Kwaliteit tuigpaarden viel tegen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Kwaliteit tuigpaarden viel tegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-04 22:51

Na Zwolle had ik toch wel wat verwacht in Den Bosch maar het viel erg tegen.

8 van de 25 hengsten gaan door naar Ermelo. Een aantal hengsten had ik de weg wel gegunt maar de jury schijnbaar niet.

862,876, 883, 884,906,910, 920, 922 gaan door naar Ermelo.

De 884 Uniek (Manno x Cambridge Cole eigenaar C. Van der Maat Haha!) werd de kampioen hij was al eerder de kampioen 2 jarige.

Van mij had zeker de 872 Urenko (lorton x Ganges) zeker door mogen gaan in Zwolle ging deze Vos met veel wit geweldig over de benen maar helaas viel hij nu wat tegen. Van de 4 hengsten die L. Kwarten aanbod in Den Bosch ging er geen door dit viel me erg tegen en kan begrijpen dat hij er niet blij mee is. Zijn paarden doen echt niet onder voor de andere die wel doorgaan. Is dit nu zo'n jury sport geworden dat alleen bekende door mogen?.

memiro

Berichten: 459
Geregistreerd: 24-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 13:11

Die van van Manen vond ik niet zo'n sterk achterbeen hebben, was dit in zwolle beter? Wel zwart maar zeker veel minder kwaliteit dan de nummer een.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:51

872 vond ik ook een van de betere. Helaas.
De kwaliteit van de aangeboden hengsten was nog minder dan vorig jaar.
Weer waren er bosjes hengsten met slecht achterbeengebruik. Ik heb er zelfs gezien die kompleet door hun achterhand heen zakten.
Waarschijnlijk een gevolg van de moderne bloedvoering.
Het tijdperk van de Gelderse tuigpaarden is voorbij.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 18:56

Prisca schreef:
Na Zwolle had ik toch wel wat verwacht in Den Bosch maar het viel erg tegen.

8 van de 25 hengsten gaan door naar Ermelo. Een aantal hengsten had ik de weg wel gegunt maar de jury schijnbaar niet.

862,876, 883, 884,906,910, 920, 922 gaan door naar Ermelo.

De 884 Uniek (Manno x Cambridge Cole eigenaar C. Van der Maat Haha!) werd de kampioen hij was al eerder de kampioen 2 jarige.

Van mij had zeker de 872 Urenko (lorton x Ganges) zeker door mogen gaan in Zwolle ging deze Vos met veel wit geweldig over de benen maar helaas viel hij nu wat tegen. Van de 4 hengsten die L. Kwarten aanbod in Den Bosch ging er geen door dit viel me erg tegen en kan begrijpen dat hij er niet blij mee is. Zijn paarden doen echt niet onder voor de andere die wel doorgaan. Is dit nu zo'n jury sport geworden dat alleen bekende door mogen?.


Hey.....deed Uniek (Manno x Camebridge Cole) mee?
Manno x Camebridge Cole is een goeie papier.....wij wouden manno ook laten dekken op onze paarden, maar dat ging niet meer door. Huilen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 00:59

Was ook wel te merken aan het minder dan lauwe publiek, zelfs bij de kampioenskeuring.
En ja Albert over hackney gesproken, Patijn een inteeltproduct op Renovo fokt goed en is een wereldpaard, toch!!!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 08:33

sarabande schreef:
Was ook wel te merken aan het minder dan lauwe publiek, zelfs bij de kampioenskeuring.
En ja Albert over hackney gesproken, Patijn een inteeltproduct op Renovo fokt goed en is een wereldpaard, toch!!!


renovo Tong uitsteken is de opa van mijn paard Knipoog

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 10:14

animals schreef:
Hey.....deed Uniek (Manno x Camebridge Cole) mee?
Manno x Camebridge Cole is een goeie papier.....wij wouden manno ook laten dekken op onze paarden, maar dat ging niet meer door. Huilen


Tuurlijk deed hij mee Cees van der Maat zou wel gek zijn als hij hem niet meenam. Hij was al kampioen. Hij was er zeer tevreden over.

Kreeg het nieuwe showpaard binnen en wat zie ik op de voorkant Urenko en ook in het blad staat een foto van Urenka. Vind het echt jammer dat die niet doorging. Misschien bied hij hem nog aan via de herkeuring maar ik betwijfel het. Jammer dat dit ten koste ging van het feestje erna maar niet onterecht.

Die Timanno viel me erg tegen (enige 4 jarige) in Zwolle liep hij in het tuig en showde goed maar nu viel hij tegen. Ondanks dat hij nog losbrak.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:24

Wij zijn erheen gegaan voor de zwarte tuighengst ulandro en die is door echt een super paard Haha!

Idd de meeste tuigers vielen mij erg tegen en de gelderse al helemaal, die zaten te veel tegen het rijtype aan..

Dat losbreken lachen man Haha!

irene01

Berichten: 100
Geregistreerd: 05-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:32

het is toch nog altijd zo dat alleen de besten door moeten?? iemand kan wel 4 hengsten aanbieden(bertus kwarten) maar dat wil niet zeggen dat hij meer kansen heeft. beter 1 goeie dan 10 slechten...........

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:53

irene01 schreef:
het is toch nog altijd zo dat alleen de besten door moeten?? iemand kan wel 4 hengsten aanbieden(bertus kwarten) maar dat wil niet zeggen dat hij meer kansen heeft. beter 1 goeie dan 10 slechten...........


Er waren ook wel andere goeden waar wij verbaasd van stonden dat ze niet doorgingen. Tja, het schijnt dat mooie ruime gangen er niet meer toe doen, maar alleen de korte hackney achtige pasjes.
De Gelderse hengsten vond ik wel mooie paarden hoor, niks mis mee.

Teigetje008

Berichten: 1539
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: In het noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 15:32

kon helaas niet naar Zwolle, maar ben de laatste jaren wel geweest. Wat me opviel is dat de hengsten die van Jan schep, Ben (of bert) Schaap, van Manen en v d Maat errug vaak WEL doorgaan en hengsten van onbekende fokkers vaak afgescheept worden! Erg jammer, want soms zitten daar erg aansprekende paarden tussen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-04 16:49

irene01"]
het is toch nog altijd zo dat alleen de besten door moeten?? iemand kan wel 4 hengsten aanbieden(bertus kwarten) maar dat wil niet zeggen dat hij meer kansen heeft. beter 1 goeie dan 10 slechten...........
[/quote]

Wil ook niets zeggen maar dit jaar had hij zijn hengsten erg goed voor elkaar en gaan naar mijn idee en nog wat andere onterecht niet door. Vooral voor iemand die zoveel geld en tijd insteekt als hij wel een kans moet krijgen. Laat er dan een doorgaan en als hij niet past in de fokkerij eruit gaan in Ermelo maar dit zet toch echt vraagtekens bij de juryleden.

[quote="Teigetje008 schreef:
kon helaas niet naar Zwolle, maar ben de laatste jaren wel geweest. Wat me opviel is dat de hengsten die van Jan schep, Ben (of bert) Schaap, van Manen en v d Maat errug vaak WEL doorgaan en hengsten van onbekende fokkers vaak afgescheept worden! Erg jammer, want soms zitten daar erg aansprekende paarden tussen!


Tja dat zijn ook echt profs die hebben deze paarden al jong gekocht. Deze mensen hebben een kijk en ervaring met paarden dat wil je niet weten. Plus dat ze alleen maar doorgaan als het ECHT een goede is anders steken ze echt de energie er niet in. Schep en Van Der Maat zijn de echte hoofd leveranciers. Schep had er veel dit jaar Van Der Maat maar 2 waarvan een door ging (terecht).

Ik stond bij een aantal mensen die de nodige ervaring hebben op het gebied van trainen en fokken met tuigpaarden en die zeiden ook dat er bij een paar te zien was dat ze getruct waren. Erg jammer.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 17:10

Prisca"]
[quote="animals schreef:
Hey.....deed Uniek (Manno x Camebridge Cole) mee?
Manno x Camebridge Cole is een goeie papier.....wij wouden manno ook laten dekken op onze paarden, maar dat ging niet meer door. Huilen


Tuurlijk deed hij mee Cees van der Maat zou wel gek zijn als hij hem niet meenam. Hij was al kampioen. Hij was er zeer tevreden over.

Kreeg het nieuwe showpaard binnen en wat zie ik op de voorkant Urenko en ook in het blad staat een foto van Urenka. Vind het echt jammer dat die niet doorging. Misschien bied hij hem nog aan via de herkeuring maar ik betwijfel het. Jammer dat dit ten koste ging van het feestje erna maar niet onterecht.

Die Timanno viel me erg tegen (enige 4 jarige) in Zwolle liep hij in het tuig en showde goed maar nu viel hij tegen. Ondanks dat hij nog losbrak.
[/quote]

Dat is zo dat die dan gek zou zijn als hij hem niet meenam...maar wel leuk hoor jammer dat ik er niks van wist anders was ike r zeker heen gegaan.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 22:28

ik vind het persoonlijk zo zonde dat de tuigerpaarden van nu zo rank zijn. ik ben gek op van die lekkere breede lompe bokken... ala wouter en fortissimo... nu fokken ze veel met hackneybloed. vind ik ergens heel erg zonde maar goed. das mijn mening....