Het dressuurpaard volgens Rosie en de FEI

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:01

Nou Anna, jij had zeker tijd over van het weekend..?

Je zegt t volgende (over de FEI): 'Het reglement is overduidelijk en verlangt in alle oefeningen de NATUURLIJKE balans. Met andere woorden zoals het paard zich natuurlijk beweegt, dient het zich ook onder het zadel te presenteren.'

Maar dat is al onmogelijk als je bedenkt dat een GP-paard moet piafferen: dat is volstrekt onnatuurlijk dus hoe moet een paard in G*dsnaam in een natuurlijk balans en op een natuurlijk manier een piaffe tonen??

Culemborg here I come!!


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:45

Anna42"]
[quote="Gail schreef:
Nou Anna, jij had zeker tijd over van het weekend..?

Je zegt t volgende (over de FEI): 'Het reglement is overduidelijk en verlangt in alle oefeningen de NATUURLIJKE balans. Met andere woorden zoals het paard zich natuurlijk beweegt, dient het zich ook onder het zadel te presenteren.'

Maar dat is al onmogelijk als je bedenkt dat een GP-paard moet piafferen: dat is volstrekt onnatuurlijk dus hoe moet een paard in G*dsnaam in een natuurlijk balans en op een natuurlijk manier een piaffe tonen??


Sinds wanneer is de piaffe onnatuurlijk?
[/quote]

Sinds de schepping van het paard??

Culemborg here I come!!


Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:50

Anna42"]
[quote="Gail"][quote="Anna42"]
[quote="Gail schreef:
Nou Anna, jij had zeker tijd over van het weekend..?

Je zegt t volgende (over de FEI): 'Het reglement is overduidelijk en verlangt in alle oefeningen de NATUURLIJKE balans. Met andere woorden zoals het paard zich natuurlijk beweegt, dient het zich ook onder het zadel te presenteren.'

Maar dat is al onmogelijk als je bedenkt dat een GP-paard moet piafferen: dat is volstrekt onnatuurlijk dus hoe moet een paard in G*dsnaam in een natuurlijk balans en op een natuurlijk manier een piaffe tonen??


Sinds wanneer is de piaffe onnatuurlijk?
[/quote]

Sinds de schepping van het paard??
[/quote]

Waar denk je dat de piaffe dan vandaan komt?
[/quote]

Nou met genoeg dwang is het wezen paard aardig genoeg om iets te doen wat wij van hem eisen.

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 15:50

ceasario"]
[quote="sarabande schreef:
Rosie verkondigd al jaren vooral zijn eigen visie, die soms de visie van het KWPN overstijgt en zeker niet de visie van het meerendeel van de KWPN fokkers weergeeft.


Ik heb andere tijden gekend Tong uitsteken Off-topic opmerking.
[/quote]


Ik kan t neit meer volgen Toelichting?

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:14

Bucephalus"]
[quote="CGJ12 schreef:
nu in abn graag...........


Als ik wat meer tijd heb wil ik het wel voor je vertalen, alleen nu lukt dat niet.
[/quote]

Lijkt me dat je de strekking toch wel weer kunt geven???

Anna, heb jij iets tegen die Rosie?? Of lijkt t maar zo?

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:23

O, en ik nou denken dat CJG12 hier de zinvolle bijdrage gaf Verward

Nou zoals ik al eerder opmerkte heb je duidelijk laten blijken dat je het al vaag vindt als iemand die Rosie serieus neemt, dus maak je het zelf persoonlijk. Dus is het niet zo raar als je reacties krijgt om dat toe te lichten. En als je dat niet wilt, moet je misschien geen suggestieve opmerkingen plaatsen. Simpel toch?

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:34

Anna42"]
[quote="Wouter24"][quote="Pipo schreef:
Jammer dat Denbosch al bijna start. Ik had graag een Debat willen organiseren.

Denk ik aan een discussie tussen bijv: Karel, Rosie, Hamoen, Verkerk en andere mensen die graag mee willen doen.

Beveiliging zal natuurlijk goed geregeld moeten worden, maar dat kan wel Haha!


Stoelen a.u.b vastnagelen in het beton Knipoog

Bovengenoemde zijn mensen met een visie, maar er is op dit moment maar eentje die zijn visie kan verwezenlijken....
[/quote]

Rosie in elk geval niet, die valt af. Wie blijft er dan nog over?
[/quote]

Oke hij heeft volgens jou geen visie én je vindt het verbazingwekkend als iemand hem serieus neemt....maar oké het ging dus volgens jou niet over de man maar over het verhaal.... Verward

Zíjn verhaal wordt onderbouwd door dr. Rene van Weeren, senior docent Fac. Utrecht.

Kan iemand nou dat Duitste gebrabbel kort samenvatten in het Nederlands??

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-04 16:43

chantal1"]
[quote="Gail schreef:

Nou met genoeg dwang is het wezen paard aardig genoeg om iets te doen wat wij van hem eisen.


Dwang, denk het niet, ik heb er een die staat wel eens te piafferen in zijn stal (ja, het is een druktemakertje) dus hoezo niet natuurlijk, iets wat er niet van nature inzit kan je er ook niet uithalen.
[/quote]

O nee dat is ook zo want beren dansen ook van nature!! En ik die spotjes op tv maar niet snappen...

