Welke Dressuur hengst voor deze merrie ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Welke Dressuur hengst voor deze merrie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 13:38

Hallo

Ik zou graag jullie mening willen weten .
Wij zijn op zoek naar een mooie niet grof gebouwde Dressuur hengst.
Onze merrie is schimmel van kleur, en wil er dus absoluut geen Schimmel uit fokken.
De merrie is 1.68
Grof benen werk, en grof gebouwd.
Het moet dus allemaal wat verfijnd worden.
Merrie heeft nog geen veulens gehad.
Afstamming : http://mitglied.lycos.de/vimarkt/arabia ... mloos1.jpg
Lieve merrie, maar erg sterk.
Je ziet er erg veel Arabisch in,Vooral aan het loopje .
Super beweging, en mooi front, zeer sterk achterbeen.
Enkele foto's staan in mijn Profiel, omdat ik geen Digitale camera meer heb, heb ik geen mogelijkheid om foto's te kunnen maken .
Hier nog een paar oude fotó beetje scheef gemaakt, maar een idee.
Afbeelding
We zijn zelf niet zo weg van vos of schimmel paarden.
Niet een te kleine hengst.

Ben benieuwd waar jullie aan zitten te denken.
We dachten zelf aan Olivi of Solitair, solitair is jammer genoeg wel weer wat Spring gericht.

We zijn zeer benieuwd wat jullie op deze merrie zouden zetten.

Gr Priscilla

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:43

Met een schimmel merrie heb je ALTIJD 50% kans op een schimmel (ik zit in hetzelfde schuitje).
Welke kleur is de merrie geboren?

Solitair is een heel fijn paard wat beter loopt dan dat-ie springt... zo lekker los door zijn lijf! Net als Cantos by the way Schijnheilig

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:45

Als ik moest kiezen tussen Olivi en Solitair ging ik ook zeker weten voor Solitair. En dat is dan nog buiten het karakter; dat karakter van Solitait is een heel stuk beter dan Olivi.

Maar als je echt absoluut geen schimmel wilt fokken, kan je beter een andere merrie kiezen om een veulen bij te krijgen. De kans is erg groot dat je merrie 'gewoon' haar eigen kleur doorgeeft.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 13:47

Op zo'n merrie ga je toch geen dressuurpaard zetten?
Zonde joh, weer een stam naar zijn knoppen.
Als je een dressuurpaard kan je er beter 1 kopen en deze merrie verkopen aan een liefhebber

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 14:14

Ja, mijn merrie komt namelijk ook uit deze stam, het is een hele bekende SPRING-stam dus inderdaad een beetje zonde om er een dressuurhengst op te zetten..
Kan je misschien beter kiezen voor een Springhengst die goeie basisgangen vererft bijvoorbeeld Riverman?
Of nog een suggestie: Vancouver, sluit mooi aan bij de anglo-arabische moederlijn.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-04 20:24

Hallo

Bedankt voor jullie Reacties.
Wat betreft het Terug fokken op schimmel daar heb ik inderdaad kans op ja.
Maar die gok willen we wel wagen.
Ik ben zelf Abslouut geen Springer.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je met een Springpaard niet kan cd Dressuur in kan Knipoog
Maar ja als je het puur Dressuur wil hebben is dat toch mooier.

Sjuimpje - Wat voor Springpaard zou jij bij deze merrie willen hebben , als je het over Springbloed hebt ?
Ik wil het Arabische bloed iets verminderen , Deze merrie is erg Arabisch ook Kwa gedrag is het wat dat betreft een moeilijk paard, Erg druk.

missppp- riverman is een erg leuke hengst, mooie cijferlijst .
Mooie gelijnde hengst, In de veulen opfok van vorig jaar bij ons in de buurt stond ook een hengst van riverman.
Al hoewel ik dat niets vond, heel raar hoofd, maar kon zeker goed lopen !
Als ik het goed heb is dit de hengst: Afbeelding
Vancouver vind ik Trouwens niets.
Kwa type vind ik hem niet bij de merrie passen.

Bayja

Berichten: 4268
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 11:12

Sonique misschien?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:17

WAt voor type hengst zoek je dan? moet hij veel bloed hebben, of juist niet. Moet hij in het rechthoeksmodel zijn of wil je je merrie juist wat compacter hebben?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 12:39

Of Florencio, die heeft ook een leuke sprong en is wel in staat te ferfijnen!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-04 15:09

Sonique spreekt ons niet aan.
Ten eerste is hij te klein.
Paard moet wel rond de 1.68 zitten.
En hij straald gewoon niets uit .
Verder vind ik dat de Merrie erg compact gebouwd is.
Zoals ik al vermelde moet de merrie kwa benenwerk erg verfijnd worden.
Er moet iig geen hengst op met een iele hals , aangezien ze zelf ook niet erg veel hals heeft.
Samsam ken de hengst Florencio niet, kan je wat meer over de hengst vertellen ?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 15:24

Afbeelding

Dbr., *Westf. 1999, 178 cm Bdm.


Ultramoderner Junghengst; nach Typ, Leistungspotential und Abstammung eine echte Bereicherung der Station. Ist bereits hocherfolgreich leistungsgeprüft im 30-Tage-Test in Zweibrücken; mit 8,84 Gesamtnote wurde er Reservesieger und war ebenfalls zweitbester Hengst im Teilindex Dressur (9,25). Herausragend die Bewertung der Grundgangarten – wobei der Schritt mit dreimal 10.0 benotet wurde und damit eine höchstwertvolle züchterische Rarität darstellt – und ebenso beeindruckend die Rittigkeit, dokumentiert durch die Fremdreiternote 10.0! Auffallend auch sein intelligentes und geschicktes Springen, womit er zu einem echten Allroundvererber avancieren könnte.

