Libero H

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sansjo
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Weert

Libero H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-04 22:22

Wie heeft er ook een zoon of dochter van het springpaard Libero H? Mijn paard is een zoon van hem. Graag zou ik in contact komen met mensen die ook een Libero H afstammeling hebben.

crush
Berichten: 28
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 22:44

Ik ken een merrie van Libero,een erg heet paardje,wel betrouwbaar,maar niet zo intelligent.Alle nieuwe oefeningen kosten haar erg veel moeite.Ze stapt gewoon ,draaft wel leuk met een veertje[wel traag]en galloppeert bijzonder slecht,net als een harddraver.

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:45

Angelique Hoorn won onlangs de grote prijs van Indoor Veendam (te Zuidbroek jajaja!) Met een nakomeling van Libero H! Dus er zijn ook wel héle goede te vinden hoor!

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:47

En die van "mij"??? Ik heb een suoer goed en braaf paard te rijden. Afstamming Libero H x Jasper.
Loopt op zijn 7e al zz licht (dresssuur ja...of ie kan springen weet ik niet)

MissPPP

Berichten: 261
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:06

Is wel helemaal springen gefokt! Kan vast dus ook wel goed springen! Vingers aflikken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:29

Ik heb de hengst zelf ooit zien springen met Jos Lansink op Indoor Brabant. WAt een vechtmentaliteit en een wilskracht heeft dat beest zeg! Hij sprong zo goed en precies over de laatste hindernis, ik geloof dat het een dubbelsprong was, bleef hij in de lucht stil hangen en dreigde hij naar beneden te vallen. Hij klauwde met zijn hoeven en vocht zich over die hindernis heen, pertinent weigerend de balken te raken. Iedereen juichte voor hem toen hij het gehaald had. Echt een dijk van een knol. hij staat nu bij Hans Horn en is met pensioen.

als jouw paard ook zo'n karakter heeft, dan mag je heel blij zijn!

ringo
Berichten: 40
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 11:49

Ik rij een nakomeling van Niagara. Niagara is weer een zoon van Libero H.
Heel braaf paard, kan ook wel erg heet worden. Hij is pas 3 en het gaat erg goed. Ga binnenkort voor het eerst met hem starten in de dressuur.
Hij is springen gefokt maar hij loopt zo lekker en ruim dat ik er gewoon een dressuurpaard van ga maken. Nakomelingen van Libero H staan er om bekend dat ze aardig kunnen bewegen.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:24

Wij dachten ook nog een tijd geleden aan Libero H voor onze Nimmerdor merrie. Dat moet namelijk een hele goede combi zijn, maar uiteindelijk is het toch Gentlemen geworden bij deze merrie.
Ik heb Libero laatst nog gezien bij de Wiemselbach. Hij wordt nu wel oud, maar hij is nog steeds harstikke lief Lovers

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 22:41

Desiree schreef:
Ik heb de hengst zelf ooit zien springen met Jos Lansink op Indoor Brabant. WAt een vechtmentaliteit en een wilskracht heeft dat beest zeg! Hij sprong zo goed en precies over de laatste hindernis, ik geloof dat het een dubbelsprong was, bleef hij in de lucht stil hangen en dreigde hij naar beneden te vallen. Hij klauwde met zijn hoeven en vocht zich over die hindernis heen, pertinent weigerend de balken te raken. Iedereen juichte voor hem toen hij het gehaald had. Echt een dijk van een knol. hij staat nu bij Hans Horn en is met pensioen.

als jouw paard ook zo'n karakter heeft, dan mag je heel blij zijn!


Ik vond ook altijd dat hij een ontzettende vechter is met springen. Daarom vond ik hem ook zo geweldig. Jammer dat hij alleen werd gebruikt als inval.

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 01:41

Neel schreef:
Ik heb Libero laatst nog gezien bij de Wiemselbach. Hij wordt nu wel oud, maar hij is nog steeds harstikke lief Lovers


Lief?! Tijdens de hengstenshow afgelopen jaar, stonden de stallen opengesteld. Hij vloog bekant mijn vriendin aan toen zij hem even "leuk"wilde aaien! Haha!

Maar ach, misschien was ie wel zat van al dat publiek die dag.

