Derde bezichtiging en Ermelohengsten.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:06

zoekie schreef:
606 Oscar x Apollonios xx
608 Oscar x Rossini
610 Oscar x Apollonios xx

Hoe liepen/sprongen de 2 Oscars uit de Appolonius merries? Hmm als er 1 niet genomen zou worden van dezehengsten zou een kennis hem kunnen kopen. Maarja nu zie ik dat er 1 door is en 1 niet. Lekker datzelfde bloed. Nu weet ik nog niet of ze hem ondertussen gekocht heeft omdat hij niet door mocht (anders zou van Norel hem niet verkopen als hij werd aangewezen).
Afwachten dus


Net thuis en voor de koffie even een paar losse indrukken. Tjeetje, wat een herrie op de laatste dag. Door de decibels van de luidsprekers heb ik blaren op mijn oren! Ik heb medelijden met al die arme dieren die worden blootgesteld aan dit gebonk. Minder had echt wel gemogen.
Voor mij waren het twee dagen waarin je zoveel indrukken opdoet dat ik ze even moet verteren.
Zo even wat indrukken uit de losse pols:
Als ik moet zeggen welke jongen hengsten ik opvallend vond in positieve zin waren het de Oscars wel. Alle drie hele mooie rassige types met veel uitstraling die onmiskenbaar op elkaar leken. Vooral de Rossini vond ik heel goed.
De Kennedy die kampioen is geworden vond ik er ook uitspringen. Een mooi type, beetje klassiek, maar ik zie ze zo liever dan die hele hoogbenige frele typetjes.
Heel veel hoogbenige paarden gezien die achter nauwelijks van de grond kwamen, wel veel stuwing maar weinig gedragenheid. Weinig paarden die goed onder de massa traden en daardoor voor omhoog kwamen. Ook weinig paarden gezien met een mooi vooruitgrijpend gebogen voorbeen, jammer!

Gisteravond heb ik dan voor het eerst Terlia gezien en ik moet zeggen dat ik nog nooit een paard zo heb zien bewegen. Van alle hengsten die vrijdagavond werden voorgesteld liep er niet een zoals zij. Een reuzin van een merrie met een paar lange stelten!! Onvoorstelbaar, welhaast onnatuurlijk. Daarmee kon ze lopen dat het een lieve lust was, brrr. Echt ongelooflijk!

Ro-Lex is me positief opgevallen, wat een tact, talent en een koel koppie. Hij gedroeg zich voorbeeldig. Parcival deed het ook erg goed tussen de dressuurpaarden, petje af hoor.
Scandic kon best gaan, maar is naar mijn smaak veel te snel afgeleid. Nee, niks voor mij. Special D vond ik vorig jaar zo'n ontdekking, maar er was dit jaar niet veel meer van over. Alle Schwung leek verdwenen, nauwelijks Losgelassenheit te bespeuren, heel erg jammer!
Bert Rutten laat zien hoe je een paard rijdt en voorstelt, heel erg mooi. hij weet het beste tevoorschijn te toveren in Paganini. De clinic van Edward Gal vond ik teleurstellend waarin de jonge hengst veel te veel opgekruld rondliep Ik hoop niet dat veel mensen hieraan een voorbeeld nemen!
Verder heb ik heel veel videomateriaal dat ik eerst nog eens wilde bekijken en analyseren.
Laatst bijgewerkt door Bucephalus op 07-02-04 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren


Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:22

Overigens wordt hier in de buurt de polonaise gelopen. 145.000 Eurootjes verdiend voor de Olivi X Michelangelo, op advies van de heer Zegwaard aangekocht. De dame was blond.

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 22:51

Franske schreef:
Zegwaard kocht ook de Sunny Boy x Aktion overigens.

En ik vond de Olivi zeker geen slecht paard, iets met hoog kruis lopen.


Nee, niet slecht, maar wel een heel duur lot. Ik hoop maar dat ie geen voetje met een Franse stand heeft of iets dergelijks...

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:06

Pipo schreef:
Weet iemand trouwens waarom de 597 Orame x Notaris wel doorverwezen was naar de derde bezichtiging, maar niet verschenen is. Om vervolgens wel naar de KSS te gaan????????/


Weet je zeker dat dit klopt? Wij waren niet zo vroeg uit de veren en hebben vandaag alles gezien vanaf de derde groep. Zat deze ervoor?

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:12

Pipo schreef:
Ja dat klopt, ik was wel heel vroeg uit de veren namelijk. Hij is niet op komen dagen voor de derde bezichtiging maar wel voor de KSS.



Nou moe, jij bent bij de hand! Ik heb hem ook niet staan bij mijn lijstje, maar wel als 3e bez. in mijn boekje afgaande op eerdere berichten hier op Bokt. Ik had wel medelijden met de eigenaar. Als die aan een derde is verkocht heeft ie er zeker geen winst op gemaakt. 2 x 9500 Euro is niet echt veel voor een derde bezichtigingshengst..

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:18

Pipo schreef:
Hoezo bijdehand?

Het was me nog niet opgevallen dat het niet klopte. In Ceasario's overzicht staat ie als niet aangewezen. Ik heb de uitslagen verder niet meer gecontroleerd. Het zou me ook niet opgevallen zijn als jij het niet had gezegd, dus heel oplettend oftewel bijdehand. Ik verander het nu in mijn boekje.

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 00:41

Lovely schreef:
597 Uramé (Oramé x Notaris) heeft wel gelopen, in de eerste groep, dacht ik.


Pipo??

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-04 12:31

sannah"]
[quote="Jurga schreef:
Ik ben erg benieuwd wat de mensen hier vonden van de jonge Paddox die door is, heb hem zelf nog niet echt gezien, alleen op de straat.


O ja, prachtig! Ik vond hem erg opvallen in zijn groep. Had wel gehoopt dat ie ook voor de Kampioenskeuring op mocht draven, maar helaas...
[/quote]


Nr. 624 Unbelievable. Paddox x Haarlem x Zeoliet. Ik vond het een heel mooi type. Deze daalde bij het vertrekken en toonde een mooie ruime beweging.

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-04 00:14

ceasario"]
[quote="Anna42"][quote="Ilindra schreef:
Zichem zelf is uitgekomen op 1.69, Koss is 1.68 en Deutzia (de moeder van Ulmus) is ook niet direct een kleine merrie.
Afbeelding
Deutzia


Niks mis met het gelders evenwicht.
[/quote]

Maar niet geschikt voor viertal rijden.
Tenzij de ruiter op het tweede paard er achter ,een stofbril op zet. OK dan!
[/quote]

Dat probleem heb je alleen in de Sahara. Deze loopt op het gras Haha! .

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Feanyth en 165 bezoekers