KWPN en (geen) internet verkooppresentatie Gelders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:19

Kan het niet zo zijn dat er nog niet precies bekend is, wqelke en hoeveel paard en komen. De catalogus is op vrijdag 16 januari voor aanvang van de Verkooppresentatie gratis verkrijgbaar. Anders hadden ze de catalogus ook wel eerder kunnen maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 14:40

Het kwpn kan natuurlijk vrij makkelijk een onderdeel Gelders paard bij de kwpnsite maken.

Volgens mij kost dat je nog geen dag!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:35

Sterker nog er is een site voor de Geldersen en het KWPN is bezig haar Website te updaten, gedult dus zou ik zo zeggen
En volgens mij heeft Samsam gelijk, je kunt namelijk tot 15/1 nog paarden opgeven voor de presentatie ........ lijkt me duidelijk dus dat ze nog geen catalogus klaar hebben.
En het is GEEN VEILING!!!!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:37

Sjonge Hanna, je zou bijna denken dat je boos bent....

[edit typo]

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:44

Pipo schreef:
Het kwpn kan natuurlijk vrij makkelijk een onderdeel Gelders paard bij de kwpnsite maken.

Volgens mij kost dat je nog geen dag!


Dat dacht ik dus ook! Zodra ik de folder van de KSS binnen krijg begin ik er al in te neuzen. Kan me voorstellen dat de mensen die daar naar toe gaan dat ook willen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 15:55

chantal1"]
[quote="Pipo schreef:
Het kwpn kan natuurlijk vrij makkelijk een onderdeel Gelders paard bij de kwpnsite maken.

Volgens mij kost dat je nog geen dag!


Dat dacht ik dus ook! Zodra ik de folder van de KSS binnen krijg begin ik er al in te neuzen. Kan me voorstellen dat de mensen die daar naar toe gaan dat ook willen.
[/quote]

Ja maar bij de KSS is al lang van te voren bekend welke hengsten meedoen.

Als je je nog op kunt geven, is het niet handig nu al een lijstje bekend te maken, nu kun je mensen afschrikken, omdat wat zij zoeken er niet bijstaat, terwijl die er misschien later toch nog wel komt!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:12

Beetje twijffel geval dus. Nou, iig zou er dan een stukje op de KWPN site ter info een deel kunnen komen over hoe en wat.
Maar ik hou het er op dat als ik voor een paard ga kijken het fijn is als ik al een beetje in de afstamming kan rond zoeken. Zeker als het om een merrie gaat.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:17

Zo breed is de Gelderse fokkerij niet, het gros van de boeren die wel in de Gelderse zitten weten uit het blote koppie meer dan jij op internet, uit boeken en tijdschriften bij elkaar kunnen zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:20

Sjuimpje schreef:
Zo breed is de Gelderse fokkerij niet, het gros van de boeren die wel in de Gelderse zitten weten uit het blote koppie meer dan jij op internet, uit boeken en tijdschriften bij elkaar kunnen zoeken.


Daarom vraag ik mij eigenlijk ook af of het wel zin heeft om deze paarden op het internet te plaatsen.

Ik zie ze niet zo snel via het internet naar die paarden gaan kijken. En wat al was opgemerkt.........vaak weten die mensen dondersgoed om welke paarden en bloedlijnen het gaat.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:28

Nee precies, ze weten van elkaar al lang wie welk paard gaat presenteren,
dus de enige reden waarom je het zou kunnen doen is voor internationale belangstelling, die er in mijn opinie niet tot nauwelijks is. Als die er wel is, is dat altijd via een Nederlands contactpersoon, die er dus weer wel alles van af weet.
Het wereldje is er nou eenmaal klein.

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-04 16:34

Het gros van de boeren die wel in de Gelderse zitten hebben zelf voldoende paarden. Gelukkig zijn er steeds meer andere belangstellenden (jongeren en ouderen) die de waarde van een paard met Gelderse bloedlijnen inzien. Die mensen kijken even vaak op internet als de deskundigen in dit forum.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:38

AWvL schreef:
Het gros van de boeren die wel in de Gelderse zitten hebben zelf voldoende paarden. Gelukkig zijn er steeds meer andere belangstellenden (jongeren en ouderen) die de waarde van een paard met Gelderse bloedlijnen inzien. Die mensen kijken even vaak op internet als de deskundigen in dit forum.


Misschien gaan ze juist eerder kijken, als er niet precies is aangegeven wat er komt!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:42

Je post komt 'ietswat' neerbuigend over AWvL,
je kan deze hele discussie ook een andere wending geven ipv het KWPN nu (weer) te verwijten dat ze niet genoeg aandacht en belangstelling aan de Gelderse richting geven.
Want waarom wordt er überhaupt een verkooppresentatie georganiseerd voor o.a. merries? Is er voor de RP richting ook zo'n mogelijkheid?
Volgens mij dus niet, je zou ipv dat gezeur dus ook kunnen zeggen dat het KWPN een grote stap in de goede richting heeft gezet

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:48

Ik denk dat ik iemand uit die doelgroep zou zijn. Wij hebben dan afgelopen seizoen een gelders veulen gekocht, maar hadden we deze nou niet gevonden dan was ik daar naar toe gegaan.
Maar dan alleen als ik zou weten wat er komt. Ik heb geen verstand van al die hengsten, nakomelingen etc etc. Ik zou niet eens kunnen gokken welke kleur het paard had, bij wijze van.

Nu zou ik daar naartoe moeten gaan op de gok. Of ik zou van te voren via, via, via adressen van de verkopers moeten krijgen en zo meer informatie over de paarden verkrijgen. Beetje omslachtig, terwijl je die informatie in een middag op de site kunt hebben.

Je kunt dan extra aangeven dat er nog meer paarden aangemeld kunnen worden. Dat je later nog eens de site kunt bekijken.

Je moet toch ook jongere mensen bereiken, of mensen die nog niet in de fokkerij zitten, maar daarmee willen beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:49

Binnen een vereniging hebben leden toch ook wat te vertellen? Dus de leden van de richting Gelders...........doe er zelf wat aan ipv ellenlang te lopen zeiken en klagen!

Bucephalus

Berichten: 2469
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:53

Pipo schreef:
Binnen een vereniging hebben leden toch ook wat te vertellen? Dus de leden van de richting Gelders...........doe er zelf wat aan ipv ellenlang te lopen zeiken en klagen!


Van een fokvereniging mag je verwachten dat zij alles in het werk stelt om haar producten naamsbekendheid te geven. Wat dat betreft is dat een zaak van het bestuur. Een bestuur behartigt de belangen van de leden. Daarin zou zij best wel eens wat meer initiatief kunnen tonen als het gaat om het Gelders paard.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 16:55

Ik ben het met Pipo eens!

jantina schreef:
Maar dan alleen als ik zou weten wat er komt. Ik heb geen verstand van al die hengsten, nakomelingen etc etc. Ik zou niet eens kunnen gokken welke kleur het paard had, bij wijze van.

Nu zou ik daar naartoe moeten gaan op de gok. Of ik zou van te voren via, via, via adressen van de verkopers moeten krijgen en zo meer informatie over de paarden verkrijgen. .


D'r staat ook wel wat info op de site:In totaal zijn er meer dan 25 paarden opgegeven, in leeftijd variërend van 1 tot en met 16 jaar. De bekendste is ongetwijfeld de goedgekeurde hengst Galant. Verder betreffen het nakomelingen van Ahoy (4 x), Bazuin (2 x), Elegant, Fortissimo, Koblenz, Koss (2 x), Kroongraaf, Laurentz, Parcival (6 x), Wagenaar, Zep (2 x) en Zichem (2 x). Daaronder bevinden zich in totaal 10 merries waaronder een aantal stermerries.twee zwarte merries aangeboden. Verder gaat het om 16 vossen, zes bruinen en één schimmel.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:01

Samsam"]
Ik ben het met Pipo eens!

[quote="jantina schreef:
Maar dan alleen als ik zou weten wat er komt. Ik heb geen verstand van al die hengsten, nakomelingen etc etc. Ik zou niet eens kunnen gokken welke kleur het paard had, bij wijze van.

