Inhoudelijk Hengstenkeuringdiscussie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 23:50

De nakomelingen van Oscar vielen mij absoluut mee! Dat Jazz in de schijnwerpers staat vind ik een heel goed iets, die hengst heeft inmiddels bewezen dat hij goede sportpaarden vererft.

Persoonlijk vind ik dat de Sunny Boy bij de kampioenskeuring op nr 1 had moeten staan. Dat was in mijn ogen een beter paard dan de Kennedy.

Bij het springen vond ik de PhinPHin absoluut een van de beste paarden, waarom het kwpn deze hengst niet op een hogere plek heeft geplaatst weet ik niet. Ze zullen er denk ik vast een gegronde reden voor hebben.

Verder ben ik het redelijk eens met de keuze van doorlaten of niet. Mijn inziens zijn er zelfs nog wat teveel hengsten doorverwezen, maar ik denk dat het voor de hengsten zelf wel een goed iets is. Die hebben tijdens een verrichtingonderzoek veel meer de kans om zich te laten zien dan 2 keer voor de commissie. Dat vind ik dus een zeer positief punt.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:23

Qua Royal Dance ben ik het met iedereen wel eens. Degene die door is had wel een supermooi front, maar was een beetje een paard wat veel voorkant had, maar weinig achterkant. Kwam naar mijn idee ook wat te kort in beweging. De 685 vond ik veel beter, en daarnaast ook nogeens zeer mooi gefokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 11:49

Je kunt het en plein publique noemen. Ik kreeg een sterk gevoel van commercieel verkooppraatje bij dhr. Jespers Haha!

Verder lijkt het mij wel goed dat er meer openheid van zaken komt binnen het wpn. Op dit moment zijn ze communicatief niet vaardig in het geven van informatie. Ze eigenen zichzelf een monopolypositie in, daarmee krijg je juist ongenoegen tussen de fokkers ( niet alle natuurlijk).

Met Arie Hamoen als voorzitter krijg ik toch een positief gevoel dat het tijdperk van niet communiceren, maar "wij vinden dat zo" een beetje voorbij is. Of noem het wishfull thinking Haha!

Ik denk niet dat het publiek alles maar hoeft te weten, maar wel dat er meer openheid moet zijn in het afwijzen van de hengsten. Ik begrijp dat mensen gefrustreerd worden als er een hengst afgewezen word maar er niet bekend is waarom. Als dit gewoon verteld word, dan zal er meer begrip zijn. Maar goed, ik zal nog wel wat andere dingen over het hoofd zien hier Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:19

Gail, nu word er gespeculeerd waarom een paard niet doormag. En bij speculeren worden er vaak wildere verhalen verzonnen. Is dat wel leuk dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:34

Gurk schreef:

Vindt wel dat er in dit topic een hoop conclusies getrokken worden obv een 1 danwel 2 malige aanschouwing van de hengsten zonder ze op het straatje gezien te hebben en/of in de kooi in Ermelo. In mijn ogen dien je ook over die informatie te beschikken alvorens uitspraken te doen over sommige hengsten.


Daarom zou het handig zijn als de commisie wat beter aangeeft wat ze willen selecteren. Want niet iedereen heeft de tijd om en naar Ermelo te gaan, en naar Denbosch. Daardoor ziet niet iedereen de paarden op het straatje. En ziet men dus ook niet wat er daar te zien valt Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:38

CGJ12 schreef:

Maar blijkbaar wél tijd zat om de boel hier even grondig af te branden......... Haha!
Gewoon een kwestie van prioriteiten stellen.



Ik brand toch niet echt veel af of wel Verward Of had je het niet tegen mij?

Ben wel in Ermelo en Denbosch geweest Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:47

was al weer ontopic
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-02-04 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 12:48

Gurk schreef:
Helemaal mee eens. Als een (op)fokker zich lerend opstelt en luistert naar het jury resultaat dan kan dat alleen een positief gevolg hebben. Het lligt natuurlijk aan de manier waarop je het betreffende commentaar naar de mensen toebrengt.
De jury kan dat op hoofdlijnen doen, uiteraard wel gefundeerd, niet de sallient details dat gaat te ver naar mijn idee, dat kan bilateraal naar de eigenaar.


De manier waarop dingen gebracht worden, ik denk dat daar nog een cursusje communicatie over heen zal meoten gaan. Dus mensen die trainingen verzorgen.............Acquireren graag Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 16:53

Buc, eigenlijk komt wat jij zegt op hetzelfde weer neer. Meer openheid in gegevens, geen monopolypositie innemen.

Wat Nostalgist zegt over de prestaties van de hengsten tijdens de hengstencompetitie ben ik het wel mee eens. Ik denk ook niet dat fokkers gelijk naar een hengst rent, die een slecht nakomelingenrapport heeft gegeven maar zelf bijzonder goed presteert. Denk inderdaad dat Rubels daar een prima voorbeeld van is.