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 08:49

Ik HAD een Libero H ruin. Een bruine met kol en sneb en half maanoog. Heel apart. Super fijn paard die voor je wilde werken en ook goed kon springen. Wel gevoelig paard en dus heel geschikt voor meisje. Had ook de dikke staart van zijn vader. Up & Go (v. Libero) heette hij Lachen. Kwam uit dezelfde stam als de Libero H merrie Liberty van Laura Kraut (USA GP niveau springen). De stam waar deze paarden uit komen: http://www.mts-kuiper.nl/en/nieuws.php
Mocht er het M mee in maar heb hem verkocht doordat ik mijn been brak toen ik van ander paard viel. Paardje wilde zo graag aan het werk blijven dat ik hem verkocht heb ipv 4 mnd. stil te zetten.
Uit wat voor merrie komt die van jou?
Het valt wel op de Libero's die op het hoogste niveau lopen meestal uit een Nimmerdor x Volbloed merrie komen. O.a. Liberty, Iowa

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 08:51

griebels"]
[quote="Desiree schreef:
Ik heb de hengst zelf ooit zien springen met Jos Lansink op Indoor Brabant. WAt een vechtmentaliteit en een wilskracht heeft dat beest zeg! Hij sprong zo goed en precies over de laatste hindernis, ik geloof dat het een dubbelsprong was, bleef hij in de lucht stil hangen en dreigde hij naar beneden te vallen. Hij klauwde met zijn hoeven en vocht zich over die hindernis heen, pertinent weigerend de balken te raken. Iedereen juichte voor hem toen hij het gehaald had. Echt een dijk van een knol. hij staat nu bij Hans Horn en is met pensioen.

als jouw paard ook zo'n karakter heeft, dan mag je heel blij zijn!


Ik vond ook altijd dat hij een ontzettende vechter is met springen. Daarom vond ik hem ook zo geweldig. Jammer dat hij alleen werd gebruikt als inval.
[/quote]

Inval? hij heeft in die tijd wel zeer verdienstelijk gesprongen. Als 'inval' paard heeft hij aardige windsom bij elkaar gelopen hoor.

Heeft iemand trouwens nog banden van Libero H in de tijd dat hij In Den Bosch enzo won? heb het toen wel allemaal gezien maar nooit opgenomen jammergenoeg.

Sansjo
Berichten: 127
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-04 20:37

Hoi Zoekie. De moeder van mijn paard is Hieke. Zij is weer een dochter van Able Albert. Mijn paard is donkerbruin met zwarte manen en 2 witte voetjes. Verder geen aftekeningen. Hij heeft ook een hele dikke staart en hele dikke manen die ik wanneer ik ze trek ook gelijk moet uitdunnen. Heeft het paard van jou ook zoveel last van mok? Die van mij loopt er al 2 1/2 jaar mee en is puur erfelijk en inmiddels chronisch geworden. Meer dan 25 soorten medicijnen gebruikt. Alle zonder resultaat. Ik ben 2 jaar geleden op de stal van Hans Horn geweest om eens over Libero H te kletsen en hem uiteraard een aai en knuffel te geven. En zijn eigenaar zei toen dat Libero er ook zoveel last van heeft en het ook al heel wat jaartjes heeft. Mijn paard heeft blijkbaar een zuiver Libero karakter want hij is supereigenwijs met een hele sterke eigen wil. Op stal is hij superlief en braaf maar met rijden zeer wisselvallig. Hij schrikt heel erg vaak van allerlei onnozele dingen zoals een plastic zakje e.d. En als hij geen zin heeft verzint hij allerlei manieren om onder het werk uit te komen. Zoals steigeren of wegrennen en als een idioot beginnen te bokken. Heeft die van jou dat ook?

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 22:36

Hoi die van mij had 4 zwarte benen en geen last van mok (gelukkig). Met rijden kon hij ook spooky doen maar tijdens concours was hij braaf en lette hij goed op.

luxje

Berichten: 4807
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-04 04:02

die van mij is Lux X Farmer X Libero H, of vind je dat te verre familie?

Moosje

Berichten: 5496
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 13:27


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 14:11

Wij hadden er eentje op stal.
1,82m, echt een reus.
Een ruin, heel braaf aan de hand, maar met rijden wilde hij nogal eens op zijn achterbenen gaan staan. En dan was hij HOOG!

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-04 18:22

Ik heb ook een tijdje een Libero H gereden. Een erg gevoelig paard die bij het minste of geringste omhoogkwam of ging slaan. Als je er doorheen wilde rijden werd het alleen maar erger... (En ja: ze is helemaal doorgelicht door de veearts en behandeld voor haar rug) Nu is ze drachtig en wordt vanwege haar 'kuren' maar niet gereden. In de springring (onder een andere ruiter) was het trouwens een erg goed paard!