Hengst die bloed(uitdrukking) vererft

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 15:51

CielitoLindo"]
[quote="Lovely"][quote="sarabande"]
[quote="Anna42 schreef:
Als je goed oplet, zeg je af en toe iets zinnigs. Dus goed opletten, dan kun je ook weer iets met wat meer inhoud zeggen.


Is het mogelijk om als je geen behoorlijke argumentatie hebt niet altijd in een denigrerende houding te vervallen.

Dat staat vast in jouw handleiding: hoe intimideer ik mijn opponent als die niet in mijn truc van vraag met wedervraag beantwoorden trapt.
[/quote]
De volgende tip is: gauw van onderwerp veranderen als je het eigenlijke antwoord niet weet.
[/quote]

Of gewoon een week niet meer op een topic reageren als je de stomme fout maakt een 4 jarige "stevig gebouwde" Goodtimes aan te zien voor een "renpaard met een raceskelet"

Afbeelding
[/quote]

Zijn stamboekpapier in van een warmbloefokkerij. Zijn type van een Volbloed en niet dat van een evenwichtsportpaard.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:26

Anna42 schreef:
Zijn stamboekpapier in van een warmbloefokkerij. Zijn type van een Volbloed en niet dat van een evenwichtsportpaard.


Das een gevaarlijk uitspraak Anna, goodtimes is met zijn all-roudvererving misschien toch wel een kandidaat voor een evenwichtskelet!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:33

Gezien de toppers van Goodtimes in zowel de springsport als de dressuursport, zou hij toch een voorbeeldhengst voor de Anna theorie (voor zover daar nog iets van over gebleven is) moeten zijn.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:40

Samsam"]
[quote="Anna42 schreef:
Zijn stamboekpapier in van een warmbloefokkerij. Zijn type van een Volbloed en niet dat van een evenwichtsportpaard.


Das een gevaarlijk uitspraak Anna, goodtimes is met zijn all-roudvererving misschien toch wel een kandidaat voor een evenwichtskelet!
[/quote]

Wel ja. Het paard krijgt volgens de moderne fokkerijfilosofie alles van de vader en krijgt niets van de andere genen mee. Het paard is een product van de genen van zijn voorouders.
Overigens eens: Goodtimes heeft inderdaad nog een evenwichtsskelet.
Dat wil echter niet zeggen dat Al zijn kinderen dat ook hebben. Helaas niet.
Overigens mijn complimenten voor de constatering dat een allrounder een kandidaat voor een evenwichtskelet is. Doet mij goed dat aspect in ieder geval is overgekomen en vetaald owrdt naar dee praktijk.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:43

Anna42 schreef:
niet zeggen dat Al zijn kinderen dat ook hebben. Helaas niet.
Overigens mijn complimenten voor de constatering dat een allrounder een kandidaat voor een evenwichtskelet is. Doet mij goed dat aspect in ieder geval is overgekomen en vetaald owrdt naar dee praktijk.

Haha, na al die eindeloze herhaling zit "jouw theorie" er bij ons wel ingeramd hoor!!

(niet dat ik het er mee eens ben!!!)

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:52

Samsam schreef:
Haha, na al die eindeloze herhaling zit "jouw theorie" er bij ons wel ingeramd hoor!!

(niet dat ik het er mee eens ben!!!)


Inderdaad, eindeloze herhaling. Van mij hoeft niet elk topic bij FA omgevormd te worden in een Anna-bewijst-haar-theorie-topic.

En ik ben het ook niet met alles eens van je theorie, maar respecteer je mening. Wel jammer dat je die zo wil verkondigen.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:53

Anna42 schreef:
Wel ja. Het paard krijgt volgens de moderne fokkerijfilosofie alles van de vader en krijgt niets van de andere genen mee. Het paard is een product van de genen van zijn voorouders..


Goodtimes x Zalmeco (H. Alme Z) x Marconi (Indiaan) x Akteur

Nou waar komt dit renpaardenskelet vandaan?

Ik ben heel benieuwd!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:54

Aimee schreef:
[

En ik ben het ook niet met alles eens van je theorie, maar respecteer je mening. Wel jammer dat je die zo wil verkondigen.
[/quote]


Das heel knap want ik heb geen theorie!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 16:55

Nee, dat was aan Anna gericht, sorry voor de verwarring.

pukpaleis
Berichten: 225
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-03 21:05

Eerst wordt er gesmeekt om de afstamming om iets zinnigs te kunnen zeggen en dan............geen reacties, laat staan suggesties
(kan iemand me uitleggen hoe een foto te plaatsen)

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:26

Samsam"]
[quote="Anna42 schreef:
Wel ja. Het paard krijgt volgens de moderne fokkerijfilosofie alles van de vader en krijgt niets van de andere genen mee. Het paard is een product van de genen van zijn voorouders..


Goodtimes x Zalmeco (H. Alme Z) x Marconi (Indiaan) x Akteur

Nou waar komt dit renpaardenskelet vandaan?

Ik ben heel benieuwd!
[/quote]

Nog steeds erg benieuwd waar dit paard nou zijn racepaardenskelet van heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:34

Als je nou alle texten eens in een worddocumentje doet, ze dan uitprint...........vanavond en de rest van het weekend heel goed doorleest. Dan je vragen stelt, eventueel de text nog een keer doorleest. MOcht het nodig zijn, laat je je familieleden het ook nog eens doorlezen........misschien dat je het dan begrijpt. En dan hoef je niet overal steeds maar weer dezelfde vragen te stellen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:36

pukpaleis schreef:
Ben voor volgend jaar op zoek naar een dressuur hengst die veel bloed(uitdrukking) vererft maar liefst geen volledig volbloed en/of trahkener (i.v.m. F1 effect), heb vooral chique hoofdje, meer ras en uitstraling nodig. Merrie vererft zeker maat, lengte,takt en balans. Maar schiet tekort in souplesse....
Suggesties??
(Gribaldi is een trak, Stravinsky een volbloed op wacht,Goodtimes géén echte dressuur-hengst, dus wees iets origineler ) *LOL*

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:38

pukpaleis schreef:
Nee, zo'n groot (flemming vererft zeker ++ in de maat) O.C.D. dier zie ik niet zitten en in vindt Krack C een van de weinige Flemminghs met extra veel bloed, maar die kreeg het ook van zijn moeder met o.a. Lucky Boy in afstamming...

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 21:45

sarabande schreef:
Gezien de toppers van Goodtimes in zowel de springsport als de dressuursport, zou hij toch een voorbeeldhengst voor de Anna theorie (voor zover daar nog iets van over gebleven is) moeten zijn.




Gezien de toppers van Goodtimes in zowel de springsport als de dressuursport, zou hij toch wat meer naar de tweede bezichtiging moeten hebben.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:05

Pipo schreef:
Als je nou alle texten eens in een worddocumentje doet, ze dan uitprint...........vanavond en de rest van het weekend heel goed doorleest. Dan je vragen stelt, eventueel de text nog een keer doorleest. MOcht het nodig zijn, laat je je familieleden het ook nog eens doorlezen........misschien dat je het dan begrijpt. En dan hoef je niet overal steeds maar weer dezelfde vragen te stellen.


Doe eens effe lekker normaal zeg Pipo, de wijze! Kijk dat jij alles voor zoete koek slikt! Er zijn ook nog mensen die die WEL kritische vragen stellen, en daar ook wel eens een antwoord op willen, ipv een lading wedervragen!~

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:08

Samsam"]
[quote="Pipo schreef:
Als je nou alle texten eens in een worddocumentje doet, ze dan uitprint...........vanavond en de rest van het weekend heel goed doorleest. Dan je vragen stelt, eventueel de text nog een keer doorleest. MOcht het nodig zijn, laat je je familieleden het ook nog eens doorlezen........misschien dat je het dan begrijpt. En dan hoef je niet overal steeds maar weer dezelfde vragen te stellen.