Maar de stap naar meer openheid is volgens mij al begonnen, tenminste dat idee krijg ik. Een organisatie kan niet zomaar van de een op de andere dag een ander beleid gaan voeren. En dus het kwpn ook niet, dat zal langzaam en met mate moeten gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:01

Bucephalus schreef:
Het KWPN is een bedrijf en net als in alle bedrijven wordt er gereorganiseerd als het minder gaat. Dat kun je op twee manieren doen, geleidelijk in twee decennia of komen met een duidelijk plan en het roer omgooien. Maar daar heb je wel visie voor nodig.



Dat lijkt mij veel te makkelijk gezegt. Het kwpn is een vereniging wat sterk op een bedrijf begint te lijken. Een " normaal" bedrijf heeft geen verantwoording af te leggen aan de consument. Het zal de consument geen zak uitmaken of het bedrijf wat een wasmiddel produceert het roer ineens omgooit. Die willen alleen dat wasmiddel.

Het kwpn heeft heel veel te maken met keuzes van fokkers en kan daardoor niet zomaar de boel omgooien. Ik denk dat het kwpn beter te vergelijken is met bijv. een politiekgebeuren.

Je ziet in de politiek ook dat het stuur niet zomaar ineens even omkan. Dat zal langzaam en diplomatiek en strategisch moeten gebeuren, mochten ze het uberhaupt willen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:15

Bucephalus"]
Onzin. Het KWPN is allang geen onafhankelijke organisatie meer als je alleen al kijkt naar de sponsors waarmee rekening gehouden wordt. Op het moment dat er geld van derden wordt aangenomen stel je je al enorm kwetsbaar op. .
[/quote]

Denk je dat de politiek wel een onafhankelijke organisatie is dan? Moet je eens in Yabyum gaan kijken savonds Haha!

[quote="Bucephalus"]
Het is daarom alleen al wel degelijk een bedrijf geworden. Dat er politiek wordt bedreven en dat doordaar de wegen steeds moeilijker te volgen worden is al erg genoeg. .
[/quote]

Het is en blijft een vereniging, bij een vereniging is het veel moeilijker om een beleid van de een op de andere dag om te gooien. Niet alleen moeilijk maar ook strategisch en beleidsmatig gezien niet zo slim.



[quote="Bucephalus schreef:
Een fokkerijvereniging is er in eerste instantie voor de leden en dient invulling te geven aan een modern toetsbaar fokbeleid. Sturing en duidelijkheid zijn alsmede openheid zijn daarbij speerpunten
Daarvoor heb je mensen nodig die meer meebrengen dan ervaring alleen.


Sturing, duidelijkheid, en openheid zijn zeker punten waarvan ik denk dat het verbetering behoeft. Dat heb ik reeds al gezegt. Maar ik denk niet dat het zo snel kan als jullie willen.

Trouwens, ook bij een " gewoon" bedrijf gaat het roer echt niet zo even om hoor. Daar gaan maanden als het niet langer is overheen voor uberhaupt aan de operationele mensen word doorgegeven dat het roer om is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 17:33

Bucephalus schreef:
Ik vind de vergelijking met de politiek sowieso niet juist als er iets is wat niet te volgen is is het de (binnenkamertjes)politiek wel.
!


Dat is bij de politiek niet te volgen, bij veel bedrijven niet, en bij grotere verenigingen ook niet. Want de bedrijven hebben ook binnenkamerpolitiek.

Daarom vind ik de vergelijking met politiek wel juist. Bij politiek word ook gezegd dat er naar de mensen word geluisterd. En politieke partyen zijn "bedrijfjes" die de mening van het volk ventileerd en daarvoor probeer te staan.
Of het lukt is een tweede Haha!:D:D

Een stamboek vertegenwoordigt de fokkers, dus in weze is dat het zelfde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 21:33

Er word inmiddels al een tijd gediscusseerd wat allemaal wel zo slecht is bij het kwpn.

Maar wat vinden jullie nou de positieve kant van het kwpn????

Negatieve dingen zeggen is vrij makkelijk, maar in mijn ogen heeft het kwpn ook zeer veel positieve dingen. Wat zijn die volgens jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 22:51

Ik denk dat het kwpn zeer goed bewust is van de goede dingen die ze doen. En ik denk dat er een heleboel dingen zijn die ze uitermate goed doen.

De hal zat namelijk niet voor niets tot de nok vol 4 dagen lang. En volgens mij heeft iedereen genoten van alle goede paarden, want daar zijn er best wat van langsgekomen. Schoppen tegen een organisatie is helemaal niet erg. Mits er goede argumenten gegeven worden, en die heb ik al tijden niet meer gelezen hier!!!

Maar aangezien er zo negatief word gedaan, denk ik dat mijn vergelijking met de politiek bijzonder goed is. De maatschappij zeikt ook altijd dat alles fout is, wat goed is kunnen ze niet eens noemen. En hoe het beter moet kunnen ze al helemaal niet vertellen!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 52 bezoekers