overschrijven naar KWPN

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

overschrijven naar KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 19:12

Ik heb een paard gekocht, het is een Oldenburger. Kan je het paard over laten schrijven van dit stamboek naar het KWPN of is dat niet mogelijk?
Ik hoop dat iemand het antwoord hierop weet...

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 19:32

Waarschijnlijk niet.
Je kunt een haflinger ook niet laten overschrijven naar het Tinkerstamboek...

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 20:39


sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 22:48

Feetje:
Een haflinger en een Tinker vind ik een hele andere vergelijking. Dat zijn beide rassen en het KWPN is geen ras maar een stamboek.

mdmoiselle:
Bedankt, zoiets dacht ik idd ook, maar ik kon het op de site niet vinden. Ik ga wel even proberen te bellen...

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 23:01

K denk dat je dan met een de kwpn keuring mee moet doen, om te kijken of ie goed genoeg is om in het stamboek te komen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:07

sophie schreef:
Feetje:
Een haflinger en een Tinker vind ik een hele andere vergelijking. Dat zijn beide rassen en het KWPN is geen ras maar een stamboek.

Uhm, KWPN is ook een ras hoor Knipoog

en het makkelijkste is gewoon even te bellen met ze Lachen

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 00:16

Kwpn is toch écht een type paard en geen ras.

medruze

Berichten: 259
Geregistreerd: 27-10-02
Woonplaats: West Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 01:23

Volgens mij kan het wel, maar dan moet je je paard laten keuren en beoordelen of het qua exterieur in het stamboek opgenomen kan worden. Een kennis van mij heeft het ook gedaan omdat anders de veulens register A werden.
Waarom zou je je paard eigenlijk over willen schrijven???

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 09:12

Ze kan in principe wel overgezet worden naar het KWPN-stamboek, het is alleen geen kwestie van even papieren opsturen en klaar . Als je naar www.kwpn.nl gaat en dan naar "fokkerij" -> "stamboekrichtlijnen" -> "keuringen voor register A merries en EU-erkend stamboek geregistreerde merries", dan vind je daar het hele verhaal mbt de opname in het KWPN-stamboek.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 10:19

Als het een merrie is kan je haar voor de keuring KWPN aanbieden. Als het een ruin is niet en als het een hengst is alleen via goedkeuring.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 13:06

liberty schreef:
Uhm, KWPN is ook een ras hoor Knipoog

Echt niet hoor

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-03 17:54

Bedankt voor alle reacties. Heb vandaag geprobeert om te bellen, maar ze hebben vakantie tot 5 januari.

Het is trouwens wel een merrie...

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:02

Het kan, besef wel dat de eisen voor opname in het stamboek zwaar zijn, het een hoop geld gaat kosten en waarom zou je al die moete doen?
Oldenburg is een prima stamboek.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 22:04

Als de merrie opgenomen is in het Oldenburger Hoofdstamboek en je dekt met KWPN goedgekeurde hengsten krijgen de veulens een volledig KWPN veulenpapier. Daar hoef je je merrie helemaal niet voor over te laten schrijven.

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-04 18:22

Ik heb zelf helemaal geen verstand van het oldenburger stamboek (van andere stamboeken ook niet zo, alleen met het KWPN kan ik redelijk overweg Haha! ) en dat paard wat ik heb gekocht heeft alleen een "Pferdepass". Nu dacht ik dat dat hetzelfde is als het Nederlandse paardenpaspoort, maar ik heb geen papieren erbij gekregen, echt alleen maar die pferdepass. Daar staat wel haar stamboom in, maar ik blijf het raar vinden. Ik wil dus weten of er ook nog de normale papieren bij horen of dat het in Duitsland normaal is dat je alleen die Pferdepass krijgt.
Nu dacht ik even te bellen met het Oldenburger stamboek, maar daar wordt ik niet veel wijzer van. En daarom leek het mij handiger om de merrie over te laten schrijven want het is wel de bedoeling dat ze goedgekeurd wordt bij het stamboek...

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:24

sophie schreef:
Ik heb zelf helemaal geen verstand van het oldenburger stamboek (van andere stamboeken ook niet zo, alleen met het KWPN kan ik redelijk overweg Haha! ) en dat paard wat ik heb gekocht heeft alleen een "Pferdepass". Nu dacht ik dat dat hetzelfde is als het Nederlandse paardenpaspoort, maar ik heb geen papieren erbij gekregen, echt alleen maar die pferdepass. Daar staat wel haar stamboom in, maar ik blijf het raar vinden. Ik wil dus weten of er ook nog de normale papieren bij horen of dat het in Duitsland normaal is dat je alleen die Pferdepass krijgt.
Nu dacht ik even te bellen met het Oldenburger stamboek, maar daar wordt ik niet veel wijzer van. En daarom leek het mij handiger om de merrie over te laten schrijven want het is wel de bedoeling dat ze goedgekeurd wordt bij het stamboek...

In Nederland is het tegenwoordig ook heel normaal als je alleen een paspoort hebt hoor...... Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:51

paardje schreef:
In Nederland is het tegenwoordig ook heel normaal als je alleen een paspoort hebt hoor...... Knipoog


Als je een paard/pony hebt waarvan de afstamming onbekend of nooit geregistreerd is wel. Anders moet er een stamboekpapier bij zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 15:59

[quote="sophie"]Heb vandaag geprobeert om te bellen, maar ze hebben vakantie tot 5 januari.
quote]

Luie donders Haha!

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-04 17:09

Missouri"]
[quote="paardje schreef:
In Nederland is het tegenwoordig ook heel normaal als je alleen een paspoort hebt hoor...... Knipoog


Als je een paard/pony hebt waarvan de afstamming onbekend of nooit geregistreerd is wel. Anders moet er een stamboekpapier bij zitten.
[/quote]

Dat dacht ik dus ook. En ik weet haar stamboom, want dat staat gewoon in die pferdepass.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:32

Missouri"]
[quote="paardje schreef:
In Nederland is het tegenwoordig ook heel normaal als je alleen een paspoort hebt hoor...... Knipoog


Als je een paard/pony hebt waarvan de afstamming onbekend of nooit geregistreerd is wel. Anders moet er een stamboekpapier bij zitten.
[/quote]
Ik rijd een hanoveraan en een KWPNer met stamboom en voor beide hebben we een paspoort waarin deze staat. Het is echt voldoende hoor!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-04 17:37

paardje schreef:
Ik rijd een hanoveraan en een KWPNer met stamboom en voor beide hebben we een paspoort waarin deze staat. Het is echt voldoende hoor!


En ik heb er zat gehad om te weten dat als er uberhaupt een afstamming in het paspoort staat, er een papier bij MOET zitten!!
Anders is het ergens kwijtgeraakt en kan er een nieuw worden aangevraagd.

Het stamboeknummer MOET ook in het paspoort staan.
Laatst bijgewerkt door Missouri op 02-01-04 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 11:00

Het stamboeknummer staat er ook in...

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-04 11:15

In Duitsland krijg je bij élk paard een Paspoort (roze boekje) en een "Eigentumsurkunde", dat is een A4 blad met de stamboom nog een keer en de fokker. Dit blad geldt, zeker al in Duitsland en Frankrijk, als bewijs van eigendom. Ik heb zelf problemen met een jong paard waarvan ik dat blad ben kwijtgeraakt. Een Franse vrouw wil ze kopen maar heeft dat A4 blad nodig. Het stamboek geeft enkel duplicaten (aan 100 euro!!) als je door een notaris schriftelijk onder eed laat neerschrijven dat je dat blad bent kwijtgeraakt.
In Nederland en België weet ik dat die papieren niet als bewijs dienen, maar bij verkoop naar het buitnland kan je dus problemen krijgen.

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-04 20:35

Zoiets bedoelde ik dus. Ik heb idd alleen dat roze boekje gekregen, maar ik weet niet waar de rest is. De handelaar waar het paard vandaan komt heeft het ook nooit gekregen.