Nijinski ??? Nakomelingen ? Jullie mening?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaziah
Berichten: 181
Geregistreerd: 02-07-03

Nijinski ??? Nakomelingen ? Jullie mening?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 14:19

Hallo,

ik heb al eerder een vraag gehad over de groei van mijn twee-jarige merrie, maar had daarbij tevens een vraag over haar vader, de KWPN hengst Nijinski, helaas geen reactie op gekregen dus ik probeer het nog eens.

De eerste nakomelingen van Nijinski zijn inmiddels onder het zadel, wie heeft zo'n nakomeling, wat zijn je ervaringen? Hoe is het karakter, hoe is het uiterlijk, hoe gedaan op stamboekopname? Misschien heeft iemand ook een mening over Nijinski zelf???

Graag jullie reactie, want ik ben benieuwd!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 14:21

Tja, wij hebben er denk ik al wel een 7-8 van gehad, stuk voor stuk geen springpaarden maar wel fijne dressuurpaarden van goede kwaliteit tot zeer goede kwaliteit. Fijne karakters, mooie types.
Geen een van allen onder het zadel gehad overigens Lachen

Jaziah
Berichten: 181
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-03 14:28

Waarom zijn jou bevindingen dat het geen springpaarden zijn??
Vermogen, bouw ??

Meerder paarden van gehad? Zelf gefokt?? Waarom Nijinski en de keuze op een springpaard, met als doel voor de dressuur?

Hoe is het verlopen met de groei van deze paarden. Mijn twee-jarige heeft met name een zeer luxe uitstraling en goed karakter, maar nog wat klein van stuk.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-03 17:13

Deze paarden waren gewoon meer dressuurtypes. Hengst staat zelf ook geloof ik inmiddels bij Frenk Jespers voor dressuuropleiding.

Geen enkele zelf gefokt, alleen aangekocht en de meeste niet langer gehad dan 2 weken. Waren allemaal 2 en 3 jarigen.

Jaziah
Berichten: 181
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 21:27

Wie nog meer??

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 01:58

Ik zag laatst een onwijs gave driejarige Nijinski, stond te koop bij een handelsstal. Echt mooi dressuurtype; front, massa, langgelijnd, sterk achterbeen. Wel brutale kop d'r op, maar die zou ook best bij mij op stal mogen staan.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-03 17:19

effe oftopic maar ik vind dat zo een leuke naam he, het paard van mijn klasgenoot heet ook zo Lachen