keuze dressuurhengst????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 08:30

Welmeyer II misschien een optie? Of anders Rubiquil. Goede galop, goede draf en stap, fokt zeer vergrotend. Rubiquil zit trouwens niet eens zover. In Schore bij de Familie van Lieren. Ook een hele goede hengst is Sultano (Sultan x Roemer x Doruto). Sultano fokt ook zeer vergrotend, heeft een hele goede stap en draf en een hele goede galop. Zowel met Sultano als Rubiquil heb ik persoonlijk hele goede ervaring.


petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-04 06:44

Het is natuurlijk moeilijk oordelen over de merrie als we geen foto hebben gezien of een filmpje. Persoonlijk ben ik niet zo wild van Ferro bloed maar vind Rousseau wel een goed paard. Don Renoir zou geen goede keus zijn.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 06:59

Is deze hengst wat voor je? Is dit jaar NRPS gekeurd en absoluut niet duur. slechts 450 euro.

Radetzky (Rubiquil x Ravel STV x Uniform x Variant)
Afbeelding

zijn moeder vererft zeker chique hoofdjes.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-04 10:56

ceasario schreef:
Als ie nu ook nog een goede aan een gesloten lendenpartij zou vererven.
Dan zou het gaan . Huilen



uitleg graag, want ik snap je even niet Verward Hengst is amper 3 jaar oud. ik ken alleen zijn achtergrond en zijn karakter en mogelijkheden.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-04 07:17

finley schreef:
petraaken,
misschien moet die 3-jarige hengst nog heel wat veranderen maar eigenlijk vind ik hem als dekhengst/vaderdier niet echt veel voorstellen!
natuurlijk oordeel ik niet graag zonder hem eerst in real live gezien te hebben dus wil ik er ook geen kwaad woord over zeggen..
misschien spelen bij jou wel de emoties wat mee omdat je hem zelf gefokt hebt ( zo is het toch hé ) en dat mag best wel want dat is een hele prestatie Lachen
maar het is een hengst waar ik ( vanop de foto ) persoonlijk niet zou mee fokken



Inderdaad zelf gefokt. Kan het eigenlijk nog amper zelf geloven dat hij is goedgekeurd. Sedert hij onder het zadel komt vind ik hem al veel meer uitgezwaard. Hij staat op hetzelfde station als Rubiquil. Ga gewoon eens beide hengsten gaan bekijken. Neem een videocamera mee en neem ze op. Wel best even voordien een afspraak maken met hen. Het is altijd een risico nemen met pasgekeurde hengsten. Maar ze zijn meestal niet duur en bij sommigen weet je hun achtergrond en wat die kan. Al ben je nooit zeker dat zij die genen doorvererven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers