Man in the Moon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Man in the Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 20:18

Wie kan er iets vertellen over de hengst Man in the Moon?

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:53

Man in the Moon xx BB 3138
Engels Volbloed
Geboren: 27-02-1974
Kleur: Bruin
Stokmaat: 1.60 m

Vlakkebaan 34 starts
Winnaar 4 keer
Geplaatst 6 keer
Winsom 11.423 Eng. Ponden + DM 33.760 + FF 20.000

Fokker: P. Mellon, USA

Buckpasser xx x (Clear and Cold xx v. Nearctic xx) x (Vase xx v. Native Dancer xx) x (Vashti xx v. Sans Souci II xx) x (Vaya xx v. Beppo xx)

Rencarrière op zesjarige leeftijd beëindigd wegens verwonding.

1980 (november) voor het eerst goedgekeurd voor de NDR.

1984 (december) bij herkeuring voor het eerst erkend door het WPN.

Gedragsonderzoek Ermelo, december 1984 (21 dagen)
Zeer attente, intelligente hengst met een goed humeur. Gehoorzaam, vriendelijk en tamelijk speels. Aan het begin van het onderzoek heeft hij al een rencarrière achter zich. Tijdens lichte werkzaamheden gedraagt hij zich als een echte Volbloed. Aan het begin van het dagelijks werk maakt hij zich tamelijk druk. Na enige tijd is die drukte niet meer aanwezig en valt vooral het attente van de hengst op. Looplustig, werkt met plezier. Veel bereidheid tot werken. Bij aankomst rijke voedingstoestand, die tijdens het onderzoek niet is veranderd. Rustig stalgedrag. Eet normaal.
Karakter: 9
Stalgedrag: 9

Afkeuring 1986 (veulens)
Van Man in the Moon xx werd een collectie goed ontwikkelde langgelijnde rijtypische veulens getoond, die ras en hardheid uitstraling. De veulens hebben mooie sprekende hoofden met eveneens sprekende heldere ogen. De halzen zijn soms wat aangestoken en komen iets diep uit de borst. De nek zou in meerdere gevallen langer mogen zijn. Schoft en schouderpartij zijn best, lange goed ontwikkelde schoften en goed gelegen lange schouders. Rug en lendenen zijn goed gespierd met sterke verbindingen. De rijtypische croupen zijn best bespierd. De voorstand is meestal frans en het voorbeen is fijn in de pijp. Van het achterbeen zijn de pijpen lang terwijl de insteek in het spronggewricht te scherp is. Daarnaast zijn de spronggewrichten klein en moesten zowel aan de binnen- als de buitenkant correcter afgewerkt zijn. De stap is kort. De draf heeft een kort zweefmoment. De veulens gaan wel uit de schouder doch ontwikkelen te weinig stuwkracht en treden niet voldoende onder. De veulens waren zeer uniform zowel in de positieve als in de negatieve punten en waren doorgaans gesproten uit zeer goede moeders. De presentatie leed zwaar onder de zware regenval. De bouw van het achterbeen wordt niet acceptabel geacht in de WPN-fokkerij.

Kort samengevat: Rijtypische, veel ras uitstralende veulens met licht fundament. Bouw en stand van het achterbeen niet acceptabel geacht voor de WPN-fokkerij. De beweging is eenvoudig.
Getoond: 13 veulens uit 30 dekkingen.

Dekstations
1985 G. v.d. Heyden, Vorstenbosch
1986 J. Pubben, Sevenum

Fokregistratie WPN
Totaal ... (minimaal 20) veulens uit 85 dekkingen.

Uit: Het Complete Hengstenboek (RBI)

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:33


Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 10:38

Omdat dit de opa van mijn nieuwe engelse volbloed is! Het schijnt bekend te zijn en het is natuurlijk altijd leuk om de afstamming te weten....
De afstamming van mijn merrie is Pion en Rex Magna....tja...je zoekt ze uit

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 11:11

sorry dat ik het zeg maar ik denk dat jouw paard een warmbloed is ipv. een echte volbloed. Jouw paard heeft volbloed als zijn voorouders. Pion stamt wel een volbloed af maar is dus geen echte volbloed maar een warmbloed. Bij echte volbloeden staat er xx bij.

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 12:40

Moortje schreef:
Omdat dit de opa van mijn nieuwe engelse volbloed is! Het schijnt bekend te zijn en het is natuurlijk altijd leuk om de afstamming te weten....
De afstamming van mijn merrie is Pion en Rex Magna....tja...je zoekt ze uit


Niet vader Sarhoob en moeder File Moon (v. Man In The Moon)?

Hercules

Berichten: 223
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 21:12

Ja, dat klopt helemaal! Ken je hem?

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 10:29

Nee, ik ken hem niet. Ik zag in andere berichtjes van je dat je een Volbloed hebt die Hercules heet en toen heb ik gewoon zijn afstamming opgezocht. Alleen begrijp ik niet wat o.a. Pion met hem te maken heeft.

Kimmie1974
Berichten: 433
Geregistreerd: 04-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:06

Rex Magna is in ieder geval wél geheel Engels Volbloed...

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:11

Meerdijk schreef:
Rex Magna is in ieder geval wél geheel Engels Volbloed...


Alleen zie ik hem niet terug in de afstamming van Hercules, vandaar mijn vraag.