Beweging merrie van invloed op vrucht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 15:12

Mijn B'elanna heeft drie veulens gehad. Bij eerste twee was ze erg jong en niet aan het werk. Deze drachten hebben beide veel problemen opgeleverd. Schijnweeen, diverse malen veulenkoliek et cetera. Haar derde drachtigheid is door ons niet opgemerkt. Toen ze negen maanden drachtig was vonden wij haar wat aan de dikke kant Lachen Ik heb in die tijd zowel een dressuurwedstrijd (L) als een westernwedstrijd met haar gereden en ik trainde haar voor de reining (sliding stops, spins, roll back). Deze laatste dracht is vrijwel probleemloos verlopen. Ik ben pas gaan afbouwen toen ik erachter kwam dat ze drachtig was. De laatste twee weken voor de bevalling heb ik niet meer gereden. Ze gaf aan dat niet meer zo fijn te vinden. Kortom.. Volgens mij is doorrijden (vermits je geen ZZ met een paard rijdt) de beste optie.
Laatst bijgewerkt door Anya op 08-01-04 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-04 08:34

grandeur schreef:
Maar ik ben ook wel erg benieuwd, hoe lang NA de bevalling jullie weer op de merrie reden? Want daar heb ik dus ook nog geen ervaring mee...


Ik zat er na twee weken weer op... Eerst in de wei, later met veulen in de buitenbak, nog later (na ongeveer drie weken, liet ik Wizkid in de stal achter). Ik heb het weer langzaam opgebouwd. Wel op de volle uier letten... Ik stopte af en toe even in het begin om Wiz te laten drinken. Later was dat niet meer nodig.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Linsey93 en 39 bezoekers