Rhodium en Paddox

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Rhodium en Paddox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 14:26

Wie kan mij meer vertellen over de nakomelingen van Rhodium en Paddox?
Ik zelf heb nl. een merrie van 1.61m en ik zoek een dressuurhengst die groot doorfokt ( over het algemeen dan ) en zelf vind ik deze 2 hengsten wel wat, maar ik weet niet of zij een beetje maat meegeven.
Of hebben jullie andere ideeen, mijn merrie is chique, maar zeker niet iel en ze heeft zelf super bewegingen voor de rest heeft zij niet echt punten die verbeterd hoeven te worden.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 14:36

Jurga hier op bokt heeft twee nakomelingen van paddox. haar bijna 2 jarige merrie is echt een joekel, nu ruim boven de 1.60.
Haar hengstveulen lijkt dezelfde kant op te gaan..
Pb haar eens..

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 23:09

ikzelf heb ook met paddox gedekt en verwacht in april het veulen.
Zoals het eruit ziet lijkt de hengst te vergroten maar goed dat is natuurlijk per merrie die hij dekt verschillend.
Ikzelf ben zeer te spreken over de nakomelingen van Paddox en inderdaad Jurga heeft 2 prachtig grote nakomelingen van hem , volgens mij staan er ook foto's van in haar profiel.

Over rhodium weet ik weinig.

Gr Nadezda

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 00:42

Hoi hoi,

Rhodium heeft zijn eerste veulens in 2003 gekregen dus daar zal ook nog niet echt veel over bekend zijn over hoe ze zijn. Maar volgens mij heeft het KWPN wel een nakomelingskeuring om te kijken hoe hij fokt. Misschien moet je het KWPN maar vragen of ze je daarinlichtingen over kunnen geven. Vaak staan deze uitslagen ook in het lidmaadschaps blad van het KWNP in de Strengen!!!
Ik zelf persoonlijk vindt Rhodium ook een mooie en een goeie hengst met erg leuke bloedlijnen erachter. Hij doet het op dit moment ook erg leuk in de sport Hij had een 8 voor de stap/ 9 voor draf/ en een 9 voor galop geloof ik.
Ik denk dat we nog veel van hem kunnen verwachten. In 2002 wou ik mijn merrie ook door deze hengst laten insimineren helaas werdt ze precies in die periode ziek en hebben we haar in moeten laten slapen. Dus voor mij helaas ook geen nakomeling van deze naar mijn idee goede keuze van hengst!

groetjes, Primadonna

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 02:06

Wij hebben nu op stal een veulen van Rhodium staan. Donkerbruin, hengst en een super karakter!

Moeder: Samber x Chronos x Voltaire

Afbeelding

Afbeelding

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 11:55


Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 13:36

Bedankt tot zover, leuke foto's van Paddox.Vind ze nog steeds leuk, allebei, maar gelukkig heb ik nog een maand of 2 voordat ik echt moet kiezen , maar hebben jullie eventueel nog een ander idee voor een hengst die groot doorfokt?

nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 14:27

28 februari heeft de nieuwe heuvel een hengstenshow, bachelor is ook een mooie hengst die groot doorfokt.
maar dat is springen al geeft hij mooie dressuurpaarden door.
zou zeggen ga er eens kijken.

Gibraldi is ook een mooie hengst

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 16:12

Het moet sowieso een KWPNer zijn, omdat mijn merrie een KWPN reg a ster merrie is en ik het vrij onhandig vind om een nakomeling van een ander stamboek weer in het KWPN te krijgen.Is tijdrovend.

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 20:48

Ik heb hel wat veulentjes van Paddox zien rondlopen (heb op de Nieuwe Heuvel in pension gestaan) en t zijn allemaal echt onwijs mooie paardjes, maar Jurga is idd de echte Paddox-veulentjes kenner Knipoog

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 20:50

Hebben ze ook nog een beetje maat? Ook uit wat kleinere merries?

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:43

Wij hebben ook een Rhdium veulen op stal staan. Een brutaal veulen met veel karakter, maar wordt wel een goeie! Als je je email adres geeft kan ik je wel foto's mailen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 21:49

Hier de Paddox-fan met twee Paddox-nakomelingen.... Als je nu eens op ITP gaat kijken, staat er een topic met foto's van mijn twee. Mijn merrie is zelf maar 1.60 m en de veulens behoorlijk groter. Ik ben zelf helemaal weg van paddox.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-04 21:57

Heb even de foto's bekeken, ze zijn inderdaad flink en nog mooi ook, het wordt steeds moeilijker, wat vind jij de pluspunten van Paddox.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-04 22:02

Tja, pluspunten, ik ben zelf helemaal weg van deze hengst en hij kon mijn merrie perfekt aanvullen *wat ook bleek aan mijn paarden te zien*. Hij heeft een enorm goede galop, plus ik zie graag een wat massaler paard. Zijn kleur is toppie, prachtig hoofd. Tja, hij kan nogal erg lastig zijn, wat ik zie aan mijn jaarling-merrie, echt karakterpaard, maar dat mag ik wel. De jaarling en het veulen zijn biede ontzettend lief en aanhankelijk, ik denk dat dat ook bij Paddox vandaan komt.

Arina
Berichten: 40
Geregistreerd: 13-01-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 17:12

Geen idee, misschien kun je je licht opsteken bij de hengstenhouder.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 19:19

vrees dat een hengstenhouder niet altijd objectief is.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-04 20:48

Da's waar Knipoog. Scheelt dat ik een paar honderd meter van Paddox' hengstenhouder afwoon en nogal eens iets hoor en zie Haha!. Kan ik mijn iegen conclusies wel uit trekken.

Beber

Berichten: 2437
Geregistreerd: 09-09-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-04 21:16

Helaas woon ik wat verder weg, maar via deze weg krijg ik ook wel een beetje inzicht.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 11:53

Ook wij dekken dit jaar met Paddox. Omdat de markt nogal verzadigd raakt hebben wij er bewust voor gekozen om een jaartje over te slaan dus mijn fokmerrie heeft dit jaar geen veulen. Dit voorjaar wodt ze ook door Paddox gedekt.
Mijn fokmerrie is een Iglesias x afrikaner