karakter van afstammelingen Zeoliet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 00:34

De reden is omdat ik nu een meisje help die daar dus een afstammeling van Zeoliet heeft. Het zit namelijk zo, het paard is heel onrustig. Het is gewoon een complete neuroot. Kijkt overal naar, schrikt overal van. Is behoorlijk heftig met rijden. Het kan ook zijn dat het aan de opvoeding ligt. Wie kan mij helpen?

[Edit] hele lange titel ingekort [/edit]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-11-14 23:42 ]</font>

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 00:41


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 01:09

Bij ons staat een enterhengst van Zeoliet. Hij is echt enorm groot, en ja, wordt nog veeeeel groter! Today (zo heet ie) is een echte draak. Als je niet oplet, mis je een hap uit je lichaam of heb je een klap te pakken, maar kroelen over zijn hoofdje vind ie weer heerlijk. Echt een paard met enorme stemmingswisselingen.

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-01 13:51

Dank jullie wel, met de info. Ik was er al bang voor, dat Zeoliet lastige afstammelingen heeft. Dit paard is inderdaad een draak. Eentje die er ook nog eens heel onschuldig bij kan kijken Extreme duivel .

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 13:54

Ik heb een Zeoliet merrie gehad om even te rijden en dat was een schat maar ik ken er 1 die is wel braaf maar kan af en toe lastig zijn als hij geen in heeft. En nog een andere dat is een hele grote sul, achja het zegt niks hoor, het is maar net hoe je er mee omgaat.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 15:42

Hoi, bij Jules en Victor kun je verdere info over Zeoliet vragen. Neolight is nl. ook een afstammeling van deze hengst en ik geloof dat ze best veel info. hebben verzameld over 'm.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 16:53

op mn werk hebben we een 3jarige Zeoliet gehad. heel lief dier, vond alles goed, tuurlijk wel ondeugend (Ben jij eetbaar???? Haha! )maar dat is ook een stukje leeftijd denk ik. Gerald vond t een heerlijk dier om te rijden, t was echt een geweldig paard. niet supergroot, mooi gebouwd, fijn karakter enz enz enz.
Maar Ray was een lieverd, wel beetje onrustig af en toe (wat wil je met een 3jarige die 2 jaar op t land heeft gestaan) maar uiteindelijk komt dat volgens mij wel goed. alleen maak ik dat niet meer mee, omdat Ray inmiddels ergens anders heen is.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 18:51

volgens mij zijn de afstammelingen lang niet allemaal zo slecht! Verward

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-01 22:35

ik heb zelf een echte zeoliet, maar dat is geen gemakkelijk heerschap. hij ziet alles en schrikt overal van.
is heel erg dominant tijdens het rijden en niet makkelijk te rijden.
op stal happerig, maar niet vals, eerder speels, maar wel een schat in de omgang.
hij is nu 6 jaar en al 1.75 hoog.
ik heb hem nu vanaf half februari en sinds 2 maanden gaat het super.
je moet een zeoliet respect afdwingen.
als je dat hebt doet hij alles voor je.
ik heb een hele moeilijke tijd gehad met hem, maar nu scoort hij geweldig in de wedstrijden, hij laat me nooit zitten. 2 wedstrijden, 4 proeven, 3x winst en 3x 1e.
dwing hem op een rustige manier respect af, maak hem niet boos door oneerlijk gedrag want dat win je nooit van hem.
ik zou hem nooit meer kwijt willen.
succes. groetjes marianne

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-01 09:01

Ik heb nog nooit een makkelijke Zeoliet meegemaakt, is erg moeilijk bloed. Maar het 'voordeel' van zulke paarden is wel dat ALS je ze eenmaal goed voor je aan het lopen hebt, de spetters er ook afvliegen!