Kent er iemand deze fokker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Kent er iemand deze fokker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-03 21:25


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 22:35

Teigetje schreef:
http://www.vwf.nl/VWF/thema/kijk%20op%2 ... erburg.htm

Het paardje dat ik momenteel rij, is door hem gefokt en ik ben natuurlijk wel nieuwsgierig hoe en waarom ze in België terecht gekomen is.
De eigenaar kocht haar zo'n zes jaar geleden in een manege.


Het is niet denk ik de fokkerij wat het KWPN direkt voor ogen heeft.


Citaat:
Tijdens de IAN trofee sprong de patente schimmel onder Vincent Howley naar een tweede plaats. Prince valt niet alleen op door zijn springkwaliteiten, maar ook door zijn bijzondere afstamming. Prince B komt uit de merrie Axanne, een dochter van de directe Ramzes-zoon Ramano en gaat verder via de hackney Brown’s Liberty Light terug op de hengst Urbaan.

En verder het gebruik voor een aantal merries van een AES-hengst.

Citaat:
Het andere fokproduct dat tijdens de IAN-trofee indruk maakte was de vierjarige Romeo (Voltaire). Deze bij het AES gekeurde zoon van de merrie Ebarleen (v. Ramiro x Joost x Abgar xx), sneuvelde bij het KWPN in de derde bezichtiging. Nu revancheerde de langgelijnde bruine zich door met Michael Greeve vierde te worden. ‘Dat was mooie reclame voor Romeo. Iedereen had het direct over de hengst en iedereen wist in ene keer ook wie Romeo was’, kijkt Van der Burg trots terug op deze finale. Het afgelopen jaar fokte Van der Burg een heel aantal veulens met Romeo. ‘We hebben Romeo verleden jaar voor onze eigen fokkerij ingezet, en we hebben nu een vijftiental veulens van de hengst.

Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-03 10:54

Die Axanne is trouwens de grootmoeder van het paardje dat ik nu rij, gaat heel erg direct terug op Ramzes en alle anderen die hier al zo veel stof hebben doen opwaaien Knipoog
Maar, ik vroeg me gewoon af of er misschien iemand op Bokt deze fokker kent, of misschien het paardje kent. Niet dat ik per se haar hele geschiedenis wil achterhalen. Ik vind het gewoon een beetje bizar dat zo'n paardje als vijfjarige in een manege in Oost-Vlaanderen terecht komt.