Inteelt ?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Inteelt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-04 20:28

Afgelopen weekend ben ik naar een 7 jarige ruin van Lucky Loke gaan kijken, het is een leuk paard, beetje smal achter, maar niet overdreven.

Wat ik me echter afvraag is wat ik aanmoet met de afstamming, hij is namelijk een product van inteelt. Moeder is namelijk ook een afstammeling van G. Ramiro en dat is Lucky Loke ook.

Kan dit kwaad ???

Ik hoorde van een kennis, dat Ramiro nogal eens ocd doorgeeft ? Wie weet hier meer over ?

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-04 13:42

Is er niemand die me kan informeren ????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:29

Mijn veulen heeft ook een aantal namen (Menes, Abdullah) twee keer in haar bloedlijnen hoor, en ze is hartstikke gezond en heeft geen afwijkingen oid. Volgens mij kan dit geen kwaad (tenzij 1 naam misschien 4 keer voorkomt ofzo).

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:45

Bij arabieren komt bijna elke naam wel meer dan 4 x voor in de afstamming hoor Haha!

Menes = v. Nabeg m. Metropolia. Moeder van Nabeg is Nomenklatura, moeder daarvan is Mammona. Moeder van Metropolia is Mammona.
Opa van Nabeg is Naseem, een Skowronek. Dat is mega-inteelt Haha!
Opa van Arax is Wielki Szlem, wederom een Ofir.

En die komt al 2 keer voor.

Dan Abdullah... ik neem aan dat je de Patron bedoelt? Even denken... dat is Patron x Arax... en aan 2 kanten inteelt op Priboj en Denouste...

Dus ga maar na hoeveel keer elke naam voorkomt, en dan heb ik nog niet eens de hele pedigree gehad Haha!

Als er iets ingeteelt is, is het de Arabier wel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 16:53

Missouri schreef:
Bij arabieren komt bijna elke naam wel meer dan 4 x voor in de afstamming hoor Haha!

Menes = v. Nabeg m. Metropolia. Moeder van Nabeg is Nomenklatura, moeder daarvan is Mammona. Moeder van Metropolia is Mammona.
Opa van Nabeg is Naseem, een Skowronek. Dat is mega-inteelt Haha!
Opa van Arax is Wielki Szlem, wederom een Ofir.

En die komt al 2 keer voor.

Dan Abdullah... ik neem aan dat je de Patron bedoelt? Even denken... dat is Patron x Arax... en aan 2 kanten inteelt op Priboj en Denouste...

Dus ga maar na hoeveel keer elke naam voorkomt, en dan heb ik nog niet eens de hele pedigree gehad Haha!

Als er iets ingeteelt is, is het de Arabier wel...


Haha echt waar? Weer wat geleerd Knipoog (weet er ook niet veel van moet ik zeggen hoor)
Ik bedoel inderdaad de Patron.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:17

Dat was 'vroeger' ook zo met de tuigpaarden. Er liep een Oregon x Oregon rond, die volgens mij ook nog ggk was! Het kan niet heel veel kwaad hoor! Alleen als je alle zwakke eigenschappen hebt natuurlijk wel Knipoog Anders moet je maar eens ocd in de zoekmachine invoeren, krijg je wel topics hierover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:27

Pyra schreef:

Ik hoorde van een kennis, dat Ramiro nogal eens ocd doorgeeft ? Wie weet hier meer over ?


Gevaarlijke insinuatie die je beter niet openlijk op internet kunt zetten als je het niet zeker weet.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 20:40

Inteelt kan in principe geen kwaad, mits gepaard met strenge selektie. Op zich is het de snelste manier tot vooruitgang, maar de uitval is groter. Als je paard een van de uitvallers is, dan is dat lastig..

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-04 23:47

Bruun is Elan x Elan. Ze heeft er niets aan overgehouden Haha!

Zabbie
Berichten: 1333
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-04 09:47

hey pipo, ik insinueer helemaal niks, het word gezegd door mensen die veel fokken, dus hebben ze het vast niet verzonnen ?? Ik kan je niet vertellen of het zo is, daarom stel ik de vraag hier...

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:38

Ik vind het echt een beetje raar! maar ja!
Bij mensen en ratten/katten krijg je meestal van die misvormde wezentjes! naja bijpaarden dus niet Schijnheilig Tong uitsteken

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-04 20:50

Je laat hem toch keuren voor je hem koopt neem ik aan, een gevaar voor de fokkerij is ie sinds zn castratie niet meer, haha!!