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 09:41

Bucephalus schreef:


Het stukje (1974) illustreert wat er van belang is bij de voortbeweging. Rosie’s verhaal is dus klinkklare nonsens.



Dus misschien is dat in 30 jaar studie allang achterhaald??

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 12:08

Anna42 schreef:
Rosie heeft zo'n zelfbouwpaard (exlusive made in Holland) en denkt vervolgens dat je met wat trukken dat zelf bedachte niet evenwichtige gevalletje wel aan de gang krijgt.


Ben wel benieuwd wat dat dan voor paard is??

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-04 15:02

Pff, ik vind het ook nogal een witch hunt worden. Rosie is dom en snapt nergens wat van en het afgebeelde paard is stront. OK dan!

Bel die man en ga hem bestoken, of stuur een ingezonden brief naar het KWPN, dat lijkt me zinvoller dan dit.

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 09:45

Anna42"]
[quote="Gail schreef:
Pff, ik vind het ook nogal een witch hunt worden. Rosie is dom en snapt nergens wat van en het afgebeelde paard is stront. OK dan!

Bel die man en ga hem bestoken, of stuur een ingezonden brief naar het KWPN, dat lijkt me zinvoller dan dit.


Kom op Gail wel bij de leest blijven. Rosie wordt door niemand gekwalificeerd als dom. Rosie wordt aangesproken op wat hij schrijft. Ook het afgebeelde paard wordt niet als stront gekwalificeerd. Wel wat Rosie erover schrijft.
Het topic is overigens interessant genoeg om er in brede kring over te discussieren en dat is via IDS niet mogelijk.
[/quote]

Je schrijft meerdere keren dat de man alles uit de lucht gegrepen heeft geen visie heeft z'n engels waarschijnlijk niet goed is en alles wat hij schrijft klinkklare onzin is en o ja we moeten hem vooral niet serieus nemen....maar je bedoelt eigenlijk te zeggen dat je hem toch intelligent vindt??? Verward

Dit is inderdaad kennelijk interessant voor een brede discussie, ik zeg alleen dat als je anoniem de man zijn visie persoonlijk (tenslotte staat zijn naam in het onderwerp) ter discussie stelt, het wel zo netjes zou zijn je de discussie óók met de persoon in kwestie aangaat, hetzij 1 op 1 hetzij via IDS.

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 12:15

Anna42"]
[quote="Gail"][quote="Anna42"]
[quote="Gail schreef:
Pff, ik vind het ook nogal een witch hunt worden. Rosie is dom en snapt nergens wat van en het afgebeelde paard is stront. OK dan!

Bel die man en ga hem bestoken, of stuur een ingezonden brief naar het KWPN, dat lijkt me zinvoller dan dit.


Kom op Gail wel bij de leest blijven. Rosie wordt door niemand gekwalificeerd als dom. Rosie wordt aangesproken op wat hij schrijft. Ook het afgebeelde paard wordt niet als stront gekwalificeerd. Wel wat Rosie erover schrijft.
Het topic is overigens interessant genoeg om er in brede kring over te discussieren en dat is via IDS niet mogelijk.
[/quote]

Je schrijft meerdere keren dat de man alles uit de lucht gegrepen heeft geen visie heeft z'n engels waarschijnlijk niet goed is en alles wat hij schrijft klinkklare onzin is en o ja we moeten hem vooral niet serieus nemen....maar je bedoelt eigenlijk te zeggen dat je hem toch intelligent vindt??? Verward

Dit is inderdaad kennelijk interessant voor een brede discussie, ik zeg alleen dat als je anoniem de man zijn visie persoonlijk (tenslotte staat zijn naam in het onderwerp) ter discussie stelt, het wel zo netjes zou zijn je de discussie óók met de persoon in kwestie aangaat, hetzij 1 op 1 hetzij via IDS.
[/quote]

Officiele publieke publicaties kunnen leiden tot publieke reacties. Niemand zal Rosie er van weerhouden om hier publiekelijk op te antwoorden.
Het staat Rosie volledig vrij om aan deze publieke discussie deel te nemen.
[/quote]

Maar dan moet hij wel weten dat deze discussie gevoerd wordt. Heb je m dat al laten weten?

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 14:43

Je hebt het zelf steeds over personen al ontken je dat.

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:06

Ik vind t gewoon nogal gefrustreerd overkomen. En fijn dat je ontkent dat je nogal persoonlijke negatieve opmerkingen maakt, maar lees dan je eigen bijdragen nog eens een keer kritisch. Je bent toch zo goed in kritisch lezen? Of geldt dat alleen voor de teksten van anderen?

Culemborg here I come!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-04 15:17

Anna42 schreef:
Geen andere personen genoemd behoudens Dr. Heling en Landstallmeister von Henings dit naar aanleiding van de door Bucephalus vertaalde visie van deze architecten.


Goed voorbeeld van selectief kritisch zijn.

Doei, doei

Culemborg here I come!!


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers