hengst Olivi?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

hengst Olivi?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 18:26

heeft iemand meer informatie over de hengst olivi?
is goedgekeurd dat weet ik wel

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 18:49

Afbeelding

Afbeelding
Dit is dus Olivi

Info:

"OLIVI NEDERLANDS KAMPIOEN Z1 DRESSUUR ONDER BART BAX"

Jazz x Action x Transvaal x Duc de Normandie
D.BRUIN - GEB. 1996 - STOKMAAT 1.72 M.
RESERVEKAMPIOEN KWPN HENGSTENKEURING 1999.

OLIVI GEBOREN UIT DE BESTE EN GROOTSTE SPORT- EN FOKSTAM VAN NEDERLAND, LEVERDE VANUIT ZIJN EERST JAARGANG 4 ZONEN IN DE 3E BEZICHTIGING, WAARVAN ER 2 ZIJN AANGEWEZEN VOOR DE 70 DAGEN TEST IN ERMELO, UIT DIE ZELFDE JAARGANG ZIJN ER 3 DOCHTERS AANGEWEZEN VOOR DE NATIONALE MERRIEKEURING TE ERMELO.
ZIJN STAM LEVERDE ONDERMEER DE HENGSTEN DARCO, ARKO III, KINGSTON, HURRICANE, OVERSTE, AVIGNON, VICTOR, ZODIN EN FAAM.
DE MOEDER VAN OLIVI, DE PREFERENTE, ELITE, SPORT MERIIE HALLA UTOPIA (v.AKTION) WAS ZELF ZEER SUCCESVOL IN DE LICHTE TOUR DRESSUUR ONDER PETRA ZWART, OOK DE OMA VAN OLIVI, DE KEUR SPORT MERRIE, CHARISMA UTOPIA (v.TRANSVAAL) WAS SUCCESVOL IN DE Z2 DRESSUUR.

OLIVI FOKT LANGGELIJNDE CORRECT GEBOUWDE PAARDEN MET VEEL BESPIERING EN EEN ROYAAL FRONT EN SCHITTERENDE HOOFDEN, DE KINDEREN VAN OLIVI BESCHIKKEN OVER 3 GOEDE GANGEN, WAARBIJ DE KRACHT, BALANS, ZELFHOUDING EN HET SCHAKELVERMOGEN OPVALLEN, KORTOM ALLES WAT EEN GOED TOEKOMSTIG DRESSUURPAARD NODIG HEEFT.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 18:56


stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 19:04

thnx
ik loop namelijk stage bij bart en dat paard is zo ongelofelijk gaaf!!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:10

Ik heb hem op de Hippiade gezien afgelopen september.
Echt een geweldig mooi paard met een heel mooie draf en galop!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-03 19:12

ik vind er zo'n gave nek op zitten Lachen in de omgang ist egt een braaf beest, nouja zover ik gemerkt heb

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 19:33

Bij ons staat een jaarling v olivi. Leuk ding. Heel vrolijk, zo heet ie trouwens ook haha.
Is trouwens te koop.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 20:20

Onze buren hebben er een veulen van. erg mooi ding, jammer dat die merrie niet zo mooi is, anderd was het veulen veel mooier geweest denk ik. Dat veulen wordt trouwens erg hoog, hijs nu 2 en al echt zo'n slungel!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 22:49

Afbeelding

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 23:06

stalleke schreef:
thnx
ik loop namelijk stage bij bart en dat paard is zo ongelofelijk gaaf!!


Wat leuk zeg! Als ik me niet vergis is daar nou ook een meisje uit Zeeland met een wolfgang en een paard uit de niki stam?

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-03 23:17

Er staat trouwens kei veel informatie over Olivi op hun site, heb je daar niet eerst gekeken of ken je de site van waar je stage loopt niet? Verward
http://www.deijzerenman.com

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 00:00

ik loop stage bij Bart Bax hier staat het paard
dat is in luyksgestel en niet bij de ijzeren man in weert. hij word door bart uitgebracht

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 09:37

Wij hebben een 2,5 jarige ruin van Olivi en bewegen dat ie kan! En er komt dit jaar nog een jonge Olivi uit een Havel merrie!

Maar persoonlijk heb ik toch liever zijn vader Haha!

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 12:22

ohh aha Lachen
Heb je m gevonden op de site?

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 17:28

Bij Jess (Obsession) staat ook een Olivi op stal.
Is een ongelovelijk secreet op stal, maar bewegen kan ie zeker!

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-03 19:05

d
Laatst bijgewerkt door janna op 13-05-22 07:17, in het totaal 1 keer bewerkt

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 11:05

Het is meestal maar net hoe je met de Jazz kinderen omgaat. Mijn Tos was ook het meest gevreesde paard op stal maar met NH heb ik haar vertrouwen kunnen krijgen en heb haar beleerd. Vaak gehoord dat ik gek was en dat ik m'n leven op het spel zette. Maar ik was gek op haar (niet omdat ze van Jazz was hoor!) Nadat ik haar beleerd heb ben ik gaan lessen! En het gaat ssssuuuuper! Ze loopt haar zwarte beentjes uit haar lijfje voor mij! Erg werkwillig en ze gaat echt door het vuur! Geef mij maar een stal vol Jazzen!
De Olivi van ons is weer heel anders. Hele goede bewegingen en een super karakter!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 13:00

Sja, daar gaan we weer. Het ligt weer allemaal aan de Jazzen, niet aan de opvoeding. Gemene paarden worden niet geboren, die worden zo gemaakt. PUNT!

Ik vind Olivi echt een geweldige Jazz. Mooi ding. Heb zelf ook een Jazz en ik vind veel Jazzen erg mooi, maar ze zijn zeker niet allemaal super!

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-03 18:57

Ik laat mijn Olrike N ook door Olivi dekken!! Vind het een zeer leuk beestje en dat karakter is toch per paard verschillend.

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-03 10:55

LuvdaTossa schreef:
Het is meestal maar net hoe je met de Jazz kinderen omgaat. Mijn Tos was ook het meest gevreesde paard op stal maar met NH heb ik haar vertrouwen kunnen krijgen en heb haar beleerd. Vaak gehoord dat ik gek was en dat ik m'n leven op het spel zette. Maar ik was gek op haar (niet omdat ze van Jazz was hoor!) Nadat ik haar beleerd heb ben ik gaan lessen! En het gaat ssssuuuuper! Ze loopt haar zwarte beentjes uit haar lijfje voor mij! Erg werkwillig en ze gaat echt door het vuur! Geef mij maar een stal vol Jazzen!
De Olivi van ons is weer heel anders. Hele goede bewegingen en een super karakter!



Zo wil ik wel een hele kudde Balzflug´s!! Zelfde verhaal eigenlijk!

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-03 09:46

Olivi is geboren uit een van de beste Gelderse stammen die is opgezet in het begin van de vorige eeuw via de NSTg merrie lotje,
de gebr. van de Koppel te wadenoyen en later de familie fikse te hattem die al hun paarden het achtervoegsel Utopia gaven,
hebben voor de verdere uitbouw van de stam gezorgd.
De stam heeft vanaf het ontstaan al diverse goedgekeurde hengsten opgeleverd, Victor, Zodin, faam, Premier en later in de
beginfase van de rijpaardfokkerij de hengsten Norman, Overste en Avignon.
Mts. Livi de fokkers van OLIVI hebben de lijn verder uitgebouwd in de dressuurrichting, gebruik makend van het goede karakter,
exterieur en de sterke achterhanden die alle paarden uit deze stam bezitten, hebben zij gezocht naar jonge maar ook bewezen
kwpn hengsten, die met name het front zouden kunnen verbeteren.
De preferente elite sport merrie halla utopia (v. aktion), de moeder van OLIVI, welke met veel succes werd uitgebracht tot
en met lichte tour niveau onder Petra Zwart, bracht in 1993 haar eerste merrieveulen Lady Utopia (v. Nimmerdor), deze merrie
werd 3 jaar later de algemeen kapioen van brabant en is dubbelvoudig UTV merrie. Een jaar later werd de merrie Magic Utopia
(v. Purioso) geboren een mooie donker bruine merrie die extra kan lopen.
Deze beiden merries worden momenteel zowel in de sport als in de fokkerij gebruikt.
In 1996 werd uit de combinatie JAZZ x Halla Utopia het hengstveulen OLYMPIC UTOPIA geboren die in 1999 reserve kampioen op
de hengstenkeuring werd in den bosch en eind mei van dat jaar als dressuurtopper werd goedgekeurd bij het kwpn onder de naam
OLIVI.
De gehele bloedopbouw van olivi bestaat bijna geheel uit hengsten die sterk weten te vererven in exterieur en beweging en
dat ook in de sport hebben laten zien of zelfs momenteel nog actief zijn.
Namen als Jazz, Cocktail, Ulster, Amor, Aktion, Transvaal en Duc de normandie spreken voor zich.

Donkerbruin, stokmaat 1.70 m
Jazz x Aktion

Afbeelding

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 09:55

Kleintje schreef:
Sja, daar gaan we weer. Het ligt weer allemaal aan de Jazzen, niet aan de opvoeding. Gemene paarden worden niet geboren, die worden zo gemaakt. PUNT!

Ik vind Olivi echt een geweldige Jazz. Mooi ding. Heb zelf ook een Jazz en ik vind veel Jazzen erg mooi, maar ze zijn zeker niet allemaal super!


Amen

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 08:23

Weet iemand dan toevallig ook nog waar ik Olivi kan bezichtigen?

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 10:34

Bij Bart Bax denk ik dan toch. Hij rijdt hem dus daar zal hij de meeste tijd staan.

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-03 10:41

hij staat idd bij Bart Bax op stal
hier kan je hem dus waarschijnlijk bezichtigen, hij staat officieel bij de ijzeren man in weert, maar hij is in training bij Bart dus staat hij nu daar
ik vind het echt een heel gaaf paard, zit een hele mooie nek op!