Welke hengst voor dit jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Welke hengst voor dit jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-04 17:18

Weten jullie al welke hengst je gaat gebruiken voor je merrie dit jaar? Voor onze tinker hebben we al een kandidaat en voor Jildau ben ik me nog aan het oriënteren, maar heb al een mooie op het oog

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 21:19

Neeeeejjjjj zie topic:

[FA] [GZ] Site's met filmpjes van hengsten

Mooie hengsten zijn er in overvloed alleen ze moeten wel bij de merries passen. Maar tips voor onze merries zijn van harte welkom!

Waarschijnlijk wordt de hengst voor Ida Oramé of Karandasj.....

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:18

De mijne gaat bij Royal Bravour

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:25

Mijn Friese merrie, heeft een veulen van Tije.
Ik weet nog niet zeker of ik mijn merrie dit jaar weer laat dekken, maar als dat wel het geval is, dan iig weer door de vader van mijn veulen Lachen !
(never change a winning team Knipoog )

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 23:49

Voor 90% zeker dat het weer mijn eigen hengst wordt. Ik verwacht nu zijn 1e veulens.
Komend weekend is de HK van het welsh stamboek, bij de nieuw te keuren hengsten zit iig niets wat ik kan gebruiken.
Maar eerst moet er nog wat uit voordat er weer wat in kan...

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 08:48

Roxette gaat terug naar Rubiquil en Sultana wordt niet gedekt dit jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:01

Lisavivera gaat naar Orbaldo II van Nimber, het veulen is ook voor haar.
Voor Ilindra zijn we bezig om sperma van Zoöloog uit Amerika te krijgen, lukt dat niet gaat ze naar Koss.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 09:13

Wij wachten ook op hoe de veulens dit jaar zijn. Zijn ze goed dan gaan ze weer onder dezelfde hengsten. We verwachten voor de tweede keer uit dezelfde merries veulens van Ooseven en Orame.

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 19:54

Voor mijn tinkermerries is de keuze snel gemaakt.... Baggio staat ernaast Knipoog
Mijn warmbloedmerrie, die dit jaar ook drachtig is van Baggio, blijft dit dekseizoen leeg... 2 veulens per jaar vind ik wel genoeg eigenlijk

Rhea
Berichten: 3489
Geregistreerd: 10-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:14

Ik weet het nog niet, tips? Een BWP'er Touch of Fairwayxx X Saygon X Fantastique, haar minpunten: Ze is wat lang, wat vlak van voren en ze heeft een enorm hoge schoft. Haar grote plus: Haar vorige veulen had daar allemaal niets van, wat een kopie van zijn pappa!! Verder een superkaraten, goed springvermogen en spoort kaarsrecht!!

ukkie

Berichten: 1669
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 20:16

Sterre schreef:
Mijn Friese merrie, heeft een veulen van Tije.
Ik weet nog niet zeker of ik mijn merrie dit jaar weer laat dekken, maar als dat wel het geval is, dan iig weer door de vader van mijn veulen Lachen !
(never change a winning team Knipoog )


Leuk sterre OK dan!


Mijn merrie blijft leeg volgend jaar Lachen

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-04 22:29

Eerst maar eens wat voor veulens we allemaal krijgen van de verschillende hengsten daarna laat ik de keuze wel weten Lachen

In ieder geval een aantal van Oklund.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-04 23:18

Voor mij was de keuze snel gemaakt om ze beide te laten dekken dit jaar, dan hebben we hopelijk in ieder geval één veulentje volgend jaar (onze Eileen heeft nml. een miskraam gehad vorig jaar augustus, na 3 maanden dracht)

Zondag gaan we naar de kandidaat voor Jildau kijken

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:15

Tije ~! zullen de meeste van ons weer door gedekt worden Lachen

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:27

Mijn merrie, als alles goed gaat en er komt dit jaar een goed veulen uit, gaat dan waarschijnlijk (ff nog mn vader overhalen die heeft namelijk andere ideen over een leuk aantal paarden dan ik Haha! ) weer gedekt worden door Moran ox.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:48

Als alles meevalt:
een merrie door Morgengold II van Gestuet-Falkenhorst in Duitsland ... een van de maar 5 palomino goedgekeurde warmbloed hengst in de wereld. Dit is 100% zeker.
een merrie door 3/4 arabier pinto Indian Boogie Woogie maar hier ben ik nog niet zeker van omdat ik nogal negatieve verhalen krijg over hem. Vraagt verder onderzoek of het waar is of gewoon "sour grapes".

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:57

Bij mij wordt er dit jaar helaas nog niet gedekt... met Silly wil ik nog even doorrijden en de kneus is nog niet gezond genoeg...

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:13

Peterina schreef:
Als alles meevalt:
een merrie door Morgengold II van Gestuet-Falkenhorst in Duitsland ... een van de maar 5 palomino goedgekeurde warmbloed hengst in de wereld. Dit is 100% zeker.
een merrie door 3/4 arabier pinto Indian Boogie Woogie maar hier ben ik nog niet zeker van omdat ik nogal negatieve verhalen krijg over hem. Vraagt verder onderzoek of het waar is of gewoon "sour grapes".



Morgengold II?. Woops apart hoor. Nu maar hopen dat je inderdaad een palomino eruit krijgt.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:36

De merrie is Peach Gold (foto's te zien op www.royalbelgianpalomino.be op de 2004 show affiche en in foto galery), is palomino en een afstamming van Florentijn (Renville/Nimmerdor/Jagermeester) x Sandokan (arabier). Ik heb dus 50% kans op palo (altijd voor de verkoop), 25% kans op cremello (als het een merrie veulen is blijft ze!!) en 25% kans op vos (altijd voor de verkoop). Morgengold II heeft de neiging om zijn creme gene door te geven dus ik heb veel hoop op een gekleurde veulen.

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:48

Ogano Sitte (zou mooi zijn, vind ik, dus hopen dat 't gaat lukken)

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 12:56

Naar alle waarschijnlijkheid wordt het Solitair voor mijn Topas X Brederomerrie.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 09:35

Tymor Mai zal gedekt worden door de eigen hengst Gwenllan Brynle. Eens zien wat die gaat geven. Hijzelf is in ieder geval erg mooi.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 11:51

Paddox voor mijn Kwpn merrie
Iron Eyes Cody een americaans hengstje voor mijn shet.
En onze eigen Bulletje mag de andere shet dekken en wordt dan gecastreerd.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 13:51

Ik ben er nog niet uit! Wil in februari nog een aantal nakomelingen bekijken van Phin Phin, of dat zou passen bij mijn merrie. Maar ik heb ook nog wat andere hengsten op het oog, Guidam, Larino, Uno etc. Gelukkig heb ik nog een paar maanden om me verder te oriënteren, in april wil ik haar laten insemineren.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 14:15

Wij zijn er ook nog niet uit voor onze merrie. Wel een aantal hengsten op het lijstje staan maar met kiezen wachten we nog even. Misschien zie ik volgende week nog wat interessants Knipoog . Karandasj, Haarlem, Cabochon en Turbo Magic staan nu op de lijst.