wie heeft er een afstammeling van Samber?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-03 22:58

ja zeker ik ga mijn afstammeling hopelijk naar de z dressur rijden. nou ja ik kan het tenminste proberen he hahaha.

AWvL
Berichten: 344
Geregistreerd: 13-11-03
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 00:40

Samber heeft in de ogen van de Nederlandse ruiters het nadeel dat hij een klassieke Groninger moeder heeft. Paarden met veel Groninger of Gelders bloed moeten eerst naar het buitenland verkocht worden, voordat ze bij een ruiter terecht kunnen komen met voldoende kwaliteiten om ze naar het internationale niveau te rijden. De in "Wereldklasse" www.gelderlanderhorse.nl/nederlnd/wereldklasse.html genoemde internationale toppaarden zouden in Nederland niet verder gekomen zijn dan bospaarden. De Ferro-kinderen etc. worden in Nederland door de betere ruiters uitgeprobeerd en hebben dus alles mee voor het bereiken van het internationale niveau. Als van de zuiver Gelderse hengst Zooloog, die niemand kent, meer dan 8% van zijn kinderen het tot de internationale dressuur brengen, is dat een veel grotere prestatie waarover je niemand hoort.
Wat stelt een Z-paard voor in vergelijking met de internationale topsport? Een bekend gezegde is: "Piet Raymakers laat zelfs een ezel Z springen". De enige echte index dat een hengst mogelijk aanleg voor topsport vererft is dat hij het zelf gedaan heeft. En Samber heeft zelf in de internationale sport gelopen, zoals meer KWPN-hengsten met veel klassiek bloed zie http://www.hetgroningerpaard.nl/artikelen/903P45A1.pdf

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:08

AWvL schreef:
Wat stelt een Z-paard voor in vergelijking met de internationale topsport? Een bekend gezegde is: "Piet Raymakers laat zelfs een ezel Z springen". De enige echte index dat een hengst mogelijk aanleg voor topsport vererft is dat hij het zelf gedaan heeft.


Wat hebben die mensen allemaal met "Ezels" ?


Uitspraak Sjef Janssen:
You don't try them out as three year olds to make sure they will be able to piaffe?
"No, we have proven that we can put a piaffe and passage on a donkey, so I'm not too worried about that

http://www.horsemagazine.com/CLINIC/J/J ... anssen.htm


De oren is toch een bijzonder kenmerk van "de Ezel"

Er zal toch geen spraakverwarring zijn?

Afbeelding

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:18

AWvL schreef:
Wat stelt een Z-paard voor in vergelijking met de internationale topsport?


Elk normaal functionerend paard kan een Z-proef lopen (ik heb het over dressuur...)

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:25

Missouri"]
[quote="AWvL schreef:
Wat stelt een Z-paard voor in vergelijking met de internationale topsport?


Elk normaal functionerend paard kan een Z-proef lopen (ik heb het over dressuur...)
[/quote]


Zijn er dan zo weinig paarden?
Bedoel "dressuurpaarden."

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:31

ceasario schreef:
Zijn er dan zo weinig paarden?
Bedoel "dressuurpaarden."


Nee, ik denk dat er zo weinig "dressuurruiters" zijn...

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 09:43

Een Z paard is nog geen topper maar voor veel amateurs is de Z de top dus....

Laten we wel iedereen respecteren die zijn paardje een toppertje vind. Ducky is hartstikke blij met haar Samber en terecht, voor haar is het superfijn diertje. Samber geeft vaak hele brave werkwillige paarden.

Ik ken een paar hele leuke paardjes uit Samber moeders zoals een bonte Gribaldi x Samber, een bonte Stravinsky xx x Samber en een bonte Krack C x Samber!!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:09

AWvL schreef:
Samber heeft in de ogen van de Nederlandse ruiters het nadeel dat hij een klassieke Groninger moeder heeft. Paarden met veel Groninger of Gelders bloed moeten eerst naar het buitenland verkocht worden, voordat ze bij een ruiter terecht kunnen komen met voldoende kwaliteiten om ze naar het internationale niveau te rijden. De in "Wereldklasse" www.gelderlanderhorse.nl/nederlnd/wereldklasse.html genoemde internationale toppaarden zouden in Nederland niet verder gekomen zijn dan bospaarden. De Ferro-kinderen etc. worden in Nederland door de betere ruiters uitgeprobeerd en hebben dus alles mee voor het bereiken van het internationale niveau. Als van de zuiver Gelderse hengst Zooloog, die niemand kent, meer dan 8% van zijn kinderen het tot de internationale dressuur brengen, is dat een veel grotere prestatie waarover je niemand hoort.
Wat stelt een Z-paard voor in vergelijking met de internationale topsport? Een bekend gezegde is: "Piet Raymakers laat zelfs een ezel Z springen". De enige echte index dat een hengst mogelijk aanleg voor topsport vererft is dat hij het zelf gedaan heeft. En Samber heeft zelf in de internationale sport gelopen, zoals meer KWPN-hengsten met veel klassiek bloed zie http://www.hetgroningerpaard.nl/artikelen/903P45A1.pdf


