overschrijven naar KWPN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

overschrijven naar KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 18:12

Ik heb een paard gekocht, het is een Oldenburger. Kan je het paard over laten schrijven van dit stamboek naar het KWPN of is dat niet mogelijk?
Ik hoop dat iemand het antwoord hierop weet...


sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-03 21:48

Feetje:
Een haflinger en een Tinker vind ik een hele andere vergelijking. Dat zijn beide rassen en het KWPN is geen ras maar een stamboek.

mdmoiselle:
Bedankt, zoiets dacht ik idd ook, maar ik kon het op de site niet vinden. Ik ga wel even proberen te bellen...

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 16:54

Bedankt voor alle reacties. Heb vandaag geprobeert om te bellen, maar ze hebben vakantie tot 5 januari.

Het is trouwens wel een merrie...

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-04 17:22

Ik heb zelf helemaal geen verstand van het oldenburger stamboek (van andere stamboeken ook niet zo, alleen met het KWPN kan ik redelijk overweg Haha! ) en dat paard wat ik heb gekocht heeft alleen een "Pferdepass". Nu dacht ik dat dat hetzelfde is als het Nederlandse paardenpaspoort, maar ik heb geen papieren erbij gekregen, echt alleen maar die pferdepass. Daar staat wel haar stamboom in, maar ik blijf het raar vinden. Ik wil dus weten of er ook nog de normale papieren bij horen of dat het in Duitsland normaal is dat je alleen die Pferdepass krijgt.
Nu dacht ik even te bellen met het Oldenburger stamboek, maar daar wordt ik niet veel wijzer van. En daarom leek het mij handiger om de merrie over te laten schrijven want het is wel de bedoeling dat ze goedgekeurd wordt bij het stamboek...

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-04 16:09

Missouri"]
[quote="paardje schreef:
In Nederland is het tegenwoordig ook heel normaal als je alleen een paspoort hebt hoor...... Knipoog


Als je een paard/pony hebt waarvan de afstamming onbekend of nooit geregistreerd is wel. Anders moet er een stamboekpapier bij zitten.
[/quote]

Dat dacht ik dus ook. En ik weet haar stamboom, want dat staat gewoon in die pferdepass.


sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 10:00

Het stamboeknummer staat er ook in...

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-01-04 19:35

Zoiets bedoelde ik dus. Ik heb idd alleen dat roze boekje gekregen, maar ik weet niet waar de rest is. De handelaar waar het paard vandaan komt heeft het ook nooit gekregen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers