Lennard-nakomelingen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Parlantieco
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Zuidbroek

Lennard-nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 23:00

Wie heeft er nog meer een nakomeling van de hengst Lennard (Zuidhorn x Notaris)? Ik heb twee volle broers die afstammen van deze hengst, uit een Rossini x Purioso merrie. Qua karakter zijn ze best behoorlijk verschillend! Hoe zijn jullie ervaringen met Lennard-nakomelingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:08

Weet niets van Lennardnakomelingen, maar ben wel zeer nieuwsgierig waarom je Jur Vrieling als avator hebt Haha!:D:D

Parlantieco
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 23:14

Pipo schreef:
Weet niets van Lennardnakomelingen, maar ben wel zeer nieuwsgierig waarom je Jur Vrieling als avator hebt Haha!:D:D


Nou dat heeft MissHIS een vriendin van me gedaan! die zou er ff een paar plaatjes op zetten vandaar! dus die heeft nu dikke lol! Boos! haha maar die foto gaat er snel af hahaha! Komt dat Jur lennard rijdt dus je moet bij haar zijn haha Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:16

Parlantieco schreef:

Nou dat heeft MissHIS een vriendin van me gedaan! die zou er ff een paar plaatjes op zetten vandaar! dus die heeft nu dikke lol! Boos! haha maar die foto gaat er snel af hahaha! Komt dat Jur lennard rijdt dus je moet bij haar zijn haha Knipoog Haha!


Ah ok, tja...........wel meerdere dames hebben hier fotos als avator of in hun profiel staan van mannen waar ze dolverliefd op zijn, dus ik dacht dat Jur eens geluk had *LOL* *LOL*

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:21

Hahahaha....MissHIS is GUILTY! Cool

Ik kom echt niet meer bij! Om "de Neus". Haha!

Maar goed, even ontopic: ik ken wel wat andere Lennard-nakomelingen. Oa. eentje uit een Narcos II-merrie, een hete donder is dat en maakt daarom regelmatig een fout in het parcours. Die springt nu M en ik vraag me af hoe die merrie het op Z en ZZ niveau gaat doen.
Verder nog een ruin van 6 jaar uit een Goodtimes-merrie, ook echt een karakterpaard. Loopt nu L2-dressuur geloof ik, en L-springen.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:32

Ik 'ken' een paar Lennards, die stonden bij de fokker van mijn [naam verwijderd]. Allemaal plaatjes van merries, hele mooie Pele-koppies in die lijn.

Tot de veulens van Lennard; kanonnen wat een lelijke koppen hadden die....van die grote ramskoppen met domme ogen erin. Terwijl de hengst zelf prima genoeg is met Zuidpool en Notaris erachter. Nope, vond er niets aan. Kan zijn dat Lennard niet op die lijn paste, maar toch, de fokker was vaste klant bij Post, Groningen, dus het zou juist wel goed moeten aansluiten.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 23:41

Dees schreef:
Ik 'ken' een paar Lennards, die stonden bij de fokker van mijn Paula. Allemaal plaatjes van merries, hele mooie Pele-koppies in die lijn.

Tot de veulens van Lennard; kanonnen wat een lelijke koppen hadden die....van die grote ramskoppen met domme ogen erin. Terwijl de hengst zelf prima genoeg is met Zuidpool en Notaris erachter. Nope, vond er niets aan. Kan zijn dat Lennard niet op die lijn paste, maar toch, de fokker was vaste klant bij Post, Groningen, dus het zou juist wel goed moeten aansluiten.


Zuidhorn!

Ik ken toch een aantal nakomelingen van Lennard wat behoorlijk aansprekende en correcte paarden zijn. Bijvoorbeeld Prizarma (mv. Hierarch, fokker J. Hoving uit Haren), die werd in 2000 kampioen van Groningen op de keuring. Prizarma wordt nu getraind bij Stal Laarakkers en binnenkort Z-dressuur gestart. Hele aansprekende merrie!

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:00

ik ken alleen lennard zelf.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:43

ik heb ook een lennard.. in de omgang een toppaard.. cool en rustig..is wel wat grof in zijn beenwerk..hij springt niet al te best.. vind het wel leuk maar let soms gewoon niet op en is wat lomp.. nu is hij 5 dus kan nog wel wat verbeteren..wat de de dressuur betreft gaat het redelijk maar geen topper.. nu ben ik zelf ook geen topruiter. maar het is een supereerlijk en fijn paard.. de moederlijn komt van nimmerdor..zie mijn avatar.. dat is hem

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 10:07

Irres Ribinus is een lennard, er staan zat foto's van hem op de site

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:20

Inderdaad.. de mijne is een Lennard. Qua prestaties kan hij nog heel weinig omdat hem alleen de basisgangen nog maar geleerd zijn. Hij heeft een heel apart karakter. Uitzonderlijk nieuwsgierig en ook wel erg lomp. Hij is heel nuchter en toont een hoge intelligentie. Ik vind zelf dat hij lekkere gangen heeft.
Qua uiterlijk staat hij erg hoog op zijn benen en is toch wel behoorlijk overbouwd. Onze hoefsmit Peter Sikkings heeft ook een Lennard en die kan goed springen. Is een heel schrikkerig paard volgens hem.
Hier een kort filmpje van Rinus: http://www.huikeshoven.net/leyehoeve/al ... ginnia.wmv

En zijn hoofd? Persoonlijk vind ik niet dat ie een lelijke kop heeft hoor (behalve zijn blinde oog dan).. Hij heeft een fijn bekkie (bitmaat 12) Misschien heeft ie een beetje grote oren..

Afbeelding

Er staan nog veel meer foto's in mijn profiel.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:22

ik heb ff de fots van rinus bekeken en hij lijkt best op mijn paard qua bouw en vooral de vorm van het hoofd..alleen is die van mij vos en alleen wat wit aan het hoofd.. die van mij wordt ook snel mager .. maar volgens mij hebben ze duidelijk hetzelfde geweldige karakter.. sam is ook zo'n goedzak..

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 14:03

Wij hebben ook een Lennard twenter. Erg mooi paard om te zien (ze blijft ook mooi, als veulen was ze een plaatje als enter was ze mooi en nu is ze ook mooi, ze groeit erg gelijkmatig). Ze is trouwens een vos. Als ik op mijn andere computer zit kan ik je wel even wat foto's sturen (als je dat leuk vindt Lachen )

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:31

supersambo schreef:
ik heb ff de fots van rinus bekeken en hij lijkt best op mijn paard qua bouw en vooral de vorm van het hoofd..alleen is die van mij vos en alleen wat wit aan het hoofd.. die van mij wordt ook snel mager .. maar volgens mij hebben ze duidelijk hetzelfde geweldige karakter.. sam is ook zo'n goedzak..


Die van mij wordt ook erg snel mager. Ik voer me suf! Hij krijgt alleen aan brok al zo'n 6-8 kilo op een dag!

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 17:33

oef das wel erg veel..ik hou het bij zo'n 4 kilo.. maar wel een ongeloofelijke hoeveelheid kuilvoer.. en zeer regelmatig ontwormen
maar hij heeft altijd honger!! Haha! [/quote]

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 18:20


maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 11:57

de broer van een vriendin van mij heeft een lennard.Het is een paard met veel spring kwaliteit maar dat paard is echt lelijk.hij heeft een beetje een ramshoofd met een super scheve bles.en bijna geen voorpluk.hij heeft een beetje een hertenek.verder is ie wel braaf in omgang,allleen met rijden is ie een beetje bang aangelegd.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 13:20

ik ken nog iemand met een lennard merrie.. gaat voor de ibop geloof ik.. kan super springen en ook wel een chique paardje om te zien.. ok vos.maar met weinig wit.. verder heb ik er eens 1 op concours gezien die erg op die van irre leek.. zelfde kleur en aftekeningen bijna..hij won het l of m..weet ik niet meer.. weet nog wel dat ik dacht.. sh#t verkeerde lennard gekocht Haha!

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:43

supersambo schreef:
weet nog wel dat ik dacht.. sh#t verkeerde lennard gekocht Haha!


whahhaha... dat kun je hebben ja

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:48

maverick schreef:
de broer van een vriendin van mij heeft een lennard.Het is een paard met veel spring kwaliteit maar dat paard is echt lelijk.hij heeft een beetje een ramshoofd met een super scheve bles.en bijna geen voorpluk.hij heeft een beetje een hertenek.verder is ie wel braaf in omgang,allleen met rijden is ie een beetje bang aangelegd.


Oh, die ken ik wel... nee, niet echt een genomineerde voor de schoonheidsprijs Haha!

Een paard heeft ook een moeder zeggen we dan maar...

Parlantieco
Berichten: 5
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Zuidbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 18:36

Nou ik heb er dus 2 en zijn totaal verschillend! De ene is ook erg lomp en liever lui dan moe en ook heel erg nieuwsgierig echt 1 met een gebruiksaanwijzing.
En de ander is heel werklustig ook wel wat lui maar valt mee gelukkig ze springen allebei wel heel goed. Hebben ook allebei een aansprekend hoofd. Haha!
In de omgang zijn ze vrij makkelijk alleen de ene x is nix eng en de andere x zien ze overal spoken. *LOL*

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:48

Heb je ook foto's? Ben wel benieuwd

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:52

Hier nog even een fototje van onze Lennard nakomeling: Vavanta VTH
Op de foto is ze 1jaar en heeft ze een behoorlijk grasbuikje Vork

Afbeelding

Irre

Berichten: 2153
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:54

Mooi beestje hoor! Ze lijkt niet echt op de mijne trouwens....

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:42

wij hebben geen Lennard, wel een Zuidhorn (profiel -> Raimaer) dochter en die heeft iig ook mega grote oren Knipoog