merrie met onbekende afstamming laten dekken..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

merrie met onbekende afstamming laten dekken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 10:03

ik heb geen papieren bij mijn haflingermerrie. toch wil ik haar dit jaar of volgend jaar graag laten dekken.
nu dacht ik pas ineens..
stel nou dat de hengst waardoor ik haar laat dekken dezelfde afstamming heeft als mijn merrie!
ze is echt een haflinger. of ze ooit papieren heeft gehad? geen idee, zou kunnen want ze komt van een handelaar..

maar zou dit voor een veulen schadelijk kunnen zijn?

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...


miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 11:15

volgens mij heb ik dat in een eerder topic aleens vermeld..
ik wil in elk geval geen veulen om een veulentje te hebben en daarna weer te verkopen..
verder vind ik het niet nodig om toelichting te geven omdat we dan offtopic gaan.. heeft namelijk vrij weinig met mijn specifieke vraag te maken..

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 11:18

enne newt, ik denk dat de leeftijd ed. van de hengst er vrij weinig toe doet, want mij merrie is zelf pas 4,5 jaar.

de geboortedatum weet ik trouwens wel, maar weet natuurlijk niet zeker of dit ook de echte geboortedatum is..
zou je trouwens bij het stamboek op kunnen vragen welke merrie's op die datum of in dat jaar geboren zijn? en daar fotos van kunnen zien?

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...


miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 11:53

wat heeft de reden van het laten dekken van mijn merrie te maken met de kans op inteelt???
als ik graag advies wil over of het wel of niet willen laten dekken van mn paard en welk ras het best zou zijn, dan zou ik dat wel gevraagd hebben he!!?
dan had ik niet gevraagd of het schadelijk voor een eventueel veulen zou zijn als de hengst familie is van mijn merrie..

lijkt mij een heel andere vraagstelling!

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-04 13:27

ArwenLune schreef:
Nee maar! gezellig dat we hier zo'n leuk gesprek hebben zeg. Mensen zijn niet verplicht te zeggen wat jij wil horen hoor. Dat heet een 'open discussie'. In de kroeg staat het ook heel raar als jij gaat staan stampvoeten omdat mensen het niet hebben over waar jij het over wil hebben.


nou sorry hoor...
maar mensen mogen van mij best wel ander dingen vragen, maar ik zat eerlijk gezegd echt niet te wachten op allerlei preken te wachten over het wel of niet nemen van een veulen..
DAT was namelijk mijn vraag niet..

heb heus wel genoeg verantwoordelijkheidsgevoel. ik hoef me toch niet eerst helemaal te verantwoorden over wat ik eventueel van plan ben voor ik een antwoord kan krijgen op mijn vraag?
is het raar dat ik dan een beetje geirriteerd raak?

Citaat:
Dus moeten we bij ieder nieuw topic eerst gaan kijken in andere topics of er mischien een reden staat of om achtergrond informatie in te winnen?

Is niet off-topic gaan....als je een bepaalde reden hebt zou een optie zijn om een hengst te kiezen van een ander ras....zodat je op voorhand al inteelt uit kunt sluiten...

Daarbij kan het goedkoper zijn om een veulen te kopen dan er een te fokken en vraag ik me af of de hengstenhouders staan te springen om hun hengst bij een papierloze merrie te doen....


ten eerste had ik de vraag al beantwoord, ten tweede stelde ik de vraag juist om erachter te komen of ik haar misschien beter door een ander ras kan laten dekken (ivm de inteelt) waar ik tot dan toe nog geen antwoord op had gehad..

ten derde maken de kosten mij niet uit.. als ik voor zo min mogelijk geld een paardje erbij zou willen, dan zou ik gewoon een volwassen pony kopen.. dan ben je namelijk nog goedkoper uit.

Vat dit alsjeblieft niet allemaal verkeerd op enzo, want dat is mijn bedoeling niet. maar ik vond het nogal aanvallend overkomen allemaal..

Profiel weer up to date!

...::: Zeeuwentopic :::...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers