haflo arabier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-01 20:15

Er staat al een klein stukje over op in the picture eigenlijk.. maar ik zet het maar eventjes hier neer.

ik heb dus een (vrij luxe) haflingermerrie.. over 1 of 2 jaar gaan we die waarschijnlijk laten dekken! Waarschijnlijk gewoon door een haflingerhengst, genoeg mooie hengsten Kwijl maar ik ken een paar haflo arabieren en ik ben helemaal gek van die kruising!! het is dus ook een mogelijkheid om Evita te laten dekken door een arabier. Op zich lijkt me dat wel heel erg leuk omdat het dan waarschijnlijk wat meer temperament heeft enzo, iets anders dan een gewone haflinger! over papieren enzo van het veulen hoef ik me niet druk te maken omdat de merrie zelf ook geen papieren heeft, t maakt dus niet uit door wat voor hengst ze gedekt wordt.

maarja, ik heb wel eens gehoord dat zo'n kruising ook helemaal verkeerd kan gaan Verward is dat zo met een haflinger x arabier? kan ik me best voorstellen omdat ze een heel andere bouw hebben. Evita is wel een luxe type haflinger (heeft waarschijnlijk ooit eens iets van welsh ofzo ingezeten... zeggen ze Haha! ) zou het verstandig zijn of kan ik gewoon beter een haflingerhengst nemen?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:18


Kajelleke
Berichten: 259
Geregistreerd: 14-09-01
Woonplaats: Leuven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 01:50

Als Evita wat 'luxer' is zit er misschien al wat arab. bloed in?

Maar hoe zeg je dat nu, is t een
Haflo-arabier of
Arabo-haflinger

heb van beiden al es gehoord, hangt dat af van t % arabisch bloed ofzo?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 01:54

Volgens mij heet zo'n kruising altijd 'Haflo-Arabe', ongeacht de verhouding van de verschillende rassen.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 16:10

Hoi Ireentjuh.
Ja, evita is luze ja. Lijkt me een geweldige kruising, een ox. X jouw luxe haf.!!!
Als het zover is kom ik kijken hoor!!!!
(p.s. sta je nog bij henk?)

doei

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-01 16:27

hihi jaa dan mag je natuurlijk komen hoor!! het gaat nog wel een tijd duren, en we weten het ook nog helemaal niet zeker maar oooooit wil ik een keer een veulentje van haar..
en ik sta nog bij Henk ja Haha!