zogenaamde 'volbloed arabieren - eigenaren'

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 22:38

Sorry hoor, maar ik erger me al tijden aan iets. Als er (weer eens) gevraagd wordt wie er allemaal een arabier heeft, antwoorden er heel veel mensen.

Maar maar de helft ongeveer heeft een ECHTE arabier. Anderen komen aandraven met een NRPS x arab, 80% arab, een zus, een zo, een ....

Maar een arabier is een ARABIER als hij/zij is ingeschreven bij het AVS (Arabisch Volbloed Stamboek) en daar papieren van heeft. Al die kruisinkjes, Welsch K - tjes (hebben altijd een deel arab in zich, maar zijn daardoor nog geen arab!), enz.... zijn dus geen arabieren!

Ik erger me er gewoon aan dat mensen antwoorden van JAHAAA! en dan komt er één of andere kruising. Dan heb je geen arabier! Ik wil jullie uit de droomwereld halen (jullie zijn geen arab-bezitters) en vragen om de echte arabieren bezitters te respecteren en in hun waarde te laten.



Sorry hiervoor, maar ik erger me er gewoon dood aan! Gooi er ook maar weer een slotje op, want dit is meer bedoelt als mededeling, niet als discussie.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)



carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-01 22:48

Ik (als echte arab-bezitter) vind het heel vervelend als mensen zeggen: 'Ow wat leuk! Ik heb ook een arab!' dan laten ze het diertje zien, en is het één of andere lelijke kruising.

Dit is ook buiten bokt.nl, en ik vind het gewoon vervelend dat ze allerlei kruisingen met arabieren (en dat zijn er nogal wat!) vergelijken met echte arabieren.

Moeilijk om uit te leggen, maar ik krijg daar echt zo'n oliebol-gevoel van...
Ik ben trots op mijn arabier, en als het dan vergeleken wordt met wat heel anders...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-01 15:34

Citaat:
Op 2001-11-22 09:59, schreef Cowgirl:

Zij bedoeld gewoon dat als iemand zegt een arabier te hebben je dan erg nieuwsgierig bent en dan toch een teleurstelling krijgt als je een kruising ziet.

Ik denk dat ik carola wel begrijp hoe zij het bedoeld.




Juist! dat bedoel ik nou precies!

_________________
Niemand is perfect, tot je verliefd op ze wordt...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: carola op 2001-11-22 14:34 ]</font>

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-01 15:50

Lelijk bedoel ik niet zo. Maar ik ben echt idolaat van arabieren, en kruisingen vind ik minder mooi (mijn mening, toch?). Het stelt me teleur dat mensen niet weten dat ze geen volbloed arabier hebben.

Ik vind het gewoon heel vervelend en ergelijk.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-01 16:03

ja, nonnie, die vind ik ook niet mooi (lelijk zelfs, haar karakter is wel super, maar daar gaat het nu niet over).
Oke, lelijk is wat overdreven geformuleerd, maar ik vind een mooie kruising nog steeds lelijker als een lelijke arabier.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-01 17:36

Kajelleke, nee: volgens mij niet. Lees dan nog maar eens goed.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-11-01 22:31

Kalm aan toch! Het is Mijn mening, dus waarom maken jullie je er zo druk om? Ik vind dat gewoon zo.

En als iemand met een kruising zich beledigd voelt, dat moet je vooral niet doen! Ik heb niets over het karakter gezegd of wat dan ook..!

Ik heb zelf ook een 'lelijke' kruising. Ik heb in het algemeen gewoon een grote hekel aan kruisingen. Ik vind dat een ras raszuiver moet worden behouden om sterke paarden te blijven fokken. Dat is MIJN mening, en gelukkig zijn er velen die een andere mening hebben. (anders wordt het nogal saai hier!)

Het enige (echt het enige) dat ik hier probeer te zeggen is dat er veel mensen zijn met een kruising met een arabier, die verkondigen dat ze een 100% arabier hebben. DAAR heb ik een hekel aan! Want dat is dus niet zo!

Ik heb ook een kruising (als ik niet zo aan haar gehecht was, was ze allang weg geweest en ik zou ook nooit meer zo'n knol kopen!) maar ik verkondig niet van: dat is een arabier!
Er zijn mensen die dat wel doen, en daar erger ik me gigantisch aan.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tamara, diemth en 205 bezoekers