Riverman

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Riverman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 11:05

Wat vinden jullie van riverman, en hebben jullie er misschien een afstammelingenrapport van??

xxxies
Syllie

Stalveenhof

Berichten: 131
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Gieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:21

Syllie schreef:
Wat vinden jullie van riverman, en hebben jullie er misschien een afstammelingenrapport van??

xxxies
Syllie


Hoi Syllie
Wij hebben ook een Riverman veulen gehad vorig jaar. Leuk beestje, kon goed lopen! Je kan hem nog zien op onze site http://members.lycos.nl/stalveenhof/Index.htm
Zijn karakter was ook goed!
Groeten *LOL*

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 14:14

ff een vraagje aan je dan, vind je riverman een goede combi op een
Hors La loi II x Calando I x Ladalco merrie??? En Winchester is trouwens wel een erg mooi beestje zeg!!! Wat zit er nog meer achter?

xxxies
Syllie

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:31

De Riverman veulens die ik afgelopen jaar heb gezien vond ik erg "plat" in de rug, je kon bijna een waterpas erop leggen van schoft tot staart. Spraken mij totaal niet aan.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 13:34

Oh, dat kan natuurlijk, maar wat zou jij dan een goede hengst vinden??

xxxies
Syllie

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:26


luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:56

vind de hengst echt super, maar nog niet zo'n makkelijk karakter onder het zadel

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-04 12:00

Ok, bedankt voor de info!!

texela

Berichten: 680
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:22

http://www.arisvanmanen.com/cgi-bin/Dutch/Riverman.htm

http://www.kwpn.nl/pics/bewaarboek/2001 ... verman.jpg
RIVERMAN 98.04841 STB
Cat.no. KWPN-HK'01:
Stokmaat: 1.66 m
Pijpomvang: 20 cm
V: Kenwood 92.8028 Stb
M: Jaludine 91.1059 ster pref Stb
MV: Voltaire 356 pref Stb
Fokker: J. Schouten te Brummen
Eigenaar: Elisabeth's Hof, Pr.W. Alexanderstraat 19, 5311 CB Gameren
Riverman is een ruim voldoende ontwikkelde, rijtypische hengst, die goed in het rechthoeksmodel staat. Het voorbeen zou iets meer lengte moeten hebben. De hals is goed gevormd en heeft een goede lengte. De schouder is best bespierd. Het achterbeen is recht. Het beenwerk is goed ontwikkeld en heeft kwaliteit. Behaalde punten bij de verschillende verrichtingen
Dressuur Springen
stap draf galop aanleg afdruk techniek vermogen aanleg
8 7,5 8 7,5 7,5 7,5 8 8

De 1.40m springende Kenwood krijgt bij Riverman de ondersteuning van de prestatiehengsten Voltaire en Purioso en een predikaatrijke moederlijn, die teruggaat naar de Lucky Boy xx-dochter Oludine.
Riverman heeft kwaliteit in zijn basisgangen, waarin hij zich goed laat bewerken. Daarnaast springt de hengst voorzichtig met het nodige vermogen. De grootmoeder bracht meerdere Z-dressuurpaarden.

Onderzoekrapport
Riverman is een eerlijke, betrouwbare hengst.
Hij heeft veel bereidheid om te werken en laat zich goed bewerken.
De stap is zuiver en heeft een goede ruimte.
De draf heeft ruim voldoende ruimte en ruim voldoende afdruk. Riverman laat zich goed sluiten en kan goed schakelen.
In galop heeft Riverman een goede ruimte en goede afdruk. Hij galoppeert iets op de voorhand, maar laat zich goed sluiten.
Als dressuurpaard heeft Riverman ruim voldoende aanleg en hij geeft zijn ruiter een goed gevoel.
Als springpaard heeft Riverman ruim voldoende afdruk. Hij zou iets sneller van de grond moeten springen.
Riverman heeft een ruim voldoende techniek. Hij vouwt het voorbeen ruim voldoende en heeft ruim voldoende bascule. Riverman heeft het hoogst punt achter de sprong. Hij houdt het achterbeen soms iets lang, maar maakt de sprong verder goed af.
Hij lijkt zeer voorzichtig en toont over veel vermogen te beschikken.
Als springpaard heeft Riverman veel aanleg en hij geeft zijn ruiter een ruim voldoende tot goed gevoel.

Op stal en in de omgang gedraagt de hengst zich normaal.
Rapport van de
bezichtiging in 2001 van
de moeder:

Merrie: Jaludine 91.1059 ster

Protocol:
Jaludine is een voldoende ontwikkelde, rijtypische merrie, die ruim voldoende in het rechthoeksmodel staat. Jaludine is licht overbouwd. Het hoofd is sprekend.
De nek is ruim voldoende van vorm en lengte. De hals is ruim voldoende van lengte en vorm. De bespiering van de hals is voldoende.
De schoft is goed ontwikkeld en loopt ruim voldoende ver door. De schouder is goed van lengte en ruim voldoende van ligging.
De rug is licht gezonken en goed bespierd. De lendenen zijn normaal gevormd, breed aangesloten en goed bespierd. De croupe is ruim voldoende van lengte en ligging. De croupe is breed en goed bespierd. De broekspier heeft ruim voldoende lengte.
Het voorbeen is correct gesteld, maar zou iets meer lengte moeten hebben. Het achterbeen is iets recht gesteld. De voeten zijn normaal ontwikkeld. De verzenen zijn voldoende ontwikkeld. Het beenwerk is voldoende van omvang en goed van kwaliteit.
De stap is zuiver en heeft voldoende ruimte. De stap is iets toontredend. De draf heeft voldoende ruimte, voldoende houding en een goede afdruk.

Stokmaat: 1.64 m / kleur: donkervos.

Veterinair rapport
Geen bijzonderheden.
Het onderzoek is uitgevoerd van 15 maart t/m 23 mei 2001.

KENWOOD 92.8028 GOODTIMES NIMMERDOR PREF
ZIGEUNERIN KEUR
BIRANDA KEUR PREF NOTARIS KEUR
OYRANDA STER PREF
JALUDINE STER PREF 91.1059 VOLTAIRE PREF FURIOSO II
GOGO MOEVE H
FROUWDINE KEUR SPORT (DRES) PURIOSO KEUR
OLUDINE KEUR PREF PREST

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 14:24

luxje schreef:
maar nog niet zo'n makkelijk karakter onder het zadel


Op grond waarvan?

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 14:10

Geeft hij dat karakter ook door??

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 18:09

Zijn nakomelingen zijn nog niet zo oud.
Verder let er goed op bij de merrie dat ze goed in de schoft springt, zelf het hoogte punt altijd achter de sprong, staat ook in rapport en is ook echt zo.
Kinderen heb ik nog geen van gezien.

Muizje

Berichten: 1930
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:35

Mijn verzorgpaard is nou drachtig van riverman en ze is zelf absoluut NIET makkelijk onder het zadel:s Oeps!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:56

Waarom neemt iedereen hier nu maar gewoon aan dat Riverman een 'minder' karakter heeft, op grond van één, ook nog niet degelijk gefundeerde uitspraak?

Ik kan er zelf niet echt over oordelen, want ik ken de hengst niet 'echt'. ik heb wel de hengst meerdere keren bij Van Manen thuis gezien, ook bij Eddie Brinkman onder het zadel. het leek daar een blij en meewerkend dier, ik heb er niets bijzonders aan gezien.
Ik vind het een mooie hengst, waarbij opvalt dat hij goed kan springen en ook goed kan draven.

Verder heb ik een hengstveulen van Riverman van vrij dichtbij meegemaakt. Zijn karakter was goed, het beest deed absoluut geen gekke dingen en was braaf.
Wat me bij meedere Rivermanveulens is opgevallen, en wat volgens mij ook in een rapport van het KWPN heeft gestaan (de beoordeling van de eerste veulens), is dat het achterbeen iets beter ondergebracht zou mogen worden.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-04 11:47

Ok thanks voor de info!!

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:14

ik bedoelde niet zijn algemene karakter, die is goed, maar naar de hindernis toe was hij nogal eens lastig, hij liep er niet altijd gemakkelijk naartoe er moest imo flink aan gereden worden om hem toch te laten springen, en dat kan eddie.
hij wordt nu geloof ik door peter geerink gereden.
en nogmaals ik vind het een superhengst, ik heb mijn merrie verkocht, maar heb er indertijd serieus over gedacht om haar door hem te laten dekken.