Doe eens effe lekker normaal zeg Pipo, de wijze! Kijk dat jij alles voor zoete koek slikt! Er zijn ook nog mensen die die WEL kritische vragen stellen, en daar ook wel eens een antwoord op willen, ipv een lading wedervragen!~
[/quote]


Sorry sam.
Maar open dan een nieuwe topic.
Dan weet men waar men moet kijken voor fokkerij of krakeel.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:11

ceasario"]
Sory sam.
Maar open dan een nieuwe topic.
Dan weet men waar men moet kijken voor fokkerij of krakeel.
[/quote]

Ach kom op, waar bemoei je je mee, alsof jouw opmerkingen zo on-topic zijn, komt gewoon ook weer neer op lekker op het kwpn zeiken!


[quote="ceasario schreef:

Gezien de toppers van Goodtimes in zowel de springsport als de dressuursport, zou hij
toch wat meer naar de tweede bezichtiging moeten hebben.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:13

Het laatste is een constatering en een mening.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:15

Idd Good Times beschikt echt de kwaliteiten wel en bij een passende merrie kan daar een mooi paard uit voort komen.
Ik had het heel erg interessant gevonden als die Good Times x Calato door zou gaan.
Helaas weet ik de verdere afstamming niet.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:21

adriana schreef:
Idd Good Times beschikt echt de kwaliteiten wel en bij een passende merrie kan daar een mooi paard uit voort komen.
Ik had het heel erg interessant gevonden als die Good Times x Calato door zou gaan.
Helaas weet ik de verdere afstamming niet.



Pipo heeft hem waarschijnlijk gezien.

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:22

ceasario"]
[quote="adriana schreef:
Idd Good Times beschikt echt de kwaliteiten wel en bij een passende merrie kan daar een mooi paard uit voort komen.
Ik had het heel erg interessant gevonden als die Good Times x Calato door zou gaan.
Helaas weet ik de verdere afstamming niet.



Pipo heeft hem waarschijnlijk gezien.
[/quote]

Maar helaas, pipo houdt niet van off-topic gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:24

Heb er zoveel gezien.................

Maar back ontopic, want anders gaat straks ieder topic eindigen in gezever wie er nou gelijk heeft over weet ik veel wat.

Welke hengst geeft bloeduitdrukking?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:27

pukpaleis schreef:
Ben voor volgend jaar op zoek naar een dressuur hengst die veel bloed(uitdrukking) vererft maar liefst geen volledig volbloed en/of trahkener (i.v.m. F1 effect), heb vooral chique hoofdje, meer ras en uitstraling nodig. Merrie vererft zeker maat, lengte,takt en balans. Maar schiet tekort in souplesse....
Suggesties??
(Gribaldi is een trak, Stravinsky een volbloed op wacht,Goodtimes géén echte dressuur-hengst, dus wees iets origineler ) *LOL*


Lancet?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lancet
Wenzel I x Shogun xx x Abzats, donkerbruin - 1.70 m, geb 1993
Lancet is een fantastisch mooi, hoog in het bloed staande dressuurhengst die opvalt door zijn sterke achterbeengebruik. Hij heeft zijn eerste wedstrijd op lichte tour niveau gelopen en scoorde hier goede percentages. Zijn nakomelingen zijn fijne bruikbare paarden die goed willen werken. In 2001 ontvingen 13 merries het sterpredikaat, waarvan draf van de Lancet x Chronos met een 9 werd beloond. In 2000 werd Patron (Lancet x Dageraad) kampioen van de VSN dressuurpaarden. Hij kreeg van Johan Hamminga een 9 voor het gevoel onder de man. Dat Lancet goed fokt is de Hannoveraan Wenzel 1. Deze staat bovenaan de ranking over dressuurverervers. Uit deze W-lijn komen ook de dressuurpaarden Welcome en Weyden. In de moederlijn komen we Anika tegen, dit is de volle zus van Argentan 1die vooral bekend is als vader van de Duitse dressuur- en springvererver Argantimus.
[/quote]

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-03 22:27

Pipo schreef:
Welke hengst geeft bloeduitdrukking?


op een


Goodtimes X Zalmeco X Marconi X Akteur ??