gereden door Jack Neefs op de tweede plaats. BMC’s Kupido (Cranhus x Ramiro Z) deed vanavond goede zaken in de eerste wedstrijd om de titel Best Stallion om de Celano Trofee. Onder Jurgen Stenfert bleef de 12-jarige hengst zijn concurrenten Blauwendraad’s O’Brien (v. Peter Pan) en VDL Hold up Premier (V. Narcos II) voor.
Alle hengsten in de Future en Young Stallion rubrieken gaan door naar de finale, die morgenavond wordt verreden. De beste vijftien hengsten van de eerste omloop kunnen zich plaatsen voor de tweede omloop, waarin de titelstrijd wordt beslist. Voor de kandidaten om de Promising en Best Stallion titels staat morgen de tweede kwalificatie op het programma. De beste dertig hengsten van de stand na twee kwalificaties nemen vrijdag deel aan de finale.


bron:
www.zwollestallionshow.nl

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:32

Franske weet jij van welke hengsten de nakomelingen meedoen?

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:42

ceasario schreef:
In deze 1.20m rubriek eindigde de zesjarige Blom’s Orient de l’Espace gereden door Jack Neefs op de tweede plaats.

Toch weer bij de eerste 3 Iemand hem al zien lopen?

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:28

Citaat:
Franske weet jij van welke hengsten de nakomelingen meedoen?


Nee, alleen dat Oklund tot een van de uitgekozen hoort, want daarvoor moet ik rijden Haha!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:30

Hmm ik hoop wel dat ze het bekend maken.
Succes iig!!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:32

No limit zijn nakomelingen doen ook mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:36

Franske schreef:
Maar een paard dat zelf goed springt zal het eerder vererven als een die NIET goed springt Knipoog En daar blijf ik bij.




Tuurlijk is die kans veel groter. Maar je hebt ook hengsten die toevalstreffers zijn, en die vererven het dus niet. Daarnaast vind ik veel AEShengsten gewoon exterieurmatig te kort komen, en dan hebben we het nog niet over beenstanden. Beperkingen en bemerkingen op de benen, vind ik gewoon echt niet kunnen voor een dekhengst.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:40

[quote="MissHIS]Er zit nogal een verschil tussen een goed sportpaard en een goede fokhengst.[/quote]

Het AES beschikt tenminste nog over een van deze twee categorien Haha!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:43

Citaat:
Tuurlijk is die kans veel groter. Maar je hebt ook hengsten die toevalstreffers zijn, en die vererven het dus niet. Daarnaast vind ik veel AEShengsten gewoon exterieurmatig te kort komen, en dan hebben we het nog niet over beenstanden. Beperkingen en bemerkingen op de benen, vind ik gewoon echt niet kunnen voor een dekhengst.


Nee ok, maar hier doen ze beetje lachwekkend over een sporthengst bllabla, maar het zijn vaak de hengsten die zelf goed in de sport gelopen hebben die het ook vererven, gaat natuurlijk niet altijd op, maar dat is met alles.

Ik dek alleen met een hengst die zelf in de goede manier springt anders gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:49

Excuseme schreef:
[quote="MissHIS]Er zit nogal een verschil tussen een goed sportpaard en een goede fokhengst

Het AES beschikt tenminste nog over een van deze twee categorien Haha!



En het KWPN beschikt over beide categorieen.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 22:53

Pipo"]
[quote="Franske schreef:
Maar een paard dat zelf goed springt zal het eerder vererven als een die NIET goed springt Knipoog En daar blijf ik bij.