Ik heb even op de Delmar gekeken naar de aftamming van Zooloog maar ik kom daar veel Hanoveraans, SF,Holsteiner en Trakhener bloed tegen. Ik moet je dan tegenspreken als je over Zuiver Gelders bloed praat.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:31

greetje schreef:
[
Ik heb even op de Delmar gekeken naar de aftamming van Zooloog maar ik kom daar veel Hanoveraans, SF,Holsteiner en Trakhener bloed tegen. Ik moet je dan tegenspreken als je over Zuiver Gelders bloed praat.
[/quote]


Zuiver kom je niet tegen.

Maar een "beetje" leentje buur mag toch wel?
Laatst bijgewerkt door ceasario op 12-12-03 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:37

Afbeelding

Zooloog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:44

ceasario schreef:
Zuiver kom je niet tegen.
Maar een "beetje" leentje buur mag toch wel?


Alleen als het je uitkomt in de argumentatie.............

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 10:47

CGJ12"]
[quote="ceasario schreef:
Zuiver kom je niet tegen.
Maar een "beetje" leentje buur mag toch wel?


Alleen als het je uitkomt in de argumentatie.............
[/quote]

Moet je wel een argumentatie hebben Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 11:49

De meeste mensen hier zijn het wel gewend om te argumenteren zonder argumenten lijkt me........... Haha!

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:46

CGJ12 schreef:
De meeste mensen hier zijn het wel gewend om te argumenteren zonder argumenten lijkt me........... Haha!


Net zoals sommige mensen hier reageren zonder eigenlijke reactie...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 12:53

Kunnen we het nu weer over Samber en zijn nakomelingen hebben? Knipoog

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:02

Mijn Samber achterkleindochter staat in m'n profiel Lachen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:24

Suzanne F. schreef:
Een Z paard is nog geen topper maar voor veel amateurs is de Z de top dus....
!

Nou, dan is een z paard voor veruit het gros van de paardenmensen een topper, want de meesten zijn amateurs (want je moet wel erg goed zijn en mee doen in de ((inter)nationale) top om er je brood in te kunnen verdienen.

MAar zoals sommige mensen op bokt praten, snap je nu wat ik bedoel als ik veel mensen hier hoog van de toren vind blazen?

Over Samber: Tender (komt tegewnoordig niet meer) had vroeger een Samber, een bruine van 1.60m. Verder ken ik een bonte merrie, Honeybunch, van Samber. WAs een "gouwe bok".

Aukie

Berichten: 1165
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 13:32

Hoi!

Ik heb een kleinzoon van Samber. Het is een stekelharige vos.
Een leuk paard dat iets grof gebouwd is, compact is en een flinke hals heeft. Ik weet niet of deze dingen kenmerkend zijn voor samber-nakomelingen?

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 19:47

Ik heb een Hattrick x Samber.
Het is een 2,5 jarige merrie van +-1.60. Ze heeft een leuke manier van lopen en een super karakter !

Wat ik fijn vind aan de meeste Samber afstammingen is dat ze zo'n fijn karakter hebben.

Je ziet trouwens ook veel Samber afstammingen die je makkelijk hengst kan laten.

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 20:37

ja das waar de meeste sambers hebben een goed karakter , en een flinke hals , dat zijn ook kenmerken van de meeste afstammelingen volgens mij. hah ik hoop dat ik binne kort een foto van mijne erop kan zette. xxjes kath Pling

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-03 23:03

Oby Wan is een afstammeling van Rubinstein X Wellington X SAMBER !!!! *LOL* *LOL* *LOL* Zie profiel

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-03 23:04

oke leuke foto.!!! xxjes kath

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-03 00:10

Op de volgende site staat een zeer mooie jonge hengst (afstamming van Samber), My Pleasure GF. Hij is duits warmbloed en ZfDP en wordt volgend jaar voorgebracht op de hengstenkeuring.

http://www.gestuet-falkenhorst.de/gfstallions.html

Trouwens er staan nog veel meer mooie gekleurde hengsten op deze site.

ducky

Berichten: 82
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: drente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-03 10:13

ja dat denk ik ook ja , dat is de droom van iedereen. *LOL*

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:35

[img] http://groups.msn.com/_Secure/0SwDeAgkW ... 3404220890 [/img]

Kayash is een volle zoon van Samber
z'n mam is Ferninasch en de pap van z'n mam is Lector..
kjas heeft een ponymaatje, terwijl z'n pap toch echt een paard is..
hij loopt op een manege waar ik bijna een jaar elke week op 'm reed.
hijs superlief! maar wel ontzettend eigenwijs Lachen[/b]