Tinker hengst The Off-spring wordt geruint!!!.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Tinker hengst The Off-spring wordt geruint!!!.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 09:40

Ja lieve mensen jullie lezen het goed.. Huilen

Wijhebben besloten om te gaan verhuizen naar Eindhoven..( de plek waar ik ben geboren)

IK heb daar menig stal gezien, maar nergens waar hij de dekdienst kan voortzetten..
Ja een paar stallen maar dan betaal ik 230 euro PM Ik heb 2 paarden dus het is niet te betalen.

Nu heb ik een goede stal gevonden heel wat minder in kosten..
En om Offspring daar voor te verkopen neee dat zagen we ook niet zitten het is een goude knol!!

Nu hebben we na lang wikken en wegen besloten om hem te ruinen..

MAAR hij mag nog wel dekken dit seizoen maar voor hem houd het dek seizoen op eind July..
Medio Augustus September wordt hij geholpen ( mits dan de gedekte merries drachtig zijn.......)

Ik hoop dat ik alle merrie houders kan bereiken die ooit Offspring als hengst wilde voor hun merrie ..

Dit doet ons heel veel pijn maar het is een vast besluit..

nou groetjes Richard en Nadine Kostman

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 10:26

ach jee... wat een vervelende situatie zeg! Maar de keuze die jullie maken zegt genoeg, dat jullie liefde voor Offie groot is. Lachen

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:04

Jeetje. Wat jammer zeg. Kan je niet sperma inlaten vriezen voor die mensen die volgend jaar willen dekken of blijft dat niet zo lang goed?

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 11:06

Wat jammer dat hij geruind wordt. Ik
keek net effe in je profiel, en daar
is het echt een geweldige hengst op die foto.
(Je hebt trouwens ook een leuke Enelgse Bulldog,
m'n moeder vind dit een van de mooiste honden )

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:17

Jeetje lijkt me een erg moeilijke keus, en helaas hebben we dan weer een leuke hengst minder.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:53

Jammer, mede omdat het hengstenbestand dit jaar maar met hooguit 1 hengst gaat toenemen Scheve mond .

Ik heb ook al een verhaal gehoord over een andere dekhengst die misschien geruind gaat worden dus we houden steeds minder over Verdrietig .

KI met dit jaar gewonnen sperma lijkt me geen slecht plan, het zal alleen wel weer veel geld kosten om dat te regelen.

Voor jullie gelukkig dat hij gewoon meegaat met de verhuizing OK dan! .

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 13:59

Ben echt in rouw..

zoals gezegt is Nuala 1 vd merries die zeker weten dit jaar nog gedekt word door Offspring! Die kans laat ik niet aan me voorbij gaan!

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-04 15:12

weet je hij dekt nu natuurlijk en mag niet KI er bij gaan doen..
Verhuren is ook geen optie want dan krijg je hem straks af geracht terug.. Offie is een gevoelig paard en die moet apart mee om gegaan worden...
Richard zegt ook ik vertrouw hem aan weinig mensen toe ( gezien zijn verleden heel erg mishandeld) en er zijn weinig hengstenhouders in Nederland die ik hem dus toe vertrouw PLUS...... willen ze hem kopen??

En rich zegt als er iemand veel geld wil geven dan mag hij weg... maar daar slaap ik dan alsnog heel wat nachtjes over...

Ik wil ook niet dat hij naar buitenland gaat duss...

WEET IEMAND EEN GOEDE EN BETROUWBARE HENGSTENHOUDER DIE EEN HENGST KAN GEBRUIKEN ALS OFFIE PB ME DOOR PRATEN KAN ALTIJD ER NOG OVER>.//

en onze beslissing KAN dan mischien ook achter wege blijven ...
maar ik denk het niet

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 15:16

Tjee wat een moeilijk maar tevens moedig besluit!
Ik kan weinig anders doendanjullie veel sterkte wensen komende tijd.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 15:25

Wow, zonde hoor, maar heel begrijpelijk. Ik denk dat ik hetelfde zou hebben gedaan in deze situatie, als het paard bij jullie het beste af is en dat kan alleen geruint dan is dit denk ik de beste keuze die je kan maken..

Toch veel sterkte ermee, leuk is het niet..

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 17:34

Goh, lastige situatie zeg! Ik hoop dat je de juiste beslissing maakt Scheve mond (aan de andere kant: wel een mooie richting om heen te verhuizen, Eindhoven! Veel bos )

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 19:04

Lijkt me een moeilijk besluit, Nadine!
Erg jammer dat we zo'n hengst moeten missen in de fokkerij, maar voor jullie wel fijn dat je 'm mee kan nemen!

melly
Berichten: 4
Geregistreerd: 31-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 21:58

hallo,Nadine. Sinds kort hebben we ook internet en ik hoorde van een vriendin dat dit bericht er op stond kon het eerst niet geloven. Wat jammer dat die waarschijnlijk gecastereerd word. Wij hebben zelf ook een veulen van de off spring. Ook al staat die wel te koop er zit een ontzettend leuk karakter in. Het is jammer voor het stamboek dat er z'on mooie hengst er mee stopt. Maar het alle belangrijkste is toch dat je je paardje houdt waar je zoveel plezier van beleeft.

vriendelijke groetjes,

Cindy en Gerko

P.S als ik het een beetje snapt het internet zal ik nog wat foto's naar je sturen van Shaggy.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 22:05

offspring schreef:
wordt hij geholpen


Zou hij er ook zo over denken?? Knipoog Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:41

Wel zonde. Zou je hem dan niet liever verkopen aan een hengstenhouder en er een andere tinker voor terugkopen? Want misschien gaat er wel wat fokmateriaal verloren zo.

Ik heb gehoord dat je zaterdagochtend bij ons op stal bent geweest. Hoe vond je het?

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 10:53

Desiree schreef:
Wel zonde. Zou je hem dan niet liever verkopen aan een hengstenhouder en er een andere tinker voor terugkopen? Want misschien gaat er wel wat fokmateriaal verloren zo.

Ik heb gehoord dat je zaterdagochtend bij ons op stal bent geweest. Hoe vond je het?



Haai

Ja we vonden het heel gemoedlijken hebben een goed gevoel bij..
BEn ook bij ander stallen nog geweest, maar vond het bij jullie toch een betere sfeer hangen..

En waar ik hem hengst kan houden is gewoon veels te duur..

Ja daar zaten we ook al over na te denken maar Wij willen hem niet maar het buitenland verkopen.. alleen in nederland..\
en ik ben eerlijk daar zitten niet van die betrouwbare mensen tussen ( hengstenhouders..) meer op zn jan boeren fluitjes..)

En richard wilt hem best wel verkopen als er een goeie hengstenboer komt.. met euros!! hahahah

maar goed.. hij heeft prachtige namkomelingen lopen die nog es corect gebouwd zijn maar ja het is en blijftr een hobby en ik hoef er geen brood mee te vedienen..

En diep in onze hart is Offspring een koele kikker op de weg en overal!! en dat vind je weinig.. dus willen we hem eigelijk niet kwijt..

maar zoals ik al zei.... ALS DIE ENGEL UIT DE LUCHT KOMT VALLEN DIE ONZE OFFIE IETS GOEDS BIED( QUA LEVEN EN DEKKEN ) MAG HIJ WEG


( en dat is zoeken naar een speld in een hooiberg) Verdrietig
gr nadine

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 10:56

Wat jammer, maar als jij vind dat dit de juiste keuze is geef ik je helemaal gelijk.

Dennis was, als ik niet de mogelijk had gehad om hem makkelijk hengst te houden, ook al lang gecastreerd. Hij staat nu lekker thuis dus ik kan hem hier rustig hengst laten zijn gelukkig.

offspring

Berichten: 377
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 15:58

melly schreef:
hallo,Nadine. Sinds kort hebben we ook internet en ik hoorde van een vriendin dat dit bericht er op stond kon het eerst niet geloven. Wat jammer dat die waarschijnlijk gecastereerd word. Wij hebben zelf ook een veulen van de off spring. Ook al staat die wel te koop er zit een ontzettend leuk karakter in. Het is jammer voor het stamboek dat er z'on mooie hengst er mee stopt. Maar het alle belangrijkste is toch dat je je paardje houdt waar je zoveel plezier van beleeft.

vriendelijke groetjes,

Cindy en Gerko

P.S als ik het een beetje snapt het internet zal ik nog wat foto's naar je sturen van Shaggy.



Haai

wat leuk om iets van jullie te horen!
JA idd hij geeft zijn liefe ondeugende speelse karakter goed door aan zijn nakomelingen/./

Ik ben zeer beneiuwd naar hoe Shaggy een beetje uit gegroeid is...
Nou ik ben hartstikke nieuwsgierig naar de fotos!!

gr nadine