KWPN en (geen) internet verkooppresentatie Gelders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:56

Joh! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:02

Ik heb voor de verkiezing paard van het jaar meteen een mailtje gestuurd naar het KWPN omdat het formulier niet wilde verzenden, tot op vandaag geen antwoord op gehad
Ook mijn vraag waarom ik steevast een rekening krijg voor 2 fokrichtingen (rijpaard en gelders) terwijl ik helemaal geen rijpaard heb is nog steeds niet beantwoord en deze is zowel per email als schriftelijk verstuurd.
Ik pleeg dus elk jaar een telefoontje en krijg dan te horen dat ik het bedrag op de acceptgiro zelf maar even aan moet passen, het jaar daarop komt hij weer binnen met 2 fokrichtingen Frusty
Ja, ook dit jaar weer........

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 20:19

Sjuimpje schreef:
Zo breed is de Gelderse fokkerij niet, het gros van de boeren die wel in de Gelderse zitten weten uit het blote koppie meer dan jij op internet, uit boeken en tijdschriften bij elkaar kunnen zoeken.


Je onderschat me Knipoog

Eerlijk gezegd krijg ik altijd een reactie op mail van het KWPN. Ik zou het gewoon nog eens proberen.

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 20:58

Sjuimpje schreef:
Je post komt 'ietswat' neerbuigend over AWvL,
je kan deze hele discussie ook een andere wending geven ipv het KWPN nu (weer) te verwijten dat ze niet genoeg aandacht en belangstelling aan de Gelderse richting geven.
Want waarom wordt er überhaupt een verkooppresentatie georganiseerd voor o.a. merries? Is er voor de RP richting ook zo'n mogelijkheid?
Volgens mij dus niet, je zou ipv dat gezeur dus ook kunnen zeggen dat het KWPN een grote stap in de goede richting heeft gezet


Het afgelopen jaar is de tweede bezichtiging van de Gelderse hengsten van de drukke Hengstenkeuring in Den Bosch verplaatst naar het eenzame Ermelo. Voor de afgekeurde Gelderse hengsten waren daar geen kopers. Daarom willen de Gelderse opfokkers met hun hengsten naar de keuring in Den Bosch en wordt door het KWPN dit jaar een Verkoping Gelders Paard gekoppeld aan de tweede bezichtiging van de Gelderse hengsten in Ermelo.

Ik ben overigens benieuwd wat er onder "Gelders" te koop mag worden aangeboden. In de al vantevoren toegezonden catalogus voor de Hengstenkeuring in Zwolle stond de afgekeurde tuigpaardhengst Droomwals niet vermeld, hoewel hij ruim op tijd was opgegeven. Droomwals verscheen echter wel en werd door het KWPN als Gelderse hengst in de keuringsbaan toegelaten (en daar gelukkig afgekeurd). Hij heeft anderhalf keer zoveel Hackney-bloed als Manno en 10 andere goedgekeurde tuigpaardhengsten. Wat staat de Gelderse fokkerij nog meer aan verrassingen te wachten?

Alberto
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: De wereld van Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 21:09

--------------------------------------------------------------------------------
Pipo Schreef:


Citaat:
info@kwpn.nl

Misschien op die manier, of anders gewoon bellen 030-6934600



FMvH11 schreef op 08-01-04 00:39 :

--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Van:
F.M. van Hoek en A.M.E. van Hoek-Kneepkens
fokkers tevens eigenaren van de hengst Guldenberg

Aan:
Het Koninklijk Warmbloed Paardenstamboek Nederland,
ter attentie van de Ledenraad en het Algemeen Bestuur van het K.W.P.N.

per adres: info@kwpn.nl en Rembrandtlaan 2 3712 AK Huis ter Heide


c.c.:
- Mr. E.N. Vrijman
- Prof. Dr. J.M. van Rossum
- Forum “Fokkerij en Afstamming”

Betreft: Publicatie van een onrechtmatige onjuiste officiële KWPN-publicatie op internet.



8 januari 2004,

Mijne Heren,

Ondergetekenden hebben kennis genomen van het feit dat de “Officiële publicatie m.b.t. de hengst Guldenberg” wederom in de publiciteit is gebracht.*
De “Officiële publicatie m.b.t. de hengst Guldenberg” is op internet verschenen op de site van Bokt,
in het forum “Fokkerij en Afstamming”.
Die publicatie is een letterlijke weergave van de “Officiële publicatie m.b.t. de hengst Guldenberg”.

U weet, althans U behoort te weten dat de “Officiële publicatie m.b.t. de hengst Guldenberg” - gezien het Kort Geding vonnis van 5 juni 1991 - op 3 oktober 1991 onrechtmatig in het verenigingsorgaan “In de Strengen” is gepubliceerd.
In oktober 1991 heeft het KWPN “in klein gezelschap” toegegeven dat het plaatsen van voornoemde publicatie onrechtmatig was.
Gezien de omstandigheden van dit geval en de daarmee samenhangende voorgeschiedenis stellen wij U voor dat U het onrechtmatige van dat publiceren nu eindelijk publiek erkent.

U weet, althans U behoort te weten, dat ook de inhoud van die publicatie vergaand onjuist is.
Het KWPN heeft nagelaten die publicatie te herroepen, c.q. te rectificeren.
Als gevolg hiervan is de goede naam en reputatie van ondergetekenden thans wederom ten onrechte in diskrediet gebracht, met alle schadelijke gevolgen van dien.
De fokkerij en de verkoop van onze paarden is sinds de plaatsing van voornoemde publicatie ernstig gestagneerd en, sinds die publicatie op de internetsite van BOKT staat, totaal geblokkeerd.
Daarnaast heeft een en ander voorts wederom aanleiding gegeven tot hoog oplopende emoties.
Wij stellen U hiervoor bij deze reeds op voorhand aansprakelijk.

De topic waarin de officiële publicatie stond, is inmiddels gesloten, zodat een weerwoord onzerzijds niet mogelijk bleek.
Gezien de omstandigheden van dit geval en de daarmee samenhangende voorgeschiedenis stellen wij U voor dat U kenbaar maakt dat de inhoud van voornoemde publicatie onjuist bevonden is en dat het KWPN zich van de betreffende publicatie distantieert.

Gaarne vernemen wij - per omgaande - of U hiertoe bereid bent.


Hoogachtend,


w.g. F.M. van Hoek en A.M.E. van Hoek-Kneepkens


* De topics in het forum “Fokkerij en Afstamming” die van belang zijn:

1. [FA] wie kent de hengst Guldenberg en het verhaal....
2. [FA] Geen witte kerst, …toch ondergesneeuwd !?
3. [FA] vraag aan KWPN leden
4. [FA] DNA-onderzoek....kosten/ gang van zaken?



Pipo: De familie Van Hoek heeft (nu) nog geen antwoord gehad!

Och zul je zeggen: "van zo'n grote organisatie mag je niet verwachten dat ze binnen een week antwoorden."

Beste Pipo deze familie wacht al meer dan 12 jaar op een fatsoenlijk antwoord van het KWPN.

Intussen zijn ze al die tijd ten onrechte zwart gemaakt door het KWPN!

Zij zijn (tot nu toe) door het KWPN ondergesneeuwd en toen daar op Bokt wat van gezegd werd zorgde enkele (lokale) sneeuwbuien voor een zelfde effect.

HIER GEBEURT IN FEITE HETZELFDE!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:18

ALberto, gezien het feit dat je ten eerste niet eens normaal antwoord kan geven op mijn pb, dat vind ik al erg irritant.

En daarnaast, je weet je weg toch wel naar Zeist te vinden, als je antwoord wil dan rij je er heen. Of je maakt een afspraak met die mensen.

De manier waarop jullie het op bokt zetten vind ik al hoogst irritant, dus ik kan mij voorstellen dat het kwpn dat ook vind en daarom geen reactie meer geeft.

12 jaar lang hetzelfde gezeik ............. Gaaaap Slapen

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:25

Pipo schreef:
ALberto, gezien het feit dat je ten eerste niet eens normaal antwoord kan geven op mijn pb, dat vind ik al erg irritant.

En daarnaast, je weet je weg toch wel naar Zeist te vinden, als je antwoord wil dan rij je er heen. Of je maakt een afspraak met die mensen.

De manier waarop jullie het op bokt zetten vind ik al hoogst irritant, dus ik kan mij voorstellen dat het kwpn dat ook vind en daarom geen reactie meer geeft.

12 jaar lang hetzelfde gezeik ............. Gaaaap Slapen


Kijk, zo wordt er nu gereageerd als er echt iets mis is gegaan bij het KWPN.
Dat bedoelde ik met "Het heeft wat sectarisch".

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:31

Albert schreef:
[Kijk, zo wordt er nu gereageerd als er echt iets mis is gegaan bij het KWPN.
Dat bedoelde ik met "Het heeft wat sectarisch".
[/quote]
Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 23:44

Albert schreef:

Kijk, zo wordt er nu gereageerd als er echt iets mis is gegaan bij het KWPN.
Dat bedoelde ik met "Het heeft wat sectarisch".


Albert, Hoe kun je nou een mening over het Alberto verhaal krijgen als je alleen een kant van het verhaal hoort? Dat is toch onmogelijk?

Alberto
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: De wereld van Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 00:42

Pipo, ik raad je aan eens met Frans van Hoek te bellen. Zijn telefoonnummer staat in mijn topic. Hij kan jou beide kanten van het verhaal zwart op wit tonen.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:48

Maar als er daar nou al niet op gereageerd wordt. Hoe kunnen ze dan op van die "kneutervraagjes" die ik stel beantwoorden.
Ik heb afgelopenjaren al eens een paar mails gestuurd. Daar belde ik dan maar achteraan, want ik kreeg geen antwoord.
Vervolgens belde ik dan nog eens en nog eens, want ik werd niet teruggebeld. En nog eens. En nog eens.
Terwijl het helemaal niet zo'n ingewikkelde vraag was.

Je kan toch even terugbellen. Helemaal als je dat beloofd hebt.

Vandaar mijn vraag, hoe bereik je die mensen Verward Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 09:56

Die ervaring heb ik ook Jantina.
Mijn merrie was gechipt voor de sport, kreeg de amazone een brief dat ze ook het originele papier moest sturen, dus niet alleen het paspoort.
Ik heb 3 x een email gestuurd waarom dat nodig is, maar geen antwoord gehad.
Dan hebben ze dus gewoon een foutje gemaakt (denken dat het paard ook door die amazone gekocht is en dus overgeschreven moet worden) en hebben geen behoorlijk antwoord.
Dat is echter niet alleen KWPN eigen, dat maak je bij veel instanties of grote organisaties mee.

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 12:13

Het niet vermelden van de relevante informatie door het KWPN - terwijl er veel gebeld wordt - is op zich misschien geen Droomwals-syndroom en kan zelfs goed van pas komen als je weinig te doen hebt. Maar waarom wordt bij het tweede zuiver Gelders paard onder de nu genomineerden voor KWPN-paard van het Jaar (nog steeds) niet vermeld dat dit een echt Gelders paard is. Waarom is door het KWPN de buitenlandse benaming "Gelderlander" afgepakt, zodat onder die naam nu ook tuigpaarden naar het buitenland verkocht worden, die daar met hun Hackneybloed anti-reclame maken voor het wereldberoemde goede karakter van het Gelders paard. Dit is geen toevallige fout van de administratie maar een (bewust) negatieve p.r.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 13:51

AWvL schreef:
Het niet vermelden van de relevante informatie door het KWPN - terwijl er veel gebeld wordt - is op zich misschien geen Droomwals-syndroom en kan zelfs goed van pas komen als je weinig te doen hebt. Maar waarom wordt bij het tweede zuiver Gelders paard onder de nu genomineerden voor KWPN-paard van het Jaar (nog steeds) niet vermeld dat dit een echt Gelders paard is. Waarom is door het KWPN de buitenlandse benaming "Gelderlander" afgepakt, zodat onder die naam nu ook tuigpaarden naar het buitenland verkocht worden, die daar met hun Hackneybloed anti-reclame maken voor het wereldberoemde goede karakter van het Gelders paard. Dit is geen toevallige fout van de administratie maar een (bewust) negatieve p.r.


Wij hebben ons 10 tallen jaren druk gemaakt en het kost je veel ergenis en energie.
Gewoon weg gaan met je fokkerij.
Doen wat Sarabande zegt als het niet bevalt vertrekken.

Wij hebben het per 2 januari gedaan.
4 drachtige merries overgeschreven naar het NRW.
Hebben we ook niet meer die ergenis van A en B register.

Verder zijn we af van de persoonlijke aantekeningen in de leden administratie. En een nieuwe generatie fokkers kan met een schone lei beginnen.

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 19:51

ceasario schreef:
Wij hebben ons 10 tallen jaren druk gemaakt en het kost je veel ergenis en energie.
Gewoon weg gaan met je fokkerij.
Doen wat Sarabande zegt als het niet bevalt vertrekken.

Wij hebben het per 2 januari gedaan.
4 drachtige merries overgeschreven naar het NRW.
Hebben we ook niet meer die ergenis van A en B register.

Verder zijn we af van de persoonlijke aantekeningen in de leden administratie. En een nieuwe generatie fokkers kan met een schone lei beginnen.

Zou ik ook een dossier hebben? Ik denk weleens hardop tijdens keuringen. Haha!

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:28

Albert"]
[quote="ceasario schreef:
Wij hebben ons 10 tallen jaren druk gemaakt en het kost je veel ergenis en energie.
Gewoon weg gaan met je fokkerij.
Doen wat Sarabande zegt als het niet bevalt vertrekken.

Wij hebben het per 2 januari gedaan.
4 drachtige merries overgeschreven naar het NRW.
Hebben we ook niet meer die ergenis van A en B register.

Verder zijn we af van de persoonlijke aantekeningen in de leden administratie. En een nieuwe generatie fokkers kan met een schone lei beginnen.

Zou ik ook een dossier hebben? Ik denk weleens hardop tijdens keuringen. Haha!
[/quote]

Ligt aan je gedachten Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 12:48

Albert"]
[quote="ceasario schreef:
Wij hebben ons 10 tallen jaren druk gemaakt en het kost je veel ergenis en energie.
Gewoon weg gaan met je fokkerij.
Doen wat Sarabande zegt als het niet bevalt vertrekken.

Wij hebben het per 2 januari gedaan.
4 drachtige merries overgeschreven naar het NRW.
Hebben we ook niet meer die ergenis van A en B register.

Verder zijn we af van de persoonlijke aantekeningen in de leden administratie. En een nieuwe generatie fokkers kan met een schone lei beginnen.

Zou ik ook een dossier hebben? Ik denk weleens hardop tijdens keuringen. Haha!
[/quote]

Even een belletje of e-mail. Knipoog

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-04 17:19

De lijst van paarden die overmorgen te koop zijn is vandaag wel op de KWPN-site gezet. Zie http://www.kwpn.nl/ onder "Nieuws".

