preferentschap voor NRPS merrie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

preferentschap voor NRPS merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 15:27

Ik doe nu wel een beetje heel erg aan "wishfull thinking" maar als Radetzky gekeurd raakt, kan ik het preferentschap aanvragen voor mijn merrie. Of moet er gewacht worden totdat de hengst zijn verrichtingsproeven goed heeft doorstaan en goed bevonden is. Uit de reglementering kan ik het niet uitmaken en bij het stamboek zijn ze nu veel te druk bezig met de showdag om op een mailtje te reageren. (wat in mijn ogen heel erg te begrijpen valt). Voor de prijs moet ik het niet laten want het is slechts 23 euro.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:29

Volgens mij moet je even wachten tot hij het verr. onderzoek heeft gelopen, pas daarna worden ze definitief goedgekeurd voor een bepaalde termijn.
Als hij nu goed bevonden wordt, is hij alleen "aangewezen" voor het verrichtingsonderzoek!

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 15:32

tja dat is nu precies het vervelende dat ik niet kan uitmaken uit de reglemetenlijst. Zucht zal eerst eens afwachten of hij wel gekeurd raakt. Ik was eigenlijk wat aan het dromen over het hebben van een preferente merrie op stal. Dit klinkt zelfs nog beter dan Keur. Ik zal wel teveel vragen. Het zal waarschijnlijk niet gebeuren.

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 17:44

Ik dacht dat een hengst ster wordt verklaard of naar de 3e bezichtiging mocht dat dat ook geldt. (mits de merrie nog 2 nakomelingen ster of 3e bezichtiging heeft gehad). maar ja pin me er niet op vast.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 19:18

Ik weet het niet, maar ze worden zaterdag voor 1 jaar goedgekeurd en dan na de verrichtingen weer voor 1 jaar. Dat zou dus niet zoveel uitmaken

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-04 19:29

gomir schreef:
Ik weet het niet, maar ze worden zaterdag voor 1 jaar goedgekeurd en dan na de verrichtingen weer voor 1 jaar. Dat zou dus niet zoveel uitmaken



hoe bedoel je? mocht hij na de verrichtingtest afgekeurd geraken indien hij zaterdag gekeurd raakt maakt dat dan geen deel meer uit voor de merrie?

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 21:25

Dat weet ik dus niet

Ik reageerde op dit stukje van Missouri:
Missouri schreef:
Volgens mij moet je even wachten tot hij het verr. onderzoek heeft gelopen, pas daarna worden ze definitief goedgekeurd voor een bepaalde termijn.
Als hij nu goed bevonden wordt, is hij alleen "aangewezen" voor het verrichtingsonderzoek!


Als ze zaterdag door de derde bezichtiging komen zijn ze voor een jaar goedgekeurd(deze hengsten staan ook als goedgekeurd voor het jaar ... op de site). Komen ze dan door het examen dan worden ze weer voor een jaar goedgekeurd

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-04 08:51

Heb ondertussen een pb'tje gehad van Jantien. Het is inderdaad zo dat zaterdag de hengsten voor 1 jaar worden goedgekeurd en na de verrichtingstest opnieuw voor een 1 jaar. In theorie zou ik dan het preferentschap kunnen aanvragen maar ze wist ook wat er zou gebeuren met het preferentschap indien de hengst na de verrichtingen wordt afgekeurd. Ze zou het voorleggen aan het bestuur. Ik wacht nu eerst de uitslag af van zaterdag en zal indien bij goed resultaat volgende week een mailtje sturen aan het stamboek.