Selektie KWPN hengsten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-04 15:10

Ik ben het wel met sarabande eens, waarom niet wat vaker een bewezen hengst ?
Ik ken een aantal fokkers die ook altijd jonge hengsten gebruiken en nooit een keer een goed paard fokken, als ik dan advies geef om met bewezen hengsten te gaan fokken, krijg je als antwoord; ja maar die zijn mij te duur. ( wel een dikke auto onder de kont )
Ze hebben allemaal oncorrecte en oncourante paarden op stal staan die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
.


Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:01

Pipo"]
[quote="Ruchet schreef:
Ik ben het wel met sarabande eens, waarom niet wat vaker een bewezen hengst ?
Ik ken een aantal fokkers die ook altijd jonge hengsten gebruiken en nooit een keer een goed paard fokken, als ik dan advies geef om met bewezen hengsten te gaan fokken, krijg je als antwoord; ja maar die zijn mij te duur. ( wel een dikke auto onder de kont )
Ze hebben allemaal oncorrecte en oncourante paarden op stal staan die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen.
.



Die voorbeelden die jij geeft, komt volgens mij meer omdat ze van die waardeloze merries hebben staan.
[/quote]

Ik zal niet zeggen dat het top merries zijn, maar waardeloos, nou nee ik vind een ster sport merrie van lancet, en een stermerrie van Germus niet direkt waardeloos, er zitten wel merries bij die ik er persoonlijk uit zou doen.
Maar ook al heb je een mindere merrie, dan zou ik toch nog voor een bewezen hengst gaan, maar dat is een persoonlijke mening.
Kijk maar naar de vader van Tom, hij heeft een hele normale merrie zonder predikaten, en doet daar hengsten op zoals Heartbraeker, Indoctro, enz, en fokt toch betere springpaarden, denk maar even aan de Indoctro die voor twee maanden terug voor een klap geld verkocht is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers