Hengstencompetitie in Weert, het verslag:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:05

En nog steeds geen uitslagen op de KWPN site.
Wat een sukkels !

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)



CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:24

Ja onze bondscoach kon altijd wel een poepie rijden.

Maar reed ie weer met een veelzijdigheidszadel, met beugels op springmaat?

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:42

Klinkt als een goed bericht Sarabande.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:03

Aimee schreef:
Wij kwamen binnen toen Scandic net de baan in zou gaan, net op tijd dus. Hij gaat los door het lijf, swingend over de rug door de baan. Ik had verwacht dat hij nog iets flitsender in het achterbeen zou zijn, maar hij gebruikt het wel goed. De stap is zeker niet best, dat heb ik niet eerder mogen aanschouwen dus of het verbeterd is weet ik niet maar hij liet gister
aan de hand zelfs geen lekkere stap zien
. De galop, eeehhhh, Pipo wat vond ik van de galop???


Dat had je toch niet anders verwacht?
Als ie onder het zadel last heeft van ruimte-onzuiverheid is dat enigszins te controleren door de ruiter.
Aan de hand echt niet hoor..............da's toch logisch ? Verward
Dus het woord ZELFS kan ik niet helemaal plaatsen.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:16

Missouri"]
[quote="CGJ12 schreef:
Dus het woord ZELFS kan ik niet helemaal plaatsen.


Als in... het had misschien aan de ruiter kunnen liggen, maar hij stapt van zichzelf gewoon slecht.
[/quote]


lees: verdrijft het voorbeen te snel door het erg diep ondertredende en vlijtige achterbeen..............

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:38

sarabande schreef:
Wellicht zal een ruiter Scandic een geweldig paard vinden door het vele goede dat hij zeker heeft. Maar als fokker vind ik die stap niet acceptabel en het een foute zaak dat de jury, dus ook zeker het hengenstenkeuringscommisielid dressuur dit zo schoonpoetst. Iedere keer wordt gezegd we weten dat ie het beter kan, dat is niet acceptabel.
Laat hij maar eerste bewijzen dat hij dat euvel niet doorfokt.


Met een 9 op de stap en een 9,5 op de galop compenseert ie meer dan voldoende.

Dan mogen ze eerst ook wel even nagaan of Redford bijvoorbeeld dat akelig korte prikdrafje niet doorfokt..................die nu verbetert onder een goede ruiter.
Da's eigenlijk hetzelfde.
En de stap is slechts een fractie van een dressuurproef, de draf en galop een veel groter deel.

Meestal kan een slechte stapper ook niet goed galopperen.
Scandic bewijst daarmee dat het zeker geen slechte (lees korte) stapper is.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:57

Bonfire won toch de OS?
En die stapte zo kort............. .............voor een 3.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:15

Maar die Radar houdt natuurlijk een kop van 1 meter en die croupe blijft natuurlijk passend in de geldersen fokkerij.............

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:57

Rhea schreef:
Painted Black liep ook goed, jammer dat de stang horizontaal in zijn mond lag....


Weer iemand die het niet heeft begrepen..............

Die stand van de stang zegt toch helemaal niks!
Als Ankie de kinketting 2 gaatjes strakker doet staat ie haaks naar beneden. Had je dat liever dan?????

Als die stang zo naar achteren staat is dat juist een teken dat de kinketting relatief los bevestigd is en dus niet scherp inwerkt..............


Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:30

Als ik 'm de volgende keer even moet optomen voor Anky durf ik te wedden dat die stang NIET naar achteren staat, al gaat ze d'er ook met haar volle gewicht aan hangen.
Hoogstens breekt ze 'm dan de kaak...............

Desnoods pak je een stang waarbij de scharen standaard naar voren staan, en die keurig naar beneden hangt bij maximale inwerking.
Hieruit blijkt maar weer eens hoe naief sommige toeschouwers zijn.
De stand van de stang zegt maar weinig.

De trens werkt in principe veel scherper in.
Een paard die vol op de stang hangt gebruikt zijn mond gewoon als 5e been. Dat doet hem totaal geen pijn.
Degenen die met een scherp onderlegtrensje rijdt zou het paard wel eens veel meer kunnen pijnigen. Die lichte aanleuning is dan slechts schijn............

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:43

Natuurlijk niet.
Als je een beetje ervaring hebt met stang en trens (ik bedoel een beetje boel) dan weet je dat uit ervaring.
Als een paard daar echt pijn zou hebben ging ie er echt niet met 25kg op hangen en bleef ie echt wel af.........

Ik vraag mij echt af hoeveel paarden jij op S&T hebt rondgestuurd.
Er valt geloof ik nog heel wat te leren.....

