Wie heeft er verstand van NF-pony's?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Wie heeft er verstand van NF-pony's?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-03 20:50

Misschien wil ik volgend jaar (heel misschien) een veulentje fokken bij mijn pony.

Ze heeft goede papieren:

Merrie Moscan x Kantjes Sjonny en is sterpredikaat.

Nu is mijn vraag eigenlijk: wat zou er mooi oppassen qua bloedlijn? Ik zelf heb geen verstand van het fokken met NF-ers, dus ik zou graag wat advies krijgen.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 20:59

Dat is inderdaad een goede afstamming! Ik heb 10 jaar geleden een NF als verzorgpony gehad en daar hebben we toen ook mee gefokt. Van de huidige hengsten heb ik geen verstand. Mijn verzorgpony was van Oosterbroek Arthur, maar die is in 1982 overleden, dus daar heb je niets aan. Wel een erg mooi paard, zijn vader Brookside David vind ik ook helemaal geweldig!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 21:59

Wind, heb je toevallig een foto van Brookside David? Bij mijn pony zit die ergens in de 5e generatie langst zowel moeders als vaders kant.

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 22:32

Liberty is absolute NF-kenners. Verder moet je de minpunten van je pony kennen om daar een een hengst op te zetten die haar minpunten juist verbeterd. Pas dan kun je gericht gaan zoeken.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-03 12:46

Inmiddels is er een PB aan Liberty verzonden en ik wacht even af!

Mijn buurman is langsgeweest (heeft vroeger een stoeterij gehad) en die wil graag nog een veulentje van haar hebben!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 20:42

Heb je misschien een foto van je pony. Kwa bloedlijn is ze best goed. En wat is het doel wat je wilt fokken? Sport, of verder in de fokkerij?

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 23:34

Wind schreef:
Dat is inderdaad een goede afstamming! Ik heb 10 jaar geleden een NF als verzorgpony gehad en daar hebben we toen ook mee gefokt. Van de huidige hengsten heb ik geen verstand. Mijn verzorgpony was van Oosterbroek Arthur, maar die is in 1982 overleden, dus daar heb je niets aan. Wel een erg mooi paard, zijn vader Brookside David vind ik ook helemaal geweldig!


hey mn pony stamt van die bloed lijn af! er zit ergens heel ver weg Oosterbroek arthur in! ( dus ook brookside david)
dat is een hele oude bloedlijn....
Ik kan niet zo snel namen bedenken maar je moet eens even op internet kijken voor geschikte hengsten!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-03 11:16

liberty schreef:
Heb je misschien een foto van je pony. Kwa bloedlijn is ze best goed. En wat is het doel wat je wilt fokken? Sport, of verder in de fokkerij?


Nee, die moet ik nog maken. Het is al wel (zoals je kan zien aan de bloedlijn) een oudere pony. Ik wil dus niet te lang wachten.
Ik wil graag verder fokken met de pony.

Mijn digi is van slag, maar zodra hij 'beter' is, zal ik meteen wat foto's hier neerzetten.