Hoe zit dat nou met NRPS?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-01 22:34

Ik heb sinds kort een NRPS merrie. Ik heb net haar stamboek papier er even bij gepakt. Haar vader is Salto (v: Sadenio een Oldenburger x Notaris) en haar VM is Renville en die is weer van de engels volbloed Courville. Van alles wat dus.

Hoe zit het nu met de bloedlijnen die worden opgenomen in het NRPS stamboek? Ik weet dat er o.a. paarden met minimaal een bepaald percentage aan Arabisch bloed worden opgenomen in het stamboek, maar aan mijn paard kan ik weinig Arabisch ontdekken.

Dus wie kan me er meer over vertellen. En is er iemand die toevallig de hengst Salto kent?


Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-01 20:04

Manon heeft het over fokrichting. Welke fokrichtingen kennen ze bij het NRPS?

En ja Marlous ik moet het NRPS ook bellen, want ik moet ook nog de papieren op mijn naam laten zetten. Hoe ging dat bij jouw paard?


Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 10:42

Bedankt Sandrijn, Marlous en Karin voor jullie informatie, vooral wat jullie verder nog over de stamboom van Sydney weten te vertellen vind ik boeiend!

Ik wist niet dat Courville de vader van Notaris was. Dus zo te zien zit er aan zowel vaders als moeders kant Courville xx in. Er zit dus best wat Engels volbloed in Sydney.
Helaas kon ik op de NRPS site weinig info over bloedlijnen vinden. Of zou ik niet goed gekegen hebben?

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-01 11:55

Saskia jij vroeg je af wat OX en XX achter de naam betekend. OX staat voor Arabisch volbloed en XX staat voor Engels Volbloed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 89 bezoekers