„Ganz der Vater“, denn der Furioso II - Enkel Florestan I ist der absolute Starvererber in NRW in jeder Hinsicht. Dabei fällt auf, dass er in letzter Zeit besonders als Hengstmacher für Schlagzeilen sorgt, denn der Bundeschampion und NRW-Siegerhengst Fidermark, der jüngste Oldenburger Hauptprämiensieger Fürst Heinrich oder auch der aktuelle Bundeschampion French Kiss (die beiden letzten aus Donnerhall-Müttern) sind äußerst erfolgreiche Florestan I - Söhne. Auf der Mutterseite kommt über Hannovers Multichampion Weltmeyer sowie über den Leistungsvererber Pik Bube II züchterisch hochbewährtes Erbgut hinzu. Besonders für das mittlerweile stark vertretene Donnerhall-Blut ist dieser vielversprechende Nachwuchshengst eine hochinteressante Anpaarungsempfehlung!

Decktaxe: 550 €[/quote]


Afbeelding

De nu vier jarige hengst Florencio (Florestan x Weltmeijer x Pik Bube) heeft een fantastisch jaar achter de rug.

Deze zeer chique Westfaals gefokte hengst, was als drie jarige nog erg jeugdig, maar is inmiddels uitgegroeid tot een imponerende hengst van 1.69 cm.

In het najaar van 2002 heeft Florencio zijn verrichting in Duitsland gelopen. Voor de dressuur scoorde hij maar liefst 9,25 punten. Maar ook zijn punten voor het springen, 8,31, waren hoog. Hij werd dan ook reserve-kampioen.

Hierna raakte zijn carriere iin een stroomversnelling. Florencio werd goedgekeurd voor Oldenburg, Hannover, Zweden, AES en NRPS.

In 2003 stond Florencio ter dekking bij het gerenommeerde dekstation van Ludwig Kathmann in Holtrup, waar hij dit jaar 250 merries heeft bediend.

Op de hengstenshow dit voorjaar, van Team Nijhof in Geesteren, wist Florencio onder het zadel erg te imponeren. De eerste in Nederland geboren veulens lijken erg goed. Het zijn rassige, langgelijnde veulens met veel beweging.

Ondanks de drukke werkzaamheden als dekhengst is Florencio op wedstrijden in Oldenburg gepresenteerd. Hij is vijf keer gestart in de zogenaamde 'Reitpferde Prufungen' en heeft alle vijf keer gewonnen.

Eind juli imponeerde Florencio in Munster-Handorf tijdens de Westfaalse selectie voor het 'Bundeschampionat'. Nadat Florencio eerst kampioen werd van de vier jarige hengsten, werd hij later op de dag 'Algemeen Westfaals Kampioen' van alle vier jarigen. Met de hoge score van 9,2 was hij ook te sterk voor kampioen van de ruinen en de merries. Westfalen heeft met Florencio een overtuigende kampioen en een sterke afgevaardigde voor het Bundeschampionat, dat van 4 t/m 7 september 2003 plaatsvindt in Wahrendorf.
Afbeelding
Westfalen, bruin - geb:1999 - stkmt:168 cm.
Westfalen, Oldenburg, NRPS, Hannover, AES, Zweden

Florencio is onbetwist een aanwinst voor de dressuur fokkerij. Door zijn ongelooflijke schoonheid, gepaard met zijn natuurlijke, lichtvoetige opwaartse bewegingen, is hij een openbaring voor elke dressuur liefhebber. Florencio is een dressuur gefokte hengst van de allerbeste fokhengsten van Westfalen en Hannover die het nodige bloed en expressie in de dressuurfokkerij kan brengen. Vader Florestan I is de dressuurambassadeur van het Westfaalse stamboek bij uitstek, met diverse goedgekeurde zonen zoals Fidermark, Fleurop, Furst Heinreich, Faveur, Neostan, Flores, Freestyle en Flieder. Grootvader Weltmeyer is een van de bekendste fokhengsten van Hannover met talloze goedgekeurde zonen en producten in de dressuursport.

Verder in Florencio’s pedigree komen we de bekende dressuur vererver Pik Bube tegen. Al met al zijn de dressuur genen dus zeer sterk verankerd in Florencio. Florencio behaalde tijdens de Verrichtingstest in Zweibrucken al een monsterscore voor de dressuur- onderdelen: Karakter:8,5; Stap:10; draf:8,2; galop 9,2; Rittigkeit:9,5 en springen 7,8. In 2003 was Florencio zeer succesvol met Simon Dropp. Florencio werd Reserve Kampioen van heel Duitsland op het prestigieuze "Bundeschampionat 2003". Bovendien werden zij Algemeen Kampioen van alle vier jarigen in Westfalen. Florencio zette in de hengstencompetitie 2003 met Hans-Peter Minderhoud een fantastische prestatie neer, met hoge klasseringen in Zuidbroek, Weert en Goes. De eerste veulens van Florencio zijn geboren in 2002. Het zijn rijtypische en grootgelijnde veulens met veel uitstraling en zeer goede bewegingen zowel in draf als in galop.


Het enige nadeel is dat hij alleen nrps is goedgekeurd!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 19:09

Hallo

Bedankt voor je bericht, samsam.
Ik heb vandaag even iemand gepraat Via msn, die deze hengst ook kent.
En ik vind hem ook erg pony achtig overkomen.
Riverman Vind ik trouwens een Goede hengst.
Verder ben ik erg benieuwd naar De Verdere hengsten die jullie voor haar zouden doen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:39

Bokkers die hem in de hengstencompetitie hebben zien lopen, waren wel erg gecharmeerd van hem!