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:02

Pipo schreef:
Dit soort uitspraken van juryleden vind ik sowieso apart. Je wil toch een paard wat fijn nageeft en naar de hand toe gereden wordt?


Ik relativeer alleen maar.
Het is zo simpel om te zeggen: "de stang staat naar achter dus het paard wordt op stang gereden"

Net zo als: "bij het appuyeren komt ietsie met de achterhand voor DUs ik geef een 3". Nou ik niet dus.
Of deze:"hij loopt 3 mm achter de loodlijn, dus ik geef een 3". Nou ik niet dus.

Als je een beetje ervaring hebt met dit soort dingen leer je te relativeren en dit soort constateringen op juiste waarde in te schatten............

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:09


Trieste zaak. Geen praten tegen heb ik wel door.

Gelukkig vonden julie Bert goed rijden.
Weet je nog dat ik een aantal weken al gepost heb: "niks dan goeds over onze bondscoach".............?

...............en toen schopte iedereen hem nog onderuit.............
Bert Rukken werd ie genoemd hier............... (Ceasario zou hier een paar Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen hebben geplaatst denk ik Haha!)

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:10

Pipo schreef:

Bah, wat een foute opmerkingen zeg, dat heeft werkelijk niets met relativeren te maken, maar met conditioneren, jij bent geconditioneerd met wat je ziet, geen eigen mening maar gewend aan wat je dagelijks ziet en zo erg dat je hetzelfs goed begint te vinden.


Ik probeer me altijd in de ruiter te verplaatsen en ik besef dat het allemaal niet zo eenvoudig is als het in de theorieboekjes staat.
Blijkbaar heeft nog niet iedereen die fase bereikt hier...........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:22

Pipo schreef:
Geen idee, ik lees die theorieboekjes nooit namelijk.

Oh wat fout....................

Terwijl die grote guru van jou continu allerlei duitse grootheden erbij haalt.
Als ie dit leest.................oh oh oh

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:29

ik log af.
doei

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 08:41

ceasario"]
[quote="CGJ12 schreef:
Geplaatst: 19-12-03 16:29
ik log af.
doei


Half 5.
Zou hij thuis geen internet hebben of gaat ie de nachtploeg in.
[/quote]

Ik heb thuis wel wat beters te doen dan internetten.............
Dan probeer ik al die theorieen van BOKT hier in de praktijk de aanschouwen / ondervinden.
Deden meer mensen dat maar...............

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:32

Missouri"]
[quote="Pipo schreef:
Denk dat ie mij bedoelt hoor Haha! Ik schijn meer ervaring te moeten opdoen met doorgeslagen stangen Haha! Knipoog


Bij mij sloeg de stang meestal door. Omdat ik er de eerste tijd geen kinketting aan had hangen Knipoog
En daar hebben we slobberriempjes voor! Haha!

Je kunt mij niks meer wijsmaken over mes&vork Tong uitsteken Knipoog
[/quote]

Blijkbaar wel!
De haren rijzen me zowat te berge.........

Dat met dat slobberriempje heb je geloof ik ook niet goed begrepen........
Zo'n slobberriempje zorgt er namelijk voor dat er altijd een zeer-minimale druk op de stang blijft staan, zelfs als je de stangteugel volledig los gooit.
Veel paarden gaan dan namelijk spelen met de stang zodat de scharen zelfs naar voren gaan staan. Het slobberriempje zorgt ervoor dat dit niet kan gebeuren.

En rijden met een stang zonder kinketting?
En wél een slobberriempje, maar geen kinketting kan al helemáál niet!!
Dat lukt je NOOIT. Dat slobberriempje zakt het paard dan gewooon onder de mond.
...............Oh oh oh...........is dit nu de toekomt van de Nederlandse dressuursport? ..................

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:09

Ik heb wel eens gereden terwijl ik per ongeluk het slobberriempje niet door het oogje van de kinketting had gehaald. Dat merk je meteen; binnen twee minuten lopen ze op je slobberriempje te kauwen omdat ie onderuit gezakt is...........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:20

Ik geef het op. Hopeloos.
En gaat echt teveel off-topic...........

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:48

Voor iedereen geldt: je bent zo goed, zoals je rijdt op je slechtste paard............en dat geldt dus ook voor mij.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:58

Pipo schreef:
Trouwens een boktcompetitie lijkt mij best leuk.

Mijn voorspelling top 3 (in willekeurige volgorde):

Jacobien
Tommie
Tyrza

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:13

ArieI en Samsam komen voorlopig niet in de buurt volgens mij............. van dat kaliber kan ik er zo meer opnoemen.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:18

ArieI mag Lingh opvlechten en poetsen.
Edward heeft wel iets beters te doen dan te bokken Knipoog

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:19

Missouri schreef:

Wie gaat er jureren?? Cool


GAAN bedoel je..........meervoud.

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers