Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mylo

Re: Wie gaan er naar de IBOP dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 13:49

oke dank jullie!! dan ga ik dat van de week nog even oefenen met haar!

nathalie16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:21

adnil35 schreef:
Volgens mij worden ze dan enkel op stand gescoord. Volgens mij hoef je dan ook geen aparte kleding aan.

Edit: Nathalie heeft haar merrie voor stamboekopname voorgesteld: wellicht kan zij hier antwoord op geven.

Je moet dr gewoon aan de hand met een hoofdstelletje voorstellen en moet ze gewoon staan..

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 15:38

mylo schreef:
oke dank jullie!! dan ga ik dat van de week nog even oefenen met haar!

dat zal ik ook nog maar eens gaan doen. Het is toch al zo'n kijkerd, dus een beetje oefening kan voor die van mij geen kwaad. Onder het zadel zal het wel lukken, maar aan het handje?

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:39

Vrijdag moet die van ons!
Maaruh deze merrie is 7 jaar en 1 maand goed onder het zadel. Nu heeft t KWPN tegen ons gezegd dat ze wordt beoordeeld als een zadelmakke. Hoe zit dat nu? Want wat hier dus veel lees is dat ze dus niveau op leeftijd doen?

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 22:02

Ik zal niet te veel uitgaan van afwijking van de regels. Vorig jaar deed ik ook met mijn 5-jarige mee, en was toen net 3 maanden goed bereden. Toch moest ik ook t/m sb laten zien. En kreeg ik als commentaar dat het paard meer kracht & oprichting moest vertonen voor haar leeftijd. En dat terwijl ze op niveau van een 3-jarige was en aangegeven B+1 stond...
Dit jaar is ze dus wel geslaagd.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 18:11

littleroosie schreef:
Vrijdag moet die van ons!
Maaruh deze merrie is 7 jaar en 1 maand goed onder het zadel. Nu heeft t KWPN tegen ons gezegd dat ze wordt beoordeeld als een zadelmakke. Hoe zit dat nu? Want wat hier dus veel lees is dat ze dus niveau op leeftijd doen?

Ik zou er nog even goed over nadenken. Eventueel kan je haar nog terug trekken en op een later tijdstip alsnog aanbieden.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:01

Ik heb een 4 jarige stermerrie, die nu ongeveer 2 maanden onder het zadel is. Ze loopt nog niet ech goed genoeg voor de IBOP, maar ik zou haar nog wel graag hier heen willen hebben. Weten jullie of dat misschien ook nog over een paar maanden kan, dus volgend jaar. Dan is ze wel 5, dus moet ze denk ik wat hoger springen en beter lopen? Of maakt dat niet heel veel uit? Ik wil haar graag aanbieden op een IBOP ergens in de 3 noordelijkste provincies.

Ze is trouwesn niet voorlopig keur, omdat ze haar niet hebben aangeboden op het CK, aangezien ze toen al vrij dik was ivm drachtigheid. Moet ze persee voorlopig keur zijn om mee te mogen doen aan de IBOP?

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 19:12

Ik kan je alleen op het laatste antwoord geven: ze heeft geen voorlopig keur te zijn om de IBOP mee te mogen lopen.

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 21:13

Weer een San Remo die vandaag keur is geworden!
Jeeeeeeeeeeh!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Onze Zenzi is keur.

Stap 8,5
draf 8
Galop 7,5
Souplesse 8
Houding en balans 8,5
Rijdbaarheid/ bewerkbaarheid 8
Aanleg als dressuurpaard 8

Totaal 80,5

Wel heel knap van de amazone want Zenzi was super verkouden en trok steeds de teugels uit handen als ze moest hoesten.
Gelukkig heeft de jury er doorheen gekeken! Haha!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:00

Gefeliciteerd!!!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:01

Nogmaals gefeliciteerd Santvoortje!

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:16

shan schreef:

Nogmaals bedankt Shan!! Heb jij ook een ibob merrie? Of gewoon gezellie meebeppen. Haha!