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:23

KWPN
14-01-2004: Aanvullende informatie Gelders Paard Verkooppresentatie


Op vrijdag 16 januari 2004 wordt vanaf 12.30 uur in het KNHS-centrum in Ermelo door het KWPN, in samenwerking met de Categorale Afdeling Gelders Paard, de Gelders Paard Verkooppresentatie gehouden.
Inmiddels zijn alle inschrijvingen verwerkt en hieronder vindt u meer informatie over de te presenteren Gelderse paarden.

- Ahoy x Droomwals, zwarte merrie, 2003
- Ahoy x Droomwals,voshengst, 2003
- Ahoy x Rex, zwarte stamboekmerrie, 1.65 m, 1999 (betuigd)
- Ahoy x Zep, bruine ruin, 2000 (bereden)
- Bazuin x Triomfator, vos stermerrie, 1.61 m, 1991
- Bazuin x Triomfator, vos stermerrie, 1.64 m, 1993
- Elegant x Zichem, voshengst, 1.67 m, 2001
- Galant x Goudsmid, vos stamboekmerrie, 1.68 m, 1998
- Galant x Bayard, vosruin, 2002
- Koblenz x Cansjo, vos stamboekmerrie, 1.63 m, 1997
- Koss x Zichem, vos 2e bez. hengst, 1.60m, 2001 (licht betuigd)
- Koss x Elegant, bruine ruin, 2001
- Koss x Heemraad, bruine 2e bez. hengst, 1.64m, 2001 (licht betuigd)
- Kroongraaf x Ahoy, bruine merrie, 2003
- Laurentz x Zep, vos sterruin, 1999
- Laurentz x Zep, bruine ruin, 2001 (licht betuigd)
- Laurentz x Zonneglans, vosruin, 2001 (lciht betuigd)
- Laurentz x Zichem, voshengst, 1.63 m, 2001 (licht betuigd)
- Parcival x Satelliet, voshengst, 2003
- Parcival x Satelliet, voshengst, 1.61 m, 2001
- Parcival x Fabricius, voshengst, 2003
- Parcival x Walser, donkerbruine merrie, 2003
- Parcival x Elegant, vos sterhengst, 1.63 m, 2001 (licht betuigd)
- Satelliet x Elegant, vos merrie, 1997 (betuigd en bereden)
- Goedgekeurde hengst Galant, Theoloog x Hoogheid, voshengst, 1.67 m, 1988, (betuigd en bereden. M-dressuur/Z-springen)
- Wagenaar x Irak, vosruin, 1996
- Zep x Oriant, schimmel stamboekmerrie, 1.60 m, 1996
- Zep x Satelliet, bruine ruin, 1.66 m, 1993 (bereden, M2 + 8 winstpunten)
- Zichem x Droomwals, bruine hengst, 2001
- Zichem x Goudsmid, vosruin, 2000 (betuigd en bereden)
(onder voorbehoud van wijzigingen)


De catalogus zal overigens na de Verkooppresentatie ook op internet worden geplaatst. Op deze wijze kan ook na vrijdag nog contact worden opgenomen met de eigenaren van Gelderse paarden die niet ter plekke verkocht worden.


Mocht u nog meer informatie wensen dan kunt u bellen met René van der Kuil, 06-54362409.


Overigens is het de moeite waard om ook 's morgens al naar Ermelo te komen. Zo zal onder andere de nakeuring voor de tuigpaard- en Gelderse hengsten worden gehouden gevolgd door de tweede bezichtiging voor de Gelderse hengsten. Verder komt Sirius wederom in actie in het kader van de KNHS/KWPN Hengstencompetitie om de Divoza Bokaal. Na afloop van de Gelders Paard Verkooppresentatie zal door het FSP de jaarlijkse wedstrijd voor FSP Gelderse Paarden worden georganiseerd. Hiervoor zijn vijf paarden aangemeld, drie voor de aangespannen proef en twee voor de zadelproef.


Tijdschema:
09.30 uur: Nakeuring tuigpaarden & Nakeuring Gelders Paard
+/- 10.30 uur: Tweede bezichtiging Gelders Paard
+/- 11.30 uur: Hengstencompetitie Gelders Paard, Sirius
12.30 uur: Verkooppresentatie Gelders Paard
aansluitend: FSP Gelders Paard


(Tijdschema onder voorbehoud van wijzigingen)


(Persbericht, overname zonder bronvermelding toegestaan)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:26

Citaat:
Goedgekeurde hengst Galant, Theoloog x Hoogheid, voshengst, 1.67 m, 1988, (betuigd en bereden. M-dressuur/Z-springen)


Waar gaat die terecht komen?

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 17:30

Vraag:

Wie heeft er nog een tuigersveulen Gelders paard te koop. Vander het leifst Ahoy of in ieder geval geen hackneybloed of iets. 4 witten benen zijn een must!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:13

AWvL"]
[quote="sarabande"][quote="Bucephalus schreef:
Juist, Is het niet zo dat dit voor de Nederlandse KWPN-fokkerij, die gebaseerd is op het Gelders bloed, maar steeds meer in het buitenland dieren moet gaan aankopen om de fokkerij op peil te houden, een gemiste kans is?.


Er worden geen buitenlandse dieren aangekocht om de rijpaardfokkerij op peil te houden, maar gewoon om de fokkerij van sportpaarden vooruit te helpen en uitwisseling van elkaars bloedlijnen.

Een citaat van Tineke Bartels in de laatste IDS:
De kwaliteit van de fokkerij zelf is enorm toegenomen. Het tempo van fokkerij verbetering heeft de rijderij helemaal niet kunnen bijhouden.
Dit is een uitspraak van nu, in tegenstelling tot een uitspraak van 100 jaar geleden.
[/quote]

De rijderij heeft een modern antwoord gevonden op de hopeloos verkeerd gefokte rijpaarden en rijdt nu op een hopeloos verkeerde manier. De zgn. deep en round methode van de hedendaagse topruiters, de goede buiten beschouwing gelaten, om de zgn vooruitgaande kwaliteit bij te houden. De klassieke dresuurmethode wordt middels dit systeem verkracht en voor de paarden is het een regelrechte mishandeling en absoluut in strijd met de door de FEI gestelde voorwaarden.
De klassieke gelderse paarden kunnen tenminste nog op een normale gereden worden en blijken het dan rationeel aanmerkelijk beter te doen dan de hoog opgeklopte gespecialiseerde rijpaardenvermeerdering.


Vergeet dan ook niet de uitspraak van Wim van Dam in deze zelfde IdS te vermelden:
"De jury heeft het naar mijn mening niet zo verkeerd gedaan, ze hadden het niet anders kunnen doen, want het peil is zeer matig - vooral van onze eigen fokkerij.
Ten slotte nog het volgende, alle vooruitgang welke we steeds in "In de Strengen" moeten lezen, heb ik bij de springpaardenrichting absoluut niet kunnen ontdekken."
[/quote]

De voortuitgang bij de dressuurpaarden wordt al helemaal niet meer bejubeld sinds de boegbeelden van de Nederlandse gespecialiseerde rampenfokkerij internationaal gedegradeerd zijn tot hulpeloze en onevenwichtige manke voorbeengangers. Zo sterk achteruitgegaan dat zelfs de moderne inelkaartrekrijderij van sommige topruiters en hun gigantische aantallen misleide volgelingen het niet eens kunnen bijhouden om nog weer nieuwe rijkunstige trukjes op deze arme paarden uit te proberen.
Tineke heeft volstrekt gelijk de aantallen zijn enorm toegenomen. De kwaliteit en kennis van zowel de paarden, de fokkers, de ruiters en juryleden is omgekeerd evenredig afgenomen.
De topics op Bokt m.b.t. tot deze materie alleen al spreken boekdelen.

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 18:55

Haha! Hee, Anna. Terug van weggeweest? Zo te zien wel!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 18:18