Keuringsdag Tweede bezichtiging Gelders paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Keuringsdag Tweede bezichtiging Gelders paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 00:10

Twee hengsten door naar de 3e bezichtiging:
928 Ulmus; Koss x Deutzia keur pref.(Zichem x Wachtmeester)
Atletisch en goed bewegend, goede sprong, helaas wat klein 1.60 m.
934 Unison; Zichem x Elegant
Liet zich veel beter zien dan in Zwolle, juiste keuze. Mooi Gelders type.

Verkooppresentatie:
In een propvolle hal (gelukkig) werd een grote varieteit aan Gelderse en gedeeltelijk Gelderse paarden voorgesteld. Heel veel zeer verschillende typen, van zeer klassiek tot moderne rijpaardtypische Geldersen waarvoor per paard ruim de tijd genomen werd. Een verademing.

Topper was de helaas gecastreerde Tommie huis te Bunne; Ahoy x Zep.
Dit is een van de mooiste en best bewegende Ahoy nakomeling die ik tot nu toe gezien heb.

Zeer klassiek en zwaar gebouwd waren de zusters Juweel en Libel; Bazuin x Triomfator. Lijken qua type veel op Berber van Jantina.

Een van de laatste nakomelingen van Satelliet, de merrie Piazina, uit een Elegant moeder was zeker ook de moeite waard.

De schimmelmerrie Oreste wat afstamming betreft heel interessant; Zep x Oriant, was helaas wat gewoon in de beweging.

Galant werd onder het zadel voorgesteld deed het braaf. Ik ben heel benieuwd of hij verkocht is en of hij nog beschikbaar blijft voor de fokkerij.

De rest van het programma hebben wij niet gezien, het was baggerweer en de stallen moesten nog uitgemest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 09:58

Met de aanwijzing van de 3e bezichtigings hengsten was ik het helemaal eens.
Erg jammer dat Ulmus wat klein en compact is, lijkt een beetje op een kleine Cabouchon.
Unison viel me in Zwolle erg tegen maar nu liet hij zich echt super zien, wat een atleet, hoop dat hij het in Ben Bosch weer net zo goed doet als gisteren.

Ben ook heel benieuwd wat het met Galant gaat worden.
Eind dit jaar wordt hij beoordeeld op zijn 11 jarige nakomelingen en ik weet nog niet of hij wel gehandhaafd zal blijven.
Hij heeft op ruim 100 nakomelingen maar erg weinig stamboek, ster en keurmerrie's.
Zelf ben ik nooit zo weg van hem geweest.

Ik was wel helemaal weg van Tommie Huis te Bunne
Heb gisteravond het nummer van de verkoper opgezocht en ben me zelf aan het overtuigen dat ik die NIET moet bellen.
Ik heb al 3 paarden en dat is meer dan genoeg Tong uitsteken
Tommie is een erg mooie stoere bruine ruin, die me erg aan Händell in zijn jonge dagen deed denken.
Albert vind dat we hem wel moeten bellen om te informeren naar een merrie van dezelfde afstamming en Usti verkopen.
Slecht plan........

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 10:18

Ik ben nieuwsgierig naar die beide hengsten, zouden ze erdoor kunnen komen denken jullie? Bij de vorige bezichtiging waren er toch niet zo veel echt enthousiast of wel?

Leuk dat er op de verkooppresentatie zoveel verschillende types waren. Volgende keer wil ik ook eens gaan kijken, ik moet me toch eens wat meer verdiepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 10:33

Eerlijk gezegd denk ik dat ze er dit jaar geen Koss of Parcival bij hebben zitten.
Als ik ze beide vergelijk met Sirius kunnen ze de concurentie zeker aan.
Als Ulmus zich zo blijft laten zien als hij in Zwolle en Ermelo deed maakt hij een redelijke kans.
Unison vind ik moeilijk, in Zwolle vond ik er niet veel aan maar gisteren liet hij zich los erg goed zien maar in Den Bosch lopen ze weer aan de hand.
We wachten maar af.
Zaterdag 7 feb. zijn we om 8:00 Gaaaap in Den Bosch voor het laatste deel van het circus (en om te shoppen Clown )

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:45

Ik heb indertijd die merrie Deutzia gezien als driejarige.
Dat was zo'n schitterende merrie daar werd je stil van.
Nu maar hopen dat haar zoon wat nagroeit want een hengst van 1.60 zal weinig merries krijgen ondanks dat het bloed zo mooi is.
Ben benieuwd hoe ze zijn zaterdag de 7e.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 13:53

Waren jullie gisteren in Ermelo Albert en Ilindra Verward
Als dat zo was is het jammer dat we het niet van elkaar wisten

Ik was er voor het verrichtingsonderzoek van het NRPS en heb dus ook wel een stukje Gelderse paarden meegekregen en een deel van de verkooppresentatie
Het was inderdaad lekker vol in de hal Bloos We waren blij toen we uiteindelijk beneden aan een tafel onze lunch weg konden werken, kantine was afgeladen...Knipoog


Tommie is die grote bruine die onder het zadel gepresenteerd werd of niet Verward Heb ik een aantal mensen positief over horen praten(was jij dat Verward *LOL* )
Was een van de weinige paarden die ik nog wel leuk vond, ik ben meer voor de wat bloederige springpaarden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:49

Ik had nog wel m'n Boktpetje op Haha!
Camel boktpetje, dikke camel kleurige trui, zwarte bodywarmer en spijkerbroek.
Albert had een rode KWPN jas aan.
Hoorde net dat Tommy gisteren is verkocht voor 5700,=, weer een probleem opgelost Knipoog

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 00:37

Er waren nogal wat mensen met een rode KWPN-jas Knipoog

Als ik jullie gezien heb was het wsl van de achterkant en dan herken ik geen boktpetjes Wij waren vooral in de omgeving van de 'bar' te vinden Knipoog

Albert

Berichten: 5731
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-04 23:14

gomir schreef:
Er waren nogal wat mensen met een rode KWPN-jas Knipoog



ja, ik liep nogal rond. Heb geen andere rode KWPN jassen gezien Haha!

Ik heb nog even gesproken met iemand van de fokkerijraad.
Ulmus maakt een goede kans; hij is pas 2,5 dus zal nog wel een stukje groeien. Laurentz was ook maar 1.61 m bij zijn goedkeuring.
Afgaande op zijn moederlijn zou ik wel een veulen van hem willen fokken.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 23:35

Ik heb er zeker drie gezien (of jij was het drie keer Knipoog )

Ik heb verder totaal geen verstand van gelderse en tuigpaarden dus ik zal hier verder mijn mond maar houden