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 22:17

marije1987 schreef:
Ik heb een 4 jarige stermerrie, die nu ongeveer 2 maanden onder het zadel is. Ze loopt nog niet ech goed genoeg voor de IBOP, maar ik zou haar nog wel graag hier heen willen hebben. Weten jullie of dat misschien ook nog over een paar maanden kan, dus volgend jaar. Dan is ze wel 5, dus moet ze denk ik wat hoger springen en beter lopen? Of maakt dat niet heel veel uit? Ik wil haar graag aanbieden op een IBOP ergens in de 3 noordelijkste provincies.

Ze is trouwesn niet voorlopig keur, omdat ze haar niet hebben aangeboden op het CK, aangezien ze toen al vrij dik was ivm drachtigheid. Moet ze persee voorlopig keur zijn om mee te mogen doen aan de IBOP?

half januari is er weer een ibop ronde in Tolbert.
Het ibop seizoen loopt van november tot februari, een merrie die nu dus 4 is wordt in februari ook nog als 4 jarige gezien. Dit heb ik toevallig net gisteren aan de secretaris van de regio groningen gevraagd.

Verder is er niet heel veel verschil tussen een 4 en 5 jarige. Bij de dressuur verwachten ze dan natuurlijk meer qua africhting en je moet kunnen wijken en schouderbinnenwaarts, een 4 jarige alleen wijken.
Bij het springen zal de jury iets hoger bouwen, maar dit was vaak maar 1 gaatje. Een 4 jarige moet nog wel vrijspringen en 5 jarige niet meer. Maar goed als je in januari mee gaat doen telt die van jou nog steeds als 4jarige

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-07 23:19

Gefeliciteerd Santvoortje met dit prachtige resultaat!!!
Vraagje: hoe is de bodem in Oosteind: vrij hard of wat losser?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 00:05

zeanine schreef:
marije1987 schreef:

half januari is er weer een ibop ronde in Tolbert.
Het ibop seizoen loopt van november tot februari, een merrie die nu dus 4 is wordt in februari ook nog als 4 jarige gezien. Dit heb ik toevallig net gisteren aan de secretaris van de regio groningen gevraagd.

Verder is er niet heel veel verschil tussen een 4 en 5 jarige. Bij de dressuur verwachten ze dan natuurlijk meer qua africhting en je moet kunnen wijken en schouderbinnenwaarts, een 4 jarige alleen wijken.
Bij het springen zal de jury iets hoger bouwen, maar dit was vaak maar 1 gaatje. Een 4 jarige moet nog wel vrijspringen en 5 jarige niet meer. Maar goed als je in januari mee gaat doen telt die van jou nog steeds als 4jarige

Dat is goed om te weten! Hoe kan ik me daar eventueel voor opgeven?

En Santvoortje, wat een super resultaat zeg! Van harte! Heb je haar ook gePROK't?

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:03

marije1987 schreef:

Als het goed is staat in de laatste strengen onder de regio Groningen het adres vermeld. Je moet je opgeven bij de regiosecretaris Abel Vink.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-07 11:10

In ZH is er alleen 4 dec. een ronde of niet? Of zou je ook in een andere regio kunnen? Ik vind december nog wat te vroeg voor die dame van mij, namelijk...

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 11:16

zeanine schreef:
marije1987 schreef:

Als het goed is staat in de laatste strengen onder de regio Groningen het adres vermeld. Je moet je opgeven bij de regiosecretaris Abel Vink.

Ik heb op de regiosite van Groningen op kwpn.nl de gegevens gevonden. Daar staat helaas dat de laatste mogelijkheid in tolbert op 26 november is.. Zou dit nog niet bijgewerkt zijn of is hier later nog een datum aan toegevoegd?

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 14:53

adnil35 schreef:
Gefeliciteerd Santvoortje met dit prachtige resultaat!!!
Vraagje: hoe is de bodem in Oosteind: vrij hard of wat losser?

Bodem is super daar! Wij moesten in de laatste groep en we zeiden het nog tegen elkaar dat je amper zag dat er sporen gereden waren. Het is wat zand zaagsel achtig spul maar wel echt super fijn en dus niet te los maar ook niet te hard. Precies goed! Haha!
De bak is ook niet opzichtig alleen hebben ze een wit juryhokje staan waar sommige in het begin wel wat kijkerig waren.

@marije1987 we hebben haar nog niet geprokt (was er steeds niet van gekomen Ach gut ) We wilde dat eigenlijk snel laten doen alleen zit ik met 2 vragen. Ze is drachtig en heeft hoefijzers, kan ze dan wel geprokt worden?

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 15:58

Gefeliciteerd Santvoortje! Super punten!!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 16:17

Drachtige merries kunnen zonder probleem geprokt worden.
Wel moeten de voorijzers eraf.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 17:59

Santvoortje schreef:
shan schreef:

Nogmaals bedankt Shan!! Heb jij ook een ibob merrie? Of gewoon gezellie meebeppen. Haha!

Ik doe gezellie meebeppen. Haha!
Misschien over 3 jaar. Bloos

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:02

marije1987 schreef:
Ik heb op de regiosite van Groningen op kwpn.nl de gegevens gevonden. Daar staat helaas dat de laatste mogelijkheid in tolbert op 26 november is.. Zou dit nog niet bijgewerkt zijn of is hier later nog een datum aan toegevoegd?

Er zijn in januari weer ibop proeven in tolbert, dat heeft in de strengen gestaan en inschrijving staat al open. Ik denk dat de site nog niet is bijgewerkt. Ik geloof dat op de site wel een emailadres staat van de regiosecretaris. Ik zou hem gewoon even mailen, dan kun je waarschijnlijk ook direct een inschrijfformulier krijgen.

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:15

misterA schreef:
Drachtige merries kunnen zonder probleem geprokt worden.
Wel moeten de voorijzers eraf.

Bedankt voor je antwoord! Kunnen ze achter er mooi onder blijven.
Weet je ook waarom de voorijzers eraf moeten?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-07 18:19

Vanuit de nieuwsredactie willen we graag een nieuwsbericht maken met de vermelding daarin welke boktmerries de IBOP in november (van 2 nov tot 30 nov) hebben gelopen en wat het resultaat hiervan was. Loopt je merrie in een andere maand de IBOP, dan graag (nog) geen e-mail sturen.

Mocht je het leuk vinden dat jullie merries vermeldt worden in het komende nieuwstopic, dan nodigen we je graag uit om een pbtje naar mij te sturen. Mocht je één of meerdere paarden van een ander hebben gereden, overleg dan eerst met de eigenaar of deze het goed vindt dat zijn/haar merrie wordt vermeldt. Mochten jullie allebei op Bokt zitten, bespreek dan wie het pbtje stuurt. Dit ivm dubbele meldingen.

Graag het pb’tje sturen met de volgende gegevens.
Als onderwerp graag: Ibop November – naam merrie(s)

• Naam en leeftijd van de merrie + evt. afstamming (max. 3 generaties zonder moedernamen, korte melding van de stam mag)
• Haar score en eventueel haar nieuwe predika(a)t(en)
• Vertel in 4 tot 6 zinnen iets over het verloop van de ibop of iets over de merrie. Hierbij kun je aan denken aan: Was de merrie gespannen, was ze ondanks de korte trainingsperiode toch goed bij de les. Had ze de hoogste dagscore/groepsscore. Deed ze mee aan de NMK. Voldeed ze aan de verwachtingen Enz. enz..
• Heb je de merrie zelf gereden of niet.
• Vriendelijk verzoek om (nog) GEEN foto’s mee te sturen.

Van deze gegevens wordt een samenvatting gemaakt. Stuur alleen een pbtje als de merrie al de IBOP heeft gelopen, topic wordt begin december gemaakt dus als ze de IBOP op 30 november loopt kun je 1/2 december ook nog een pbtje sturen.