Gedekt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-03 22:17

hoihoi,

Eindelijk is ze tovh gedekt maar niet op de manier die we eigelijk wouden de hengsten waren toen uitgbroken.

Maar tot conclusie een maand geleden is toch maar de dierenarts gekomen om de controleren en ja hoor het was raak ze is drachtig.
Ze word al wat vervelender en moet niet meer aansporen of ik mag het wel maar heel zachtjes 1 keer iets te hard en ze bokt! Lachen

Maar jha ik hou toch heel veel van der dus het moet maar een paar maanden zo Lovers

Ze is nu al 6maanden en wil alles nog doen laast hebben we nog voor de laaste keer een strandrit gemaakt en nu wachten tot volgend jaar! Huilen

Helaas moet ik nu wat afstand doen en wat rustiger aan doen ook al ben ik dat niet gewendt want ik ben meer een typje dat van crossen houd.

Maar nu mag ik een ponytje lekker met iemand anders zadelmak maken dus heb dat wat minder tijd voor!
Dus komt wel goed uit Haha!

Hoe jaloers ze ok is ze zal moeten acepteren dat het nu ff niet anders kan,


De vader vah het veulen heet mattheuw en de moeder selina de vader is een kwpner arabier en renpaard de moeder is new forsest,de moedeer houyd ook van crossen dus er komt waarscheindelijk een druk veulen uit! *LOL*

gr susanne OK dan!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 00:02

De vader is een WAT????
Sorry hoor, maar ik begrijp er helemaal niets van.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:33

Nou bon mocht van mij tot een maand of negen nog crossen als ze dat zelf wilde hoor.
Schrijf voortaan je berichten in normaal nederlands, dat leest wat makkelijker.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 00:48

ze bedoeld kwpn X arabier

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 14:37

vanaf 9 maanden kan je beter niet meer galopperen, tenminste, dat kreeg ik te horen. maar verder kan je nog gewoon rijden hoor, ze geeft zelf wel aan hoe ver je kan gaan, daar zijn merries heel goed in Knipoog

vind het wel een originele kruising, kwpnxarab x new forest Tong uitsteken

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 21:21

hoi,
sorry voor het typen maar had erge haast en nederlands is niet me beste taal.

maar ben erge benieuwd wat er uit komt!
gr susanne

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 22:54

hey susan us selina zeker weten niet gedekt door duke?
en waaneer komt het veulen dan omgeveer?
gr sanne

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-03 19:33

hoi sanne,
selina is 13 mei uitgerekent en het is zeker weten niet van duke want Mattheuw had vroeger al kunnen deken (oefenen)dat moet jij weten want jij had de fotos gemaakt.

maar duke kon toen niet deken zei de dierenarts.

gr susanne en selinatje

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:06

ga lekker rijden met dat beestje!!
ze kan echt nog wel crossen tot ze 8 of 9 maanden drachtig is...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 20:11

Nistria schreef:
ga lekker rijden met dat beestje!!
ze kan echt nog wel crossen tot ze 8 of 9 maanden drachtig is...


Ze moet kijken naar het paard, je kunt niet vanachter je computertje zeggen dat het wel kan. Elk paard is anders en elke drachtigheid loopt anders.

Suus14, kijk gewoon naar je paard, maar beter dat je iets te voorzichtig bent, dan een keer te wild, waardoor het bijvoorbeeld slecht afloopt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 02:59

jawel de uitzondering bevestigd de regel Haha!
Onzde merrie is woensdags nog gereden, stap en draf (dat was meer nood dan deugd, omdat dochterlief niet meer durft dan draven en stappen)
Donderdagavond is het veulen geboren....en wij hadden het veulen eigenlijk nog niet verwacht....kenmerken waren welliswaar aanwezig (niet overduidelijk, ze was niet echt dik, de uier was dan wat "voller" dan weer strakker) en de tijd van het jaar sprak tegen.....

Ik zou zeggen: kijk wat je merrie wil en kan.... vindt ze het niet prettig dat je haar rijdt, beperkt het dan... Vindt ze het vervelend om onder de man te galopperen, vraag het dan niet...beweging op zich is niet slecht en normaliter zou je door kunnen rijden tot een maand of 9.....
Bij twijfel: stoppen en/of anders DA raadplegen.

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-03 22:09

hoi allemaal,
Bedankt voor jullie berichtjes,ze word nu erg vervelend zoals steigeren bokken stilstaan in de bak enzo.
Maar als ik haar paar dagen stil zet dan is ze weer erg druk en wil ze erg graag naar buiten.
en dan crost ze alleen nog maar! Verward
Ze is volgens mij niet echt goed meer maar ik weet niet wat ik nu moet doen.

hebben jullie nog wat tips???????? Pling

ilse41
Berichten: 16
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:51

je kan haar ook longeren, mee gaan wandelen en alleen mee gaan stappen in het bos. Laat haar maar een beetje haar gang gaan. Pas wel op want sommige pony`s weten hun grenzen niet. Die blijvenmaar door gaan. Veel succes . ik zou er lekker veel afwisseling in houden.

ilse41.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:41

Ik vind het niet zo raar dat dat paardje zo vervelend doet! Ik weet natuurlijk niet hoe groot de vader is maar Kwpn X arabier denk ik aan iets groots ( ong. 1,60 ) en een (echte) forester komt niet boven de 1,48. Dat veulen word natuurlijk erg groot en dat doet pijn!
Op de manege waar ik reed was zo'n ponytje die gedakt was door een tinker. Op zich niets mis mee maar het ponytje zelf was maar 1,30 en super smal. Het veulen wat er is uitgekomen is uitgegeroeit tot een flinke stevige D-E pony. Die merrie werd ook super chagerijnig na een paar maanden!

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 02:40

INkie schreef:
Ik vind het niet zo raar dat dat paardje zo vervelend doet! Ik weet natuurlijk niet hoe groot de vader is maar Kwpn X arabier denk ik aan iets groots ( ong. 1,60 ) en een (echte) forester komt niet boven de 1,48. Dat veulen word natuurlijk erg groot en dat doet pijn!
Op de manege waar ik reed was zo'n ponytje die gedakt was door een tinker. Op zich niets mis mee maar het ponytje zelf was maar 1,30 en super smal. Het veulen wat er is uitgekomen is uitgegeroeit tot een flinke stevige D-E pony. Die merrie werd ook super chagerijnig na een paar maanden!



De vader is officieel rasloos,maar naar wat ik weet is het een draver met een beetje arabisch bloed dus geen kwpn-er.Ik denk dus niet dat dat de reden is dat ze zo vervelend is,de merrie zelf(ik ken d'r persoonlijk)is op zich al geen gemakkelijke pony. Clown

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 19:45

hoi chan,

hihhi selinatje word nog vervelender ze krijgt nu veel rust want ik vind als jij zwanger betn vind je het ook niet fijn als je 8rondjes moet rennen.


nou grrr susannne