Tuurlijk is die kans veel groter. Maar je hebt ook hengsten die toevalstreffers zijn, en die vererven het dus niet. Daarnaast vind ik veel AEShengsten gewoon exterieurmatig te kort komen, en dan hebben we het nog niet over beenstanden. Beperkingen en bemerkingen op de benen, vind ik gewoon echt niet kunnen voor een dekhengst.
[/quote]

Waar het mij om gaat is of ik een paard heb gefokt dat een 1.50 uiteindelijk foutloos kan en wil springen, dat mag ie met een weke kootstand, x-benen, weke rug, or whatever doen. Je hebt ook fokkers die willen een exterieurmatig perfect paard fokken. Die voelen zich beter thuis bij het KWPN, die het op prestatiegebied niet zo goed doet als het AES of Z. Het is maar waar je je thuis voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:00

Excuseme schreef:

Waar het mij om gaat is of ik een paard heb gefokt dat een 1.50 uiteindelijk foutloos kan en wil springen, dat mag ie met een weke kootstand, x-benen, weke rug, or whatever doen. Je hebt ook fokkers die willen een exterieurmatig perfect paard fokken. Die voelen zich beter thuis bij het KWPN, die het op prestatiegebied niet zo goed doet als het AES of Z. Het is maar waar je je thuis voelt.


Dus jij prefereert prestatie boven gezondheid? Tuurlijk mag een paard zijn bemerkingen hebben, maar als dat in grote mate is vind ik niet dat je zo dier moet goedkeuren als dekhengst. De prioriteit gezondheid en prestatie lijkt mij belangrijker. Daarnaast presteert het AES nog helemaal niets op fokgebied! Dus hoe je dat kan verklaren begrijp ik niet helemaal.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:06

Ik heb er wel een idee bij, Pipo. Je hoort zoveel springruiters en handelaren van springpaarden zeggen "Het maakt niet uit hoe hij eruit ziet of loopt, als hij er maar foutloos en als snelste overheen komt!"
Dat gaat ook voor veel sporters op. Ik heb ook liever een iets minder mooie, die wat frans staat en op stand niet zo knap is, maar wel de sterren van de hemel loopt. Of vaak 1 is in het 1.30.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:09

De springruiters die ik ken, die willen toch echt ook een mooi paard wat correct beweegt. Want als hij tegenvalt in het springen, dan kan zo paard nog verkocht worden als fijn dier. Als ie lelijk is dan word dat een stuk moeilijker.

Tuurlijk zijn er superapartspringende paarden die lelijk zijn of een slechte beenstand hebben. Maar hou dat gewoon als sportpaarden, en niet als dekhengst.

Er zijn ook paarden die bloedmooi zijn, goed papier hebben en apart springen! Keur die dieren goed als dekhengst!

Nostalgist__
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:15

Excuseme schreef:
Waar het mij om gaat is of ik een paard heb gefokt dat een 1.50 uiteindelijk foutloos kan en wil springen, dat mag ie met een weke kootstand, x-benen, weke rug, or whatever doen. Je hebt ook fokkers die willen een exterieurmatig perfect paard fokken. Die voelen zich beter thuis bij het KWPN, die het op prestatiegebied niet zo goed doet als het AES of Z. Het is maar waar je je thuis voelt.


Ja kom nou, dikke onzin. De reden waarom scherp geselecteerd wordt op onderdelen als kootstand, correcte stand van de benen en kwaliteit in de rug-lendenen partij is juist dat we een paard willen fokken dat zoveel kwaliteit in zijn exterieur heeft, zeg maar gereedschap, om het dier zo goed mogelijk te equiperen voor haar doelstelling = de sport
Laatst bijgewerkt door Nostalgist__ op 25-02-04 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:15

Excuseme schreef:
Waar het mij om gaat is of ik een paard heb gefokt dat een 1.50 uiteindelijk foutloos kan en wil springen, dat mag ie met een weke kootstand, x-benen, weke rug, or whatever doen. Je hebt ook fokkers die willen een exterieurmatig perfect paard fokken. Die voelen zich beter thuis bij het KWPN, die het op prestatiegebied niet zo goed doet als het AES of Z. Het is maar waar je je thuis voelt.


Beetje korte-termijn denken vind ik dat. En dan fok je ook geen fokpaarden, want niet elk paard heeft de juiste instelling om ONDANKS alle minpunten tóch goed te presteren.

Gert van der Veen in Paard in Partjes:
"Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Mr. Stroller was een klein, compact paard dat destijds tóch de zwaarste parcoursen sprong. Maar dat deed hij niet dankzíj zijn bouw, maar ondanks! Wathad dat paard wel niet gekund als hij 15 centimeter groter was geweest. Er zullen altijd voorbeelden zijn van individuele paarden die met hun karakter kunnen compenseren wat ze lichamelijk tekort komen.
Andersom geredeneerd zijn psychische fouten veel moeilijker te corrigeren dan exterieurfouten. Vanuit die optiek zijn ruiters en rijders soms minder geïnteresseerd in het exterieur van het paard, maar het blijft onze verantwoordelijkheid als fokkerij om het paard de fysieke mogelijkheden te geven om tot goede prestaties te komen. Ik zie dat als verplichting ten opzichte van het dier. We laten het paard dingen doen; dan moeten we er ook voor zorgen dat het dat vrij gemakkelijk kán."


Natuurlijk is de kans veel groter op goed springende nakomelingen als de hengst zelf goed springt en goed presteert op hoog niveau. Wie dat ontkent heeft geen verstand van de fokkerij.
Het KWPN is een prestatiefokkerij, maar ze denken wel op lange termijn. Het KWPN selecteert streng op gezondheid, correct exterieur, duurzaamheid e.d., omdat je alleen dán steeds betere paarden kan fokken. Generatie op generatie.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 23:19

Off-topic.

Als we nu eens allemaal naar deze film gaan(waar gebeurd) en dan verder discuseren. Haha!

In 1938, tijdens de Grote Depressie in Amerika, wordt het hele land op z'n kop gezet door een ondermaats paard Seabiscuit, dat de onwaarschijnlijke titel 'Racepaard van het Jaar' weet te behalen. Het menselijke verhaal achter deze overwinning schuilt in het leven van drie mannen die allemaal te lijden hebben gehad onder de economische malaise.

http://www.pathe.nl/films/synopsis.asp?id=21872&kleur=

Nostalgist__
Berichten: 60
Geregistreerd: 23-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:21

heb je soms aandelen in de filmmaatschappij?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 23:22

Nostalgist__ schreef:
heb je soms aandelen in de filmmaatschappij?

Moet mijn brood ook verdienen. Knipoog

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:23

ceasario"]
[quote="Nostalgist__ schreef:
heb je soms aandelen in de filmmaatschappij?

Moet mijn brood ook verdienen. Knipoog
[/quote]

Lukt dat niet met het fokken van die toppaarden dan?? Raar!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 23:24

MissHIS"]
[quote="ceasario"][quote="Nostalgist__ schreef:
heb je soms aandelen in de filmmaatschappij?

Moet mijn brood ook verdienen. Knipoog
[/quote]

Lukt dat niet met het fokken van die toppaarden dan?? Raar!
[/quote]

Hij is niet geschikt voor"kinderen". Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:25

Ik geloof niet zo in Amerikaanse overdreven sprookjes Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 23:26

Pipo schreef:
Ik geloof niet zo in Amerikaanse overdreven sprookjes Haha!


Amerikanen blijkbaar wel in "Koninklijke" sprookjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:30

ceasario schreef:

Hij is niet geschikt voor"kinderen". Haha!



Ja hoor, jij plaatst een link op bokt.nl wat bestaat uit 60% pennykids, 20% idioten, 10% normale mensen en 10% gefrustreerde en niet gewaardeerde fokkers?

Das niet aardig Ceasario!

( je mag zelf kiezen tot welke groep jij behoort trouwens Haha!:D:D *LOL* Knipoog )

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 23:31

Pipo"]
[quote="ceasario schreef:

Hij is niet geschikt voor"kinderen". Haha!


( je mag zelf kiezen tot welke groep jij behoort trouwens Haha!:D:D *LOL* Knipoog )
[/quote]

Wil ik ook wel doen voor je?! Clown