karakters afstammelingen Zeoliet en Voltaire

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stupid_girl
Berichten: 7
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-01 19:24

Hallo allemaal!

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ervaringen met Voltaire en Zeoliet afstammelingen. En dan in het speciaal naar de karakters, ikzelf heb een Voltaire uit een Zeoliet moeder, en heeft een zeer moeilijk handelbaar en schrikachtig karakter, en ook nog eens verschrikkelijk dominant...

ik hoop dat jullie mij wat kunnen vertellen over de karakters van andere afstammelingen.

alvast bedankt!

greetz Stupid.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 19:28

Ik ken een Zeoliet merrie. Wegens groeiproblemen is ze nooit hoger als 1.50 geworden, maar mooi is ze wel!

Het is een zeer dominante, wantrouwige merrie. Je moet sterk in je rijlaarzen staan om daar mee om te kunnen gaan en om wat met haar te berijken. Maar áls dat je lukt.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 19:53

Zeoliet geeft verdriet zegt het spreekwoord. Voltaire's zijn echte bloedpaardjes, super voor mensen die er mee om kunnen gaan. Maar voor iemand die dat niet kan hanteren een kamikaze paard.

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 23:20

Ik ken 1 afstammeling van Zeoliet, dat is Fleur van Anita Hendriks.
Fleur loopt lichte tour. Ze is gekocht als fokmerrie maar deed het zo goed in de sport dat ze nooit een veulen heeft gehad.
Zo zie je maar, het hoeft niet perse iets te zeggen.

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 08:45

Hoi,

Ik heb een Amaretto I uit een Voltaire moeder. Deze vier jarige ruin is het evenbeeld van Voltaire. Zelfde bouw, zelfde kleur en ik geloof bijna dezelfde aftekeningen.

Hij is vorige winter gecastreerd, maar denkt nog steeds dat hij hengst is. Hij kan goed dressuren, maar zeker super springen. Is heel makkelijk op parcour. Hij probeert onder het rijden vanalles uit te halen. Zoals bokken, de martingaal beet pakken. Ook kan hij zijn peesbeschermers uittrekken als hij in de bak staat. Ondeugend is hij. Maar zelfs Piet Raymakers vind het een mooi paard.

Groetjes
Denise

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 08:47

Ik rij een 5 jarige zoon van voltaire (moeder is Khemba vader moeder is Ramiro). Hij is echt superlief, het liefst kruipt hij in je binnenzak. Lovers Alles vind't íe lekker zolang je 'm maar aait of poetst.
Ik heb hem inmiddels wel een beetje ingereden en hij is zeker niet een van de moeilijkste. Hij probeert wel onder het werk uit te komen maar als je 'm aan het lopen hebt doet íe heel veel voor je! Ik moet wel zeggen dat íe vertrouwen in mij heeft, dat scheelt een hoop bij hem. Het is geen angsthaas, hij ziet volgens mij alles als knuffelbeer Lovers .
Dit is 'm
Hier is íe nog hengst en hij heeft nu wat meer spieren.
[img]../upload/205/longedr2.jpg[/img]
[img]../upload/205/longest4.jpg[/img]
[img]../upload/205/omar8.jpg[/img]
[img]../upload/205/omardraf.jpg[/img]
[img]../upload/205/om.jpg[/img]
[img]../upload/205/omarhalt.jpg[/img]
[img]../upload/205/omarmooi.jpg[/img]
[img]../upload/205/omarstap.jpg[/img]

_________________
<FONT COLOR="purple"><FONT FACE="georgia">Er is iets aan het uiterlijk van een paard
dat goed is voor het innerlijk van de mens!
~~SIR WINSTON CHURCHILL 1874-1965 ~~

</FONT COLOR="purple"></FONT FACE="georgia">

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sjimmy op 2001-11-02 07:47 ]</font>

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 08:49

Ik heb een Voltaire merrie een paar jaar verzorgt en af en toe gereden. Was een schaapmak paard, heel lief en Z dressuur en M springen geworden.

Haar kinderen hadden ook een super karakter.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:21

Voltaire geeft betrouwbare en lieve paardjes. Soms zijn ze weleens bloederig maar super t evertrouwen.
Zeoliet...geeft verdriet zeggen ze. Zeoliet geeft weleens paard met gebruiksaanwijzing maar als je eenmaal weet hoe je er mee om moet gaan doen ze alles voor je. Ze moeten we duidelijk weten wie de baas is. Ik heb een zeoliet gereden en dat was de goedheid zelve maar ik ken er 1 en die loopt af en toe wel te spoken.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:33

Ik had een Gershwin (Voltaire x Nimmerdor)x Joost; dat was een hele laconieke jongen, altijd rustig en betrouwbaar, nooit ergens van onder de indruk. Lastig te rijden, dat wel, want ook een fikse beenhulp bracht hem niet van zijn stuk. Hij was bijzonder taai in de mond. Dat, en omdat ik zelf ook een rustig type ben en wij dus op het laatst echt niet meer vooruit kwamen (letterlijk) vanwege de rust en ontspanning, was de reden om hem te verkopen. Te weinig bloed. Het was saai en zwaar om het dier aan het werk te zetten.
Nu heb ik twee merries. een daarvan is een Balzflug x Zeoliet. En dat is een regelrechte tante Ka. Wat een beest, die is niet makkeljk. Beide hengsten staan erom bekend geen makkelijke paarden te geven....De merrie is wel licht te rijden, je hebt niet veel nodig om haar te vertellen hoe en wat. Ze reageert heel sterk op kleine hulpen. Maar zo sterk reageert ze dus ook op per ongelukke verkeerde dingen. Toch is ze na een korte schrikreactie weer heel gauw koel in het hoofd. ze dramt niet door. omdat ik dus zelf zo rustig ben, is het voor mij een geschikt paard. Was ik ook zo'n zenuwachtig type, dan waren wij samen levensgevaarlijk.
Misschien moet ik de merrie maar eens onder een Gershwin zetten....

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:36

Op beenhulpen reageert Omar heel gevoelig, in zijn mond daarentegen juist niet. Dat is al zo sinds hij bereden wordt. Het gaat nu wel wat beter.
Ik leer wel mijn benen stil te houden, anders...... Haha!

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 19:10

hoi,
ik heb een raszuivere zeoliet, een ruin van 6 jaar oud, 1.75 hoog en heel dominant.
een moeilijk heerschap om te rijden.
ook is hij heel schrikkerig en overal bang van.
als hij iets echt eng vind, gaat hij vol op de rem en als je hem probeert te dwingen gaat hij steigeren.
ik heb al heel veel moeilijke tijden met hem gehad de afgelopen maanden, maar na lang doorzetten gaat het nu beter.
als hij eenmaal door heeft dat je niet bang van hem bent gaat hij voor je werken.
hou hem/haar vooral bezig tijdens het rijden want dan voelen ze zich het lekkerst.
o ja, in een wedstrijd laat hij me (hoe gek ook) nooit zitten.
een paard waarbij je veel begeleiding nodig hebt en ook heel consequent bij moet blijven.
als die van mij eenmaal voor me loopt heeft hij ee super uitstraling waar iedereen naar kijkt.

groetjes marianne