Nu zou ik daar naartoe moeten gaan op de gok. Of ik zou van te voren via, via, via adressen van de verkopers moeten krijgen en zo meer informatie over de paarden verkrijgen. .


D'r staat ook wel wat info op de site:In totaal zijn er meer dan 25 paarden opgegeven, in leeftijd variërend van 1 tot en met 16 jaar. De bekendste is ongetwijfeld de goedgekeurde hengst Galant. Verder betreffen het nakomelingen van Ahoy (4 x), Bazuin (2 x), Elegant, Fortissimo, Koblenz, Koss (2 x), Kroongraaf, Laurentz, Parcival (6 x), Wagenaar, Zep (2 x) en Zichem (2 x). Daaronder bevinden zich in totaal 10 merries waaronder een aantal stermerries.twee zwarte merries aangeboden. Verder gaat het om 16 vossen, zes bruinen en één schimmel.
[/quote]

Stel ik wil een vosentermerrie. Ik weet dat er enters zijn, althans in ieder geval eentje, want het is van 1 t/m 16 jaar.
Dan weet ik dat er vossen aanwezig zijn en ik weet dat er merries zijn.
Maar ik weet niet of er een voskleurige entermerrie tussenzit.

Laat staan dat ik weet welke afstamming het dier heeft.

Dat is toch best jammer?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:04

Maar nu ga je dus waarschijnlijk wel omdat je nieuwsgierig bent of er een vosentermerrie tissen zit! Wie weet val je op een twenter en schaf je je die aan, terwijl je, als je wist dat er geen enter was, je niet eens gekomen was!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:06

jantina schreef:

Stel ik wil een vosentermerrie. Ik weet dat er enters zijn, althans in ieder geval eentje, want het is van 1 t/m 16 jaar.
Dan weet ik dat er vossen aanwezig zijn en ik weet dat er merries zijn.
Maar ik weet niet of er een voskleurige entermerrie tussenzit.

Laat staan dat ik weet welke afstamming het dier heeft.

Dat is toch best jammer?



Ja heel jammer, maar dan kun je dus 2 dingen doen, of gaan zeuren dat je het niet weet. Of gewoon even op onderzoek uitgaan. Ik denk dat je het binnen een uur weet.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 17:13

Jawel dat is wel zo, ik zeur ook niet, ik zoek geen paard. Maar het zo zoveel makkelijker zijn als het er wel op zou staan. Dat scheelt je een uur.
Terwijl die informatie wel allemaal beschikbaar is, want dat moeten ze opgeven lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 18:26

Pipo schreef:
Binnen een vereniging hebben leden toch ook wat te vertellen? Dus de leden van de richting Gelders...........doe er zelf wat aan ipv ellenlang te lopen zeiken en klagen!


Die hebben dan ook de verkooppresentatie geregeld Knipoog
Het enige probleem(pje) is dat het KWPN de moeite niet even neemt de gegevens van de betreffende paarden op hun internetsite te zetten.
Hoeft helemaal niet uitgebreid met foto's of zo, alleen even afstamming, maat en kleur.
De inschrijving is trouwens op 09 januari gesloten, het argument dat deze nog steeds open zou zijn klopt dus niet.
Ik vind het klagen en zeiken trouwens wel meevallen en snap deze uitlating dan ook niet zo Verward
Vind sommige reactie's ook erg vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:21

Een extra kolommetje op de kwpnsite lijkt mij niet echt een moeilijk iets. Maarre.........weet het kwpnbestuur uberhaupt al wel dat jullie dat graag willen?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:44

Hoe bereik je dat bestuur? Ik heb al eens geprobeerd contact te krijgen met het KWPN, maar het duurde dusdanig lang, dat ik dan beter alvast zou kunnen gaan bellen/ mailen voor het volgende jaar.

Of zou ik gewoon de verkeerde mensen aan de lijn gehad hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-04 19:50

info@kwpn.nl

Misschien op die manier, of anders gewoon bellen 030-6934600