Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
adnil35 schreef:Volgens mij worden ze dan enkel op stand gescoord. Volgens mij hoef je dan ook geen aparte kleding aan.
Edit: Nathalie heeft haar merrie voor stamboekopname voorgesteld: wellicht kan zij hier antwoord op geven.
mylo schreef:oke dank jullie!! dan ga ik dat van de week nog even oefenen met haar!
littleroosie schreef:Vrijdag moet die van ons!
Maaruh deze merrie is 7 jaar en 1 maand goed onder het zadel. Nu heeft t KWPN tegen ons gezegd dat ze wordt beoordeeld als een zadelmakke. Hoe zit dat nu? Want wat hier dus veel lees is dat ze dus niveau op leeftijd doen?
shan schreef:Nogmaals gefeliciteerd Santvoortje!
marije1987 schreef:Ik heb een 4 jarige stermerrie, die nu ongeveer 2 maanden onder het zadel is. Ze loopt nog niet ech goed genoeg voor de IBOP, maar ik zou haar nog wel graag hier heen willen hebben. Weten jullie of dat misschien ook nog over een paar maanden kan, dus volgend jaar. Dan is ze wel 5, dus moet ze denk ik wat hoger springen en beter lopen? Of maakt dat niet heel veel uit? Ik wil haar graag aanbieden op een IBOP ergens in de 3 noordelijkste provincies.
Ze is trouwesn niet voorlopig keur, omdat ze haar niet hebben aangeboden op het CK, aangezien ze toen al vrij dik was ivm drachtigheid. Moet ze persee voorlopig keur zijn om mee te mogen doen aan de IBOP?
zeanine schreef:marije1987 schreef:Ik heb een 4 jarige stermerrie, die nu ongeveer 2 maanden onder het zadel is. Ze loopt nog niet ech goed genoeg voor de IBOP, maar ik zou haar nog wel graag hier heen willen hebben. Weten jullie of dat misschien ook nog over een paar maanden kan, dus volgend jaar. Dan is ze wel 5, dus moet ze denk ik wat hoger springen en beter lopen? Of maakt dat niet heel veel uit? Ik wil haar graag aanbieden op een IBOP ergens in de 3 noordelijkste provincies.
Ze is trouwesn niet voorlopig keur, omdat ze haar niet hebben aangeboden op het CK, aangezien ze toen al vrij dik was ivm drachtigheid. Moet ze persee voorlopig keur zijn om mee te mogen doen aan de IBOP?
half januari is er weer een ibop ronde in Tolbert.
Het ibop seizoen loopt van november tot februari, een merrie die nu dus 4 is wordt in februari ook nog als 4 jarige gezien. Dit heb ik toevallig net gisteren aan de secretaris van de regio groningen gevraagd.
Verder is er niet heel veel verschil tussen een 4 en 5 jarige. Bij de dressuur verwachten ze dan natuurlijk meer qua africhting en je moet kunnen wijken en schouderbinnenwaarts, een 4 jarige alleen wijken.
Bij het springen zal de jury iets hoger bouwen, maar dit was vaak maar 1 gaatje. Een 4 jarige moet nog wel vrijspringen en 5 jarige niet meer. Maar goed als je in januari mee gaat doen telt die van jou nog steeds als 4jarige
marije1987 schreef:Dat is goed om te weten! Hoe kan ik me daar eventueel voor opgeven?
zeanine schreef:marije1987 schreef:Dat is goed om te weten! Hoe kan ik me daar eventueel voor opgeven?
Als het goed is staat in de laatste strengen onder de regio Groningen het adres vermeld. Je moet je opgeven bij de regiosecretaris Abel Vink.
adnil35 schreef:Gefeliciteerd Santvoortje met dit prachtige resultaat!!!
Vraagje: hoe is de bodem in Oosteind: vrij hard of wat losser?
Santvoortje schreef:shan schreef:Nogmaals gefeliciteerd Santvoortje!
Nogmaals bedankt Shan!! Heb jij ook een ibob merrie? Of gewoon gezellie meebeppen.
marije1987 schreef:Ik heb op de regiosite van Groningen op kwpn.nl de gegevens gevonden. Daar staat helaas dat de laatste mogelijkheid in tolbert op 26 november is.. Zou dit nog niet bijgewerkt zijn of is hier later nog een datum aan toegevoegd?
misterA schreef:Drachtige merries kunnen zonder probleem geprokt worden.
Wel moeten de voorijzers eraf.