Papieren by paarden (split van gebruik eigen hengst)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:24

Ik verkoop er ook wel eens eentje. Als ze bij mij 'vergeten' naar het papier te vragen krijgen ze het er bij de betaling gewoon bij.
En als ze het weigeren om mee te nemen stuur ik het ze, desnoods aangetekend, achterna.



fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 12:56

Kan best zijn dat er mensen zijn die niks om papier gevenmaar dan is het aan de mensen zelf om niks met het papier te do;en.
Als ze bij mij kopen zit het erbij en als ze het dan zelf op de w.c. willen hangen is het aan hun.
Papier hoort bij het paard of te worden teruggestuurd naar het stamboek.
Dat Ruchet de papieren bij andere paarden stopt beweer ik niet maar zoals je zelf aangeeft Joost gebeurd dat wel.
Ruchet heeft ze nog niet bij het oud papier gedaan trouwens.

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 17:36

Beste Ruchet
Ik beschuldig helemaal niemand
Ik heb alleen een opmerking gemaakt naar aanleiding van jouw uitspraak.
Vind het nog steeds vreemd dat jij het makkelijker vind om papieren een jaar in een bakje te laten liggen dan dat je ze opstuurd naar de rechtmatige eigenaar.
Nogmaals papieren horen bij een paard en of de eigenaar nu wel of niet gelukkig is met het dier do;et niet ter zake.
Als er al enige verwarring ontstaat dan ben je door het achterhouden van papieren wel zelf de oorzaak.
Ook als je ter goeder trouw handelt ben je erg onzorgvuldig bezig en is de kans op misverstanden erg groot.
Het is maar een erg kleine moeite om de zaken correct te regelen.

Kan me ook nog wel van kortgeleden een gevval herinneren waarin het bij een KWPN paard fout is gegaan>
Geloof zelfs dat de Hengst pref. is verklaard omdat met papieren van een merrie 'iets is foutgegaan alleen kan de eigenaar het zich niet meer herinneren.

Kortom geen beschuldiging maar nog steeds heel veel vraagtekens en niet alleen bij mij gezien het feit dat het zelfs een apart topic is geworden

fokker
Berichten: 195
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 15:41

Ruchet, je wilt het niet begrijpen.
einde discussie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Janinevv en 47 bezoekers