Gestion Lancet nu goed voor Grand Prix

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cheveaux12
Berichten: 7
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Drenthe

Gestion Lancet nu goed voor Grand Prix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-03 14:57

15-12-2003: Gestion Lancet nu goed voor Grand Prix


Ver weg van de dressuurstrijd in Maastricht en Frankfurt probeerde Imke Schellekens in Exloo in alle rust de zware tour-talenten uit van KWPN-hengst Gestion Lancet en van Luxaflex (stamboeknaam Ian Fortuna v.Wellington) van mevrouw Sonnenberg. En met succes! Gestion Lancet mag zich nu scharen in de reeks van Grand Prix-dressuurhengsten van het KWPN!
Met Gestion Lancet werd Imke tweede in de Intermédiaire II achter Els Jansen met Nanou (v.Contango). “Er stonden zevens en achten voor piaffe en passage op de protocollen, alleen bouwt Lancet daar nog wel veel spanning in op, die ik dan in de galop weer kwijt moet zien te raken. Maar het goede daarvan is dat hij altijd blijft lopen!", zei Imke tevreden.

De nieuw gevormde combinatie Schellekens-Luxaflex won de Grand Prix met 67,81%. Imke nam Luxaflex van haar moeder Tineke Bartels over nadat Gestion Janssen eind augustus geblesseerd raakte en bleek dat dit scheurtje in het hoefbeen een half jaar tijd ging vragen. Imke over haar nieuwe Grand Prix-ervaring: “Ik bleek heel goed met Luxaflex overweg te kunnen. Hij liep foutloos door de proef, terwijl ik hem heel gemakkelijk bovenin kon houden. Ik ben er erg wijs mee en oefen nu goed door voor een tweede nationale GP-start in januari.” Ook Gestion Lancet gaat in januari mee voor de Grand Prix. "Ik verheug me op deze nieuwe kansen”, aldus Imke Schellekens.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:03

O prima ik probeerde ooit in het eerste dekjaar mijn merrie drachtig te krijgen.
Ik vind het een heel goede en vooral interessant gefokte hengst. Helaas heb ik er op dit moment geen passende merrie meer voor.
Ik hoop dat Polansky ook snel richting Imke gaat!

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:09

Hoe zit t eigenlijk met OO seven en Imke ? Sinds Amev Hippo cup nik meer van gehoord Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:10

ach onze Tollie ook, (sorrie Tyrza kon het niet laten, gniffel)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:56

cheveaux12 schreef:
15-12-2003: Gestion Lancet nu goed voor Grand Prix

Heb je 'm zien lopen in Exloo?

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 19:46

Ik heb Lancet wel eens op een plaatje gezien! wat een schoonheid Kwijl

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:26

Gestion Janssen ook al een scheurtje in het hoefbeen?
Ik meen me te herinneren dat Jazz ook een tijdje uit de roulatie is geweet vanwege dezelfde euvel??

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:27

Gerrie schreef:
Gestion Janssen ook al een scheurtje in het hoefbeen?
Ik meen me te herinneren dat Jazz ook een tijdje uit de roulatie is geweet vanwege dezelfde euvel??


Voor of achter? Knipoog

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:30

Gerrie schreef:
Gestion Janssen ook al een scheurtje in het hoefbeen?
Ik meen me te herinneren dat Jazz ook een tijdje uit de roulatie is geweet vanwege dezelfde euvel??


Met de nadruk op is geweest Haha! , want ik las van de week in de uuhm... hoefslag denk ik dat hij weer was gestart met Tineke.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:38

jacobien schreef:
Hoe zit t eigenlijk met OO seven en Imke ? Sinds Amev Hippo cup nik meer van gehoord Verward



Ja waar is Ooseven gebleven? Volgend jaar ga ik een nakomeling van hem beleren. Ze is een beetje nog een ponytypje......

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:40

saluut"]
[quote="Gerrie schreef:
Gestion Janssen ook al een scheurtje in het hoefbeen?
Ik meen me te herinneren dat Jazz ook een tijdje uit de roulatie is geweet vanwege dezelfde euvel??


Met de nadruk op is geweest Haha! , want ik las van de week in de uuhm... hoefslag denk ik dat hij weer was gestart met Tineke.
[/quote]

Gelukkig,weer helemaal up to date Haha!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 21:42

ceasario"]
[quote="Gerrie schreef:
Gestion Janssen ook al een scheurtje in het hoefbeen?
Ik meen me te herinneren dat Jazz ook een tijdje uit de roulatie is geweet vanwege dezelfde euvel??


Voor of achter? Knipoog
[/quote]

Afbeelding

http://www.hoofcare.nl/map_voor_hoefpro ... mages.html

Een fractuur van het kroonuitsteeksel van het hoefbeen (17) is een van de veelvoorkomende fracturen. Het is de plaats waar de strekpees (9) zich aanhecht. Door een plotselinge trekkracht kan het breken.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 00:15

Tsjonge!
Daar schrik ik toch wel van vooral het onderstreepte gedeelte.
Ik kan me wel nog herinneren dat Tineke het een onverklaarbaar en plotselinge kreupelheid was.

Ik heb me niet in de materie verdiept,mijn kennis ging niet verder dan tot de hoef Bloos

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:28

Zou het dan toch te maken hebben met de negatieve DAP?

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:38

Ik weet niet waar die info vandaan komt over hoefbeenfracturen? Ze ontstaan meestal door plots neerkomen op bv een steen of een zeer hard voorwerp. Ook bij paarden die op bevroren bodem een beetje gek doen zie je het.
Die strekpees hecht op die plaats ook niet aan en als een paard zich volgens DE theorie zou afdrukken op het voorbeen, dan zou eerder de buigpees in aanmerking komen voor letstels niet? In het achteruitlopen misschien de strekpees, daar zit nog wat in....

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:38

Ik weet niet of het in welke voet de blessure is ontstaan Verward

Bij Jazz kan ik het me enigzins voorstellen(mocht het voor zitten) maar bij Janssen?

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 11:45

Anyway.............
Jazz loopt weer als een tierelier.
Nu Krack nog...........