Registeren van Appendix Quarter?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Registeren van Appendix Quarter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 21:43

Is het mogelijk om bij een Engels volbloed x Quarter Horse op 4-jarige leeftijd nog papieren aan te vragen en hem dus als Appendix quarter te laten registeren?

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:11

Ik zou niet weten waarom niet. Het enige nadeel is, is dat de registratie kosten hoger worden naarmate een paard ouder wordt. Bij de Paints stijgt de prijs zelfs extreem. Bekijk de registratieforumulieren eens op http://www.aqha.com

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 22:16

Daar moeten zeker wel dna-testen voor gedaan worden?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:44

Registreren kan tot 48 maanden, daarna niet meer.
Wel moeten natuurlijk alle benodigde papieren in orde c.q. aanwezig zijn.

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 23:48

Wat zijn alle benodigde papieren daarvoor dan?

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 23:52

Een dekbewijs van de hengsteneigenaar, een stallion-breeding rapport. En de engels-volbloed moet ingeschreven zijn bij de 'Jockey-club'.
En natuurlijk een officieel Quarter-papier op naam van de eigenaar ten tijde van dekking.
Is de Quarter de merrie of de hengst?

Voronez
Berichten: 153
Geregistreerd: 13-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 23:57

Ik neem aan dat het de hengst is. Hij staat te koop in het buitenland, ik heb verder nog geen contact gezocht, omdat ik eerst graag wilde weten of hij nog papieren zou kunnen krijgen Lachen

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 00:14

Als het paard nu echt 4 jaar is ben je dus te laat. Dan bedoel ik de echte geboortedatum en niet de 1 januari-datum Lachen
Kijk eens of je hier duidelijk kunt krijgen:
http://www.jockeyclub.com/registry.asp

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 10:42

http://groups.msn.com/horsesofElles/gen ... 0605722721

Onderaan de pagina staat de regelgeving inzake de registratie van Appendix Quarter horses, o.a.:

Uit het rulebook 2004:

204. TO OBTAIN AN APPENDIX CERTIFICATE.

Except as otherwise limited on proper compliance with the rules and regulations of AQHA, a stallion, mare, gelding, spayed mare or nonbreeding
mare which is 48 months or less that has one parent with an AQHA number and the other parent registered in the New
Appendix, The Jockey Club of North America or any Thoroughbred registry recognized by The Jockey Club of North America may be
listed in the New Appendix. (A horse more than 48 months of age may be registered if its parentage is verified by genetic testing and all
requirements of registration are met. )

Voordat ik veulens ging fokken uit mijn Volbloed merrie, heb ik haar eerst bij de A.Q.H.A. laten registreren, ze kreeg toen een eigen registratie nummer. Op het breeding report van de hengsten kon haar registratie nr. dus worden opgegeven en wist de A.Q.H.A. precies om welke Volbloed merrie het ging. Als de vader of moeder nog helemaal niet geregistreerd is bij de A.Q.H.A., dan lijkt dit mij een complicerende factor.