Welke kleur hengst voor mijn merrie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 14:33

Uw merrie is al bruin bont vandaar de drie kleuren; zij kan dus 50% bont doorgeven en 50% de Agouti gene doorgeven dat de bruine kleur defineert.
Zij bezit dus met zekerheid EEN zwarte gene, EEN Agouti gene en EEN bonte gene. Ze zou zelfs 2 zwarte genen en 2 Agouti genen kunnen bezitten maar om dit zeker te weten zou je haar afstamming moeten weten of een DNA test op 'Red' (vos) en 'Agouti' moeten laten doen.
Afhankelijk van wat de gekozen bruine hengst is (homozygoot of heterozygoot) voor de Agouti genen zal mee bepalen of je een bruin gekleurde veulen krijg, hetzij bont of niet.


Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 13:57

De hengsten van Gestuet Falkenhorst staan garant voor Kwaliteit! + Wow!

Ben er zelf vorig jaar april de hengsten gaan bezichtigen omdat ik mijn Palomino Warmbloed (BWP) merrie wil laten dekken door Morgengold II.
'Peach' wordt dit jaar KI gedekt door Morgengold II. *LOL*

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 14:40

Je moet gewoon contact opnemen met de eigenares, Gwen ! Vraag de mogelijkheid om sperma van Khalvin te krijgen. Zij is echt meewerkend hoor ! Khalvin is de ENIG geregistreerde partbred Arabier champagne (buckskin) in Europa !!! Een SUPER mooi beest !!

Peach is een Florentijn O/Renville/Nimmerdor/Jagermeester/Sandokan
afstammeling; zelf meervoud Champion Mare op model en allures bij de Royal Belgian Palomino stamboek; heeft ook sport gelopen, Licht dressuur en springen (100-120 cm). Qua karakter kan je geen beter paard hebben ! Staan verschillende foto's van haar op de RBP site in de foto gallery en op evenement affiche van 30 jaar Jubileum show.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: akishino, Annash en 